Golf 1,6 101 KM LPG gaśnie na zimnym silniku, brak mocy.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 1,6 101 KM LPG gaśnie na zimnym silniku, brak mocy.

Postprzez midichlorian » 7 lis 2013, o 02:20

Witam, jestem właścicielem golfa 1,6 101 km 1996r od dwóch tygodni. Auto sprawowałoby się bardzo dobrze, gdyby nie mankament że gaśnie na zimnym silniku. Tj. zapala od strzału i chodzi, raz równiej raz troszkę obroty spadają by za chwilę się wyrównać do 900. I wydawałoby się, że jest dobrze. Tylko już przy ruszaniu auto gaśnie. Da się jeździć, lecz przy dojeżdżaniu np do drogi głównej i zatrzymaniu na tym zimnym silniku natychmiast gaśnie, co jest sytuacją równie niekomfortową i niebezpieczną . Dlatego trzeba go chwilkę pogazować, wystarczy że złapie troszkę temperatury i wtedy jest już ok. Rusza, na niskich biegach ma pełną moc, dobre przyśpieszenie, jednak przy próbie rozpędzenia go następuje np przy 40-50 km/h, coś takiego jakby się zatrzymywał, po czym za chwilę odzyskuje część mocy, na tyle że da się nim jechać, gdy za chwile przeskakuje na lpg jest już dobrze.. Byłem z nim na VAGu, z inna usterką, przy okazji komputer wykazał uszkodzony silniczek krokowy... Mechanik mówił, że gaśnięcie może być to wina lewego powietrza, wymieniłem wszystkie węzyki 1 dzień było dobrze. Bo chciałem też żeby wymienił mi świece, wiadomo, jak tragiczny jest dostęp w tym silniku, poza tym sa tak zapieczony, że potrzeba bardzo dłygiej nasadki, mechanik powiedział że na 100 % nie jest to wina świec . Wymieniłem filtr powietrza, żadnej różnicy. Gdy się troszkę rozgrzeje to na gazie godzi bardzo dobrze, na benzynie trochę muli, nie ma pełnej mocy.. Co powinienem sprawdzić ? Może być winny temu silniczek krokowy, a może pompka paliwa ? Za wszelkie informacje będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam!
midichlorian
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 lis 2013, o 02:01
Lokalizacja: Zielona Góra

Golf 1,6 101 KM LPG gaśnie na zimnym silniku, brak mocy.

 

Postprzez killah » 7 lis 2013, o 09:16

do sprawdzenia czujnik temperatury cieczy chłodzącej.
killah
 

Postprzez Porsche » 12 lis 2013, o 13:37

Ten czujnik siedzi w plastikowym króćcu przykręconym do bloku silnika?
Porsche
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 18 wrz 2012, o 15:35
Lokalizacja: Zaraz tu obok

Postprzez Piekal » 12 lis 2013, o 14:03

tak
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Postprzez adam3046 » 14 lis 2013, o 15:13

ZA bogata mieszanka gazu !! sprawdz to !! tez tak mialem w 1.6 abu ! ustawialem obroty gazu i dawke LPG na cieplym bylo ok ! ale rano gdy jechalem na zimny i dojezdzelem do swiatel zeby sie zatrzymac auto gaslo i nie chaciało od razu odpalic auto bylo zalewane przez gaz zmniejszylem dawke gazu na cieplym PROBLEMU ZNIKNĄŁ !
adam3046
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 5 lut 2012, o 14:18
Lokalizacja: Łódź

Postprzez pablomed » 14 lis 2013, o 15:45

ale tu jest też problem na benzynie więc wątpliwe.
midichlorian, chyba na tym etapie poszukaj sprawnego zespołu przepustnicy z TPS i silniczkiem krokowym, oczywiście niema gwarancji że to to ale podmiana próbna (gdyby udało ci się wziąć z zastrzeżeniem zwrotu) rowiązałaby wątpliwości.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez midichlorian » 19 lis 2013, o 23:39

Tylko chodzi o to, że ten muli na benzynie, wymieniłem ten czujnik temperatury, kosztował 40 zł.. Teraz jest jakby troszeczke lepiej.. Już nie gaśnie za każdym razem. Jest tak, za każdym razem pali na strzał, i tak chodzi troszkę niestabilnie na wolnych obrotach ale nie zgaśnie.. Problem zaczynał się przy wrzucenbiu biegu odjechaniu kawałka i np zatrzymaniu, i gasł.. od 2 dni nie gaśnie na tym zimnym silniku, no ale zachowuje się niestabilnie, i jeszcze to mulenie na benzynie... Startuje z 1, pełna moc, 2 bieg też idzie dobrze i nagle przy 40km/h - 50km/h nie idzie dalej, przy gazie do dechy... trwa to kilka sekund ale to niemiłe uczucie.. Podjechałem dziś do mechanika, poregulował zapłon, przejechałem się i w zasadzie bez zmian.. rusza z dobrym przyśpieszeniem a potem dusi się gaz a ten nie idzie, minie te kilka sekund i dostaje takiego kopa, że wciska w fotel.. Gdy powiedziałem o tym mechanikowi, to odpowiedział mi, że ma bardzo złą wiadomość, rozrząd do wymiany, bo kręcił zapłonem o 5 stopni, a silnik nie reagował.. Zobaczę rano, jak się będzie zachowywał na zimnym silniku, stoi pod chmurką..
midichlorian
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 7 lis 2013, o 02:01
Lokalizacja: Zielona Góra


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości