Golf 1.8 ADZ, instalacja LPG BINGO-M, USTAWIENIE

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 1.8 ADZ, instalacja LPG BINGO-M, USTAWIENIE

Postprzez JaGGerman » 10 gru 2011, o 14:48

Witam. Jak w temacie, silnik 1.8 ADZ (66kW) z instalacja gazowa BINGO-M. Instalacja sterowana jest silnikiem krokowym. ten silniczek zacinał mi się czasem, a objawialo sie to efektem podobnym do kończenia sie gazu w butli. Dzisiaj miałem chwilę zeby podpiąć pod komputer. Był ustawiony na 83 kroki, palił ok 13l/100km.
Rozebralem silniczek, wyczyscilem sprayem do czyszczenia gaźników, następnie zamontowalem i ustawiłem prace na 67 kroków. Teraz częsciej sie zacina.
Czy to jest wina zbyt małej ilości kroków? Czy może wina samego silniczka krokowego? a może sondy lambda, ponieważ jest niesprawna. ale sonde wykluczam bo jest zablokowana przez instalacje LPG.
Za pomoc z góry dziękuję
"JaGGerman"
Rolling Stones
JaGGerman Rolling Stone
JaGGerman
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 08:59
Lokalizacja: WPN

Golf 1.8 ADZ, instalacja LPG BINGO-M, USTAWIENIE

 

Postprzez K@mil » 10 gru 2011, o 15:34

Wina krokowego :) Czyszczenie zazwyczaj psuje efekt :)
Najlepiej byłoby gdybyś pozyczył od kogos na podmiankę krokowy i zobaczył czy jest różnica :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez JaGGerman » 10 gru 2011, o 16:27

A gdybym to zrobił na zwykłą śrubę? wtedy dawkowanie gazu byłoby stałe, ale nic by się nie zawieszało. Dobrze rozumuję?
"JaGGerman"
Rolling Stones
JaGGerman Rolling Stone
JaGGerman
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 08:59
Lokalizacja: WPN

Postprzez czarus21 » 10 gru 2011, o 19:31

też coś słyszałem o śrubie ale co to da i jak to wykonać


ps jak się zawiesi to gaz ucieka czy jak
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda

Postprzez JaGGerman » 11 gru 2011, o 11:21

śruba da tyle, że przepływ gazu będzie stały, taki jak ustawisz, w przeciwienstwie do silnika krokowego gdzie sam steruje dawkowaniem gazu.
Róznice są takie że z silniczkiem krokowym będzie troche wiecej gazu palil, no ale też lepsza dynamika. coś za coś.

A sposob jest prosty, odkręcasz dwie opaski metalowe śrubokrętem gwiazdkowym przy krokowym, zdejmujesz silniczek, zakładasz złącze ze śrubą, po czym ustawiasz gaz. Koniecznie.

[ Dodano: 2011-12-11, 10:22 ]
czarus21 napisał(a):ps jak się zawiesi to gaz ucieka czy jak



Nie wiem czy ucieka, ale wiem że jak się zawiesi, traci moc, nie można wyciągnąć więcej niż 2500-3000 obrotów na każdym biegu.
"JaGGerman"
Rolling Stones
JaGGerman Rolling Stone
JaGGerman
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 08:59
Lokalizacja: WPN

Postprzez czarus21 » 11 gru 2011, o 13:09

a o ile skoczy spalanie 2 3 l czy więcej
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda

Postprzez JaGGerman » 11 gru 2011, o 13:41

Mi poprzedni na śrubie 1.8 (90KM) palil w cyklu mieszanym do 120km/h ok 10-10.5 litrów/100km,
teraz na silniczku krokowym pali 8.5-9.5 wiec to jest roznica 3 zł na 100 km.
"JaGGerman"
Rolling Stones
JaGGerman Rolling Stone
JaGGerman
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 08:59
Lokalizacja: WPN

Postprzez czarus21 » 11 gru 2011, o 17:23

e to nie dużo a efekt pewny
czarus21
Badacz tematu
 
Posty: 386
Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 18:40
Lokalizacja: ostróda

Postprzez PaZi91 » 11 gru 2011, o 18:57

jak nie wyciąga ci powyżej pewnych obrotów to ma za mała dawkę gazu z silniczkiem krokowym masz taka śrubę i tam musisz odkręcić ją troszkę.
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez JaGGerman » 12 gru 2011, o 08:17

Teraz zbadałem w jaki sposob to zacinanie silniczka krokowego od LPG powstaje.
Otóż, jeżeli temperatura silnika jest mniejsza niż 90 stopni, czyli po dluzszym postoju, zanim sie silnik rozgrzeje to nie zacina się. a jesli już osiagnie temperature 90 stopni to praktycznie cały czas zawieszony.
Czy to może być wina czujnika temperatury? Gdzie jest i jaką powinien mieć rezystancję przy ok. zero stopni?

[ Dodano: 2011-12-12, 07:19 ]
PaZi91 napisał(a):jak nie wyciąga ci powyżej pewnych obrotów to ma za mała dawkę gazu z silniczkiem krokowym masz taka śrubę i tam musisz odkręcić ją troszkę.


jak silnik zimny to obroty normalnie wchodza, a jak temp silnika 90 stopni to juz zaczyna sie problem z wchodzeniem na obroty

[ Dodano: 2011-12-12, 21:27 ]
Już wiem, wymieniłem dzisiaj czujnik temperatury płynu chłodzącego (niebieski - koszt 63 zł) i objawy zaciętego silniczka krokowego od instalacji LPG zniknęły. Problem ustąpił. ufff :)

[ Dodano: 2011-12-14, 14:36 ]
Problem z zacinaniem się silnika krokowego instalacji gazowej powrócił. zbulwersowało mnie to niesamowicie, że nie mogę wyprzedzić cno 700 w gazie, podjechałem do gazownika, kupiłem register (króciec ze śrubą) i problem mam z grzywki. silniczek krokowy potraktowałem w nerwach imadłem :lol:
"JaGGerman"
Rolling Stones
JaGGerman Rolling Stone
JaGGerman
Czytacz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 29 lis 2011, o 08:59
Lokalizacja: WPN


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości