Golf 1.6 ABU brak wysokich obrotów

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 1.6 ABU brak wysokich obrotów

Postprzez WSZ » 30 mar 2012, o 14:17

Cóż, mój gazownik chyba ma urlop bo ani go nie ma w warsztacie oraz jego telefon milczy a ja muszę coś wymysleć we własnym zakresie bo mnie szlak trafia.
Od jakiegoś tygodnia auto nie może wskoczyć na wysokie obroty na gazie.
Na paliwie jest ok.
Jak ja mu gaz w dechę to wskazówka obrotomierza próbuje się unieść do połowy ale szybko opada i wtedy auto zgaśnie. Tak jest na każdym biegu tylko ten próg obrotowy na każdym biegu jest wyższy.
Przy czym dźwięk silnika to taki istny muł. Ma coraz grubszy dźwięk dokładnie tak jakby był zatarty przy przyspieszaniu.
Gaz ma równo rok czasu, z czego filterek został już niedawno wymieniany.
I coś mi się wydaje, że zaczął dużo palić ok 14l/100km gdzie w grudniu-stuczniu kopcił ok 11l/100km

Co może być tego przyczyną ?
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Golf 1.6 ABU brak wysokich obrotów

 

Postprzez KaMe101 » 30 mar 2012, o 16:11

Która generacja gazu?
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez WSZ » 30 mar 2012, o 16:15

II
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez g323 » 30 mar 2012, o 16:29

U mnie np. bylo tak ze sam sie gaz rozregulowal... jak mu dodawalem gazu to buczal i spal z obrotów... odwiedzilem gazownika ustawil przy okazji filtr wymienil. Teraz jezdzi jak szatan :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
g323
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:27
Lokalizacja: Królowa Górna/Nowy Sącz

Postprzez pablomed » 30 mar 2012, o 16:31

WSZ, zapewne przyczyna jest taka że zbyt mało gazu jest pobierane przez silnik i mieszanka jest za uboga. Bez sprzetu czyli iinterfejs i laptop z oprogramowaniem w II generacji niewiele zrobisz. Możesz spróbowac trochę odkręcić śrubę regulacyjną na reduktorze , dzięki temu dostanie trochę więcej LPG ale to napewno nie bedzie całkowicie wystarczające. Możesz też sprawdzić markę komputera LPG pod maską, znaleźć do niego instrukcję w necie, często udaje sie ustawić instalację bez dodatkowego sprzetu na zasadzie samonauki, odpowiednia procedura jest opisana w instrukcji do twojego komputerka
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez g323 » 30 mar 2012, o 16:34

*buczal i spadal z obrotów oczywiscie podczas jazdy na kazdym biegu
Avatar użytkownika
g323
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:27
Lokalizacja: Królowa Górna/Nowy Sącz

Postprzez WSZ » 30 mar 2012, o 18:55

Reduktor: Lovato RGE30
Zawór gazowy: Lovato Type EV00
Centrala sterująca: KME BINGO M
Przełącznik: KME BINGO M
Zbiornik: Bormech 34/565/180 W
Wielozawór: Tomasetto A T02
Obudowa wielozaworu: Bormech Pokrywa szczelna
Zawór tankowania: Tomasetto AT08

Gaz dokładnie założony 16.03.2011
Filterek od gazu był już raz zmieniany tak jak wskazywała książka przeglądu od gazu. Kiedy wypadł przegląd wg. tej książki to pojechałem i zmieniłem.
Jednak ten, który był od nowości był czysty.

A gdyby tak robiło mi się na paliwie i na LPG to czego to mogłaby wina ?
Kable wymienione na Beru, palec również nowy, filtr powietrza wymieniony na nowy dzisiaj.

Dziś po wymianie filtra powietrza wsiadłem sobie do auta i go odpaliłem.
Gazowałem na maksa, aż udało mi się zamknąć licznik obrotomierza.. puszczając pedał gazu gdy zmniejszały się obroty to kontrolka od gazu zaczęła migać na zielono i było słynne " Pstryk" gaz załączał się znowu, skoro od razu po odpaleniu auta przygazowałem go, aby się przełączył na gaz.
Czemu tak się dzieje ?
Robi się tylko wtedy jak obrotomierz zamyka licznik a po puszczeniu pedału gazu obrotomierz spada..To przełącza się ponownie z gazu na gaz (?)

I nie wiem czy to istotne, ale wtedy kiedy nie mogą się przepalić te wysokie obroty to z tłumika słychać dźwięk istny jak z wozów WRC, takie pierdzenie-strzelanie..
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez pablomed » 30 mar 2012, o 21:06

no ja nie wiem czy ci się przełącza z gazu na gaz ale instalację często ustawia sie tak że przełączanie nastepuje przy spadku z obrotów a nie przy wzroście - sam mam tak zrobione.
I czemu pytasz co bu było gdyby również na beznynie, jeśli tak się dzieje to napisz bo po co zastanawiac się nad LPG skoro problem jest na obu paliwach. Bingo to jedna z najczęstszych instalacji, jest dobra, znajdziesz gazownika z interfejsem który to ogarnie ale luknij do instrukcji jak pisałem chyba jest jakaś samonauka, oczywiście nic nie rób takiego jeśli problem jest też na benzynie. Bo wówczas to rozrząd, wyprzedzenie zapłonu, kable zapłonowe, świece - tego typu sprawy.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez WSZ » 3 kwi 2012, o 06:06

Właśnie po odpaleniu samochodu zawsze dodaję gazu by przełączył się na LPG.
I tak robiłem tym razem gdy gaz się załączył to wciskałem pedał gazu na opór i gdy obrotomierz udało się w końcu zamknąć po wielkich trudach i już gdy obroty z maksa leciały w dół to wtedy kontrolka od gazu mrugała i było słychać pstryk czyli tak jakby znowu się przełączał na gaz.


EDIT:
Na paliwku bym powiedział, że również występuje taki objaw z obrotami jednak w 98% jest to mniej odczuwalne czyli praktycznie wcale.
Zrobiło się to kilka dni temu...i nagle. Ale na gazie to nie ma w ogóle przyspieszenia.
Dziś chciałem Passata B4 przeholować i nie dałem rady go uciągnąć na żadnym biegu. Wył silnik ale golf stał w miejscu.

No i świece wymieniłem wczoraj po 22... zawsze coś tam lepiej. Wymiana świec na darmo nie poszła bo i tak by trzeba było je niedługo wymienić.
Wstawiłem NGK 3 elektrodowe.

Ale nadal muli..
Na jałowym problem mu się przepalić na wyższych obrotach aby zamknąć obrotomierz.
Już nie wiem co może być
Palec nowy, kable nowe, świece nowe.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości