Golf 3 1.8 75 km NIE RÓWNA PRACA SILNIKA POMOCY :(

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf 3 1.8 75 km NIE RÓWNA PRACA SILNIKA POMOCY :(

Postprzez Tomekboa177 » 15 mar 2013, o 16:56

Witam wszystkich.od ok 3 tygodni jestem posiadaczem golfa 3 ,silnik 1,8 75 km zagazowany oczywiscie, mój problem polega na tym iż silnik tak jak by nie idzie na 1 gar(dokładnie 4 bo jak z niego ściągnę kabel to nie ma wielkiej różnicy w pracy silnika) i im bradziej sie zagrzeje tym bardziej czuć szarpanie i nie równą prace. Wymieniłem kable,świece,kopułkę,palec,po podłączeniu pod kompa pokazywał jedynie czujnik halla brak komunikacji,ale jak zapale samochód to błąd znika,ukazuje się tylko na zapłonie. czujnik halla,więc go ,moduł i cewka przełożone wymieniłem razem z całym aparatem zapłonowym,cewka,moduł jest oki.Aha i jeszcze zmierzona kompresja, wszędzie po 10 bar na każdym cylindrze. co jeszcze sprawdzić? krokówka ok bo ładnie spada z obrotów i nie faluje, przepustnica też ok.Objaw jest taki sam na benzynie i na gazie.
Bardzo proszę o pomoc :( bo już nie daje rady sobie z nim :(
Avatar użytkownika
Tomekboa177
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 21:59
Lokalizacja: Cieszyn

Golf 3 1.8 75 km NIE RÓWNA PRACA SILNIKA POMOCY :(

 

Postprzez PabloSBT » 15 mar 2013, o 21:58

rozrząd sprawdzałeś czy nie przeskoczył? zapłon masz dobrze ustawiony?? czujnik halla pracuje dopiero jak samochód odpalisz bo na zgaszonym palec się nie kręci więc reaguje prawidłowo:)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Tomekboa177 » 16 mar 2013, o 00:33

Rozrząd sprawdzony, zapłon pojade ustawić ale na poprzednim aparacie była taka sama praca silnika,wyeliminowane fałuszywe powietrze. brak mi już po prostu pomysłów.Zauważyłem dzisiaj takie coś jak silnik sie zagrzeje to czasem,nawet bardzo rzadko coś tak jak by metalicznego stuknie w silniku i podczas stuku delikatnie go przydławi,gdy by to robił któryś zawór to by była inna kompresja na którymś cylindrze?,a wszędzie jest po 10, nie wiem już w co zaingerować :( :zalamany:
Avatar użytkownika
Tomekboa177
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 21:59
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez prezesik » 16 mar 2013, o 02:41

Zrób reset ECU. Zdejmij klemę plusową na 15 minut, następnie uruchom ZIMNY silnik i bez dotykania pedału gazu niechsobie chodzi, aż do włączenia wentylatora.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Tomekboa177 » 16 mar 2013, o 10:32

Robiłem już tak, resetowany był,i se chodził bez gazowania bo chciałem to stukanie posłuchać,


Doszłem chyba co to robi,stukniecie wydobywa sie ze skrzyni biegów, i jak dluzej pochodzi to czuć tarcze,więc sprzęgło albo skrzynia hamuje silnik :(

Tylko co w skrzyni moze to powodować?
Avatar użytkownika
Tomekboa177
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 21:59
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2013, o 09:06

Tomekboa177 napisał(a):po podłączeniu pod kompa pokazywał jedynie czujnik halla brak komunikacji,ale jak zapale samochód to błąd znika,ukazuje się tylko na zapłonie. czujnik halla,więc go ,moduł i cewka przełożone wymieniłem razem z całym aparatem zapłonowym,cewka,moduł jest oki.

Zawsze na zapłonie taki błąd będzie i wykasuje się podczas pracy.
Moje pytania
Kolejność zapłonu sprawdzałeś nie pomyliłeś kabli
Jak odpalisz go na krótką chwilę , zgaś i sprawdź czy któraś ze świec nie jest mokra i czy wogóle jest iskra na niej (może świeca ma przebicie) to domowe sposoby
Jak masz dostęp to zmierz ciśnienie na cylindrach i sprawdź czy nie ubywa płynów eksplatacyjnych :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Tomekboa177 » 18 mar 2013, o 16:53

Ciśnienie sprawdzone 10 bar na kazdym cylindrze.jeżeli chodzi o spr elektryczna silnika to mam wszystko ok. Objaw jest taki tak jak by coś hamowało silnik. i im dłuższa praca tym bardziej i czasem cos tak jak by ze strony skrzyni chrupło, i wtedy przydławia tak silnik ze potrafi zgasnąć, i czuć spaloną okładzinę sprzęgła Ale co może go hamować skoro naciskając sprzęgło powinno odłączyć skrzynie i powinno być ok.Przy kupnie mi poprzedni właściciel mówił ze przekładany był silnik, i może docisk źle poskładali,lub coś tam spierniczyli. Co do skrzyni to tak jak by nie było synchronizacji pierwszego biegu bo żeby włożyć 1 muszę się zatrzymać i pozmieniać biegi np dać 2,3 i dopiero wtedy idzie włożyć 1. A wsteczny za każdym razem chrupie jak by był wkładany na pół sprzęgle. ale sprzęgło nie ślizga bo sprawdzałem go jadąc pod górę itp. W co zaingerować?
Avatar użytkownika
Tomekboa177
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 21:59
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2013, o 17:00

Nie zawsze jeżeli przytrze się wałek sprzęgłowy lub wielowpust ma zadzior to wciśnięcie sprzęgła nic nie da . Druga opcja może wybierak załączać jakiś bieg, ostatnia zerwało kawałek okładziny :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Tomekboa177 » 18 mar 2013, o 17:14

wybierak tzn ten mechanizm co zmienia biegi? ale to by np auto podjeżdżało do przodu albo coś jak by bieg był minimalnie wbity?Wiec to może powodować hamowanie silnika? co napisałeś wyżej?
Ostatnio edytowano 18 mar 2013, o 17:18 przez Tomekboa177, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Tomekboa177
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 21:59
Lokalizacja: Cieszyn

Postprzez pietrasiak2 » 18 mar 2013, o 17:17

Tak tylko te co w skrzyni są . może nagraj jakiś odgłos to łatwiej bedzie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Tomekboa177 » 18 mar 2013, o 17:24

jest to ewidentny głos chrupnięcia ze str skrzyni i wtedy jak chrupnie to przydławia jeszcze bardziej silnik i czasem zgaśnie. Ewidentnie coś hamuje silnik :( w weekend chce skrzynie zrzucić i sie na to popatrzeć, chyba ze do weekendu coś się sypnie to będę wiedział co...

[ Dodano: 2013-03-26, 16:54 ]
Odgrzewam temat, sprawdzilem skrzynie docisk,koło zamachowe, i dalej to samo:( nawet sprawdziłem czy katalizator nie jest zapchany,ale to nie to:( objaw sie zaczyna nasilać, Jak zagrzeje sie na benzynie to gaśnie szybciej niż wcześniej, Może to komputer robi?? zaczynam tracić cierpliwość do niego.....
Avatar użytkownika
Tomekboa177
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 10 mar 2013, o 21:59
Lokalizacja: Cieszyn


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości