golf 1.4 problem z wtryskiem i nie tylko

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

golf 1.4 problem z wtryskiem i nie tylko

Postprzez marV » 9 mar 2015, o 20:18

Witam,
mam taki problem ze swoją golfiną, a mianowicie gdy silnik nagrzeję się do jakiś 50-70 stopni przestaję działać mi jeden wtrysk. Posiadam instalacje gazową Landi Renzo. Komputer pokazał zwarcie na kablach od wtrysków, ale wyczyściłem masę i dałem w inne miejsce, problem znikł. Bierze mi również płyn chłodniczy, ale do połowy połowy i staje w tym miejscu, dolewam co 2-3 dni po to po prostu żeby znikł alarm na desce. Robiłem adaptacje przepustnicy i nie wiem co jest. Czy to może być uszczelka pod głowicą? Czy ktoś miał podobny problem z wtryskiem?
Można?

Można!
marV
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 21:00
Lokalizacja: Konin

golf 1.4 problem z wtryskiem i nie tylko

 

Postprzez fuqet1 » 9 mar 2015, o 20:32

Co do ubywania płynu chłodniczego , to sprawdź wszystkie węże wodne , może któryś ze starości już puszcza (u mnie te dwa wężyki dochodzące do nagrzewnicy poległy).
Jeżeli to nic nie da to sprawdź czy nie przybywa ci oleju na bagnecie. Jeżeli to nie pomoże to poleciłbym podjechać do mechanika oni mają taki fajny tester . Sprawdzają czy spaliny nie przedostają się do układu chlodzącego.
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marV » 9 mar 2015, o 20:51

Gdy samochód dłuższy czas stoi to wszystko jest suche, ale gdy pojeżdżę do pracy czy po mieście to jest widoczny płyn pod kopułką, a dokładniej tam gdzie znajduję się termostat, ale nie jestem pewien czy to termostat, ponieważ auto grzeje i osiąga temperature 90 i taką trzyma.
Można?

Można!
marV
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 21:00
Lokalizacja: Konin

Postprzez fuqet1 » 9 mar 2015, o 21:06

Na to wygląda że obudowę termostatu kolega ma do wymiany albo uszczelkę termostatu.
Rozbierz zobacz tą obudowę czy nie ma żadnego pęknięcia no i załóż nowy oring do termostatu.
Na sucho nie ma wycieku bo termostat jest zamknięty tj mały obieg.
Po nagrzaniu termostat się otwiera i stąd zaczyna się ubytek płynu
Avatar użytkownika
fuqet1
Badacz tematu
 
Posty: 203
Dołączył(a): 30 maja 2011, o 21:41
Lokalizacja: Przasnysz
Rocznik: 94
Silnik: 1400 ABD
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ensoniq18 » 10 mar 2015, o 13:28

Jeżeli z oleju nie robi ci się kawa z mlekiem, no to kolega powyżej ma rację.
Avatar użytkownika
ensoniq18
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 27 lut 2015, o 11:41
Lokalizacja: Iława

Postprzez Thorsten » 10 mar 2015, o 13:40

Sprawdzają czy spaliny nie przedostają się do układu chlodzącego.


wystarczy odkręcić korek zbiornika płynu chłodniczego i wlać go tyle by było wyraźnie widać jego powierzchnie. Dodać gazu i patrzeć czy idą bąbelki jeśli tak to uszczelka pod głowicą do wymiany.

Skoro masz mokro w okolicy króćca wody to występuje tam nieszczelność. Wytrzyj to co wyciekło do tej pory, albo lepiej jak wrócisz z jazdy nie gaś auta i wtedy wytrzyj. Popatrz czy i gdzie cieknie, jak chcesz przyśpieszyć sobie proces dodaj gaz i trzymaj. Wzrośnie ciśnienie w układzie chłodzenia więc szybciej wyjdzie ci wyciek.

Na swoim przykładzie wyciągam wniosek : skoro termostat działa poprawnie to znaczy że wyciek jest gdzieś w dużym obiegu - w drodze do lub z chłodnicy.


A i nie koniecznie w przypadku wadliwej uszczelki to płyn chłodniczy pójdzie w olej.
Zwróć uwagę czy nie kopcisz na biało.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marV » 16 mar 2015, o 17:31

Auto kopci na biało i bąbelki są, więc uszczelka do wymiany, ale czy może być to przyczyną odcięcia jednego wtrysku po jakimś czasie jazdy? Postoi troszkę i chodzi normalnie, a czasami już po 2 dniach nie odpalania pali na 3 gary ;(
Można?

Można!
marV
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 21:00
Lokalizacja: Konin

Postprzez Thorsten » 16 mar 2015, o 17:47

Sprawdź połączenia wszelkie. Czasem to kwestia luźnej złączki.
MK3
"I'd rather lose by a mile because i built my own car,
than win by a inch because someone else built it for me.
Your car is your story. Don't let someone else write the book."
Avatar użytkownika
Thorsten
Moderator Globalny
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 2 cze 2013, o 16:17
Lokalizacja: BKL
Rocznik: 1996
Silnik: 1.6 AEE
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez marV » 26 mar 2015, o 20:50

Naprawiłem wszystko prócz odpalania na zimnym, przyczyną grzania i ubytku płynu był przekaźnik, a wtryski miały złą masę. Tylko teraz na zimny silniku kręci dość długo i tak po 40 sekundach odpali, na ciepłym nie ma problemów, odpalam na benzynie.
Można?

Można!
marV
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 6 lis 2012, o 21:00
Lokalizacja: Konin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości