Golf 3 1.4 Trudno zapala, skaczą obroty na jałowym, gaśnie p

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 3 1.4 Trudno zapala, skaczą obroty na jałowym, gaśnie p

Postprzez obieq » 12 paź 2011, o 20:39

Witam jak w temacie
Golf 3 1.4 z 1996 roku silnik AEX lub ABD bodajze. (sa 2 wersje ktore sie ABS roznia)
Instalacja gazowa Sirocco

Zapłon tylko na benzynie.
Zimny silnik - trzeba dlugo krecic (10-30s) i dodac gazu i trzymac zeby odpalal czasami zaczyna lapac tak powoli i w koncu sie krztusi i odpala.
Cieply silnik lub taki do 2-4 godzin co stał - odpala od razu.

Byłem u mechanika wyczyścił kopułke i palec. 2 dni było ok dziś znowu i do tego doszły właśnie problemy z obrotami na luzie (skacza i szarpie autem strasznie) i gaśnięciu przy przyhamowywaniu zakrętach itp.
Jeśli stoję na luzie i wcisnę hamulec nic sie nie dzieje wiec to nie wina Serwa czy tam podcisnienia. (może delikatnie podskoczy 850->1100 ale tylko przy 1 nacisnieciu czasem)

Byłem dziś u 2 mechanika stwierdził że pasowałoby wyczyścić i zaadaptować przepustnicę. (słyszałem że wystarczy odpiąć akumulator, a z 2 strony często przepustnicę trzeba i tak wymienić).

Myślałem także o silniczku krokowym.
Oraz wymianie palca , kopułki, przewodów (ale z tego co wiem nie będzie to chyba konieczne).
Chociaz jak czytam wiele osob to wymienialo i nie pomaga.
Lewego powietrza raczej nie łapie bo sprawdzało to 2 mechaników.


Zauważyłem kiedyś dziwną zależność.
Jeśli jeżdzę na gazie i zgaszę auto i wystygnie jest ten problem.
Jeśli na benzynie i zgaszę problemu z odpalaniem nie ma. (chociaż ostatnio przestało sie to sprawdzać)

Dzięki za pomoc pozdrawiam.
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków

Golf 3 1.4 Trudno zapala, skaczą obroty na jałowym, gaśnie p

 

Postprzez prezesik » 13 paź 2011, o 01:21

obieq napisał(a):Witam jak w temacie
Golf 3 1.4 z 1996 roku silnik AEX lub ABD bodajze. (sa 2 wersje ktore sie ABS roznia)
napewno masz AEX, ABS to już 1.8
Zimny silnik - trzeba dlugo krecic (10-30s) i dodac gazu i trzymac zeby odpalal czasami zaczyna lapac tak powoli i w koncu sie krztusi i odpala.
Cieply silnik lub taki do 2-4 godzin co stał - odpala od razu.

zdejmij wtyczkę z czujnika temp. 4-pinowego znajdującego się w króćcu skąd wychodzą węże na wodę, potem spróbuj uruchomić zimny silnik. Jeżeli odpali od strzała to masz ten czujnik do wymiany. On odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp. płynu.
obieq napisał(a):Byłem dziś u 2 mechanika stwierdził że pasowałoby wyczyścić i zaadaptować przepustnicę. (słyszałem że wystarczy odpiąć akumulator, a z 2 strony często przepustnicę trzeba i tak wymienić).

Adaptacja niezawsze pomaga przez odpięcie klemy. Niekiedy silnik po takiej czynności potrafi się "uczyć" jeszcze przez ok. 500 km.
Wg mnie wyczyść przepustnicę i podjedź do zaadaptowania jej przez komputer.
Poczytaj tematy "czyszczenie i adaptacja przepustnicy 1.6 AEE.
Myślałem także o silniczku krokowym.

w AEX nie występuje
obieq napisał(a):Zauważyłem kiedyś dziwną zależność.
Jeśli jeżdzę na gazie i zgaszę auto i wystygnie jest ten problem.
Jeśli na benzynie i zgaszę problemu z odpalaniem nie ma. (chociaż ostatnio przestało sie to sprawdzać)

poczytaj tematy o "emulacji sondy lambda". Poprostu po zgaszeniu silnika sonda łapie "fałszywe" ustawienia ze spalin LPG, komp je zapamiętuje i wtedy są problemy przy ponownym uruchomieniu silnika na PB.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez obieq » 13 paź 2011, o 20:56

no masz AEX, ABS to już 1.8

Dokladnie to to jest ABD chyba.

zdejmij wtyczkę z czujnika temp. 4-pinowego znajdującego się w króćcu skąd wychodzą węże na wodę, potem spróbuj uruchomić zimny silnik. Jeżeli odpali od strzała to masz ten czujnik do wymiany. On odpowiada za dawkowanie paliwa w zależności od temp. płynu.

Ok sprawdze jutro rano, ale czy to sie sprawdzi w przypadku bledow emulacji sondy ?

Adaptacja niezawsze pomaga przez odpięcie klemy. Niekiedy silnik po takiej czynności potrafi się "uczyć" jeszcze przez ok. 500 km.
Wg mnie wyczyść przepustnicę i podjedź do zaadaptowania jej przez komputer.

No slyszalem o tym bo raz to robilem, ale to chyba sa 2 rozne rzeczy mapa paliwa i te dane do sterowania przepustnica?

w AEX nie występuje

Jest za to chyba "elektroniczny regulator biegu jalowego" albo jakos tak bo na allegro znalazlem te czesci.

poczytaj tematy o "emulacji sondy lambda". Poprostu po zgaszeniu silnika sonda łapie "fałszywe" ustawienia ze spalin LPG, komp je zapamiętuje i wtedy są problemy przy ponownym uruchomieniu silnika na PB.

No poczytam, ale kiedys tego problemu nie bylo i co teraz mozna na to poradzic bo to z czasem jest coraz gorsze.

[ Dodano: 2011-10-14, 13:30 ]
odłączyłem czujnik temperatury nie pomogło przy odpalaniu, za to silnik ledwo zipiał gdy się udało i obroty trzymały się w granicach 300-400 bez przegazowki gasl.
To dowodzi chyba tylko tego ze czujnik jest sprawny.

Co z ta emulacja bo czytalem troche i nie wiem dalej nic ?
obieq
Czytacz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 31 sty 2008, o 00:39
Lokalizacja: Kraków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron