Golf III 2.0 115KM - temperatura silnika nie przekracza 80 C

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf III 2.0 115KM - temperatura silnika nie przekracza 80 C

Postprzez Hellfire » 11 sie 2011, o 22:02

Witam grono forumowiczów!

Piszę tutaj po raz pierwszy, bo spotkałem się z chyba dosyć nietypowym problemem dotyczącym nagrzewania się silnika. Otóż Golf mój to MKIII GTI z 1993 roku, silnik 2.0 115KM, instalacja LPG III generacji (tzn NIE sekwencja, ale komputer jest). Problem polega na tym, że w czasie jazdy silnik nie chce się nagrzać powyżej 80 stopni (wskazanie na desce rozdzielczej) i ogólnie rozgrzewa się wolniej niż powinien. Dzięki temu mam wyższe spalanie, tak średnio robię o 30-40km mniej na butli niż robiłem zwykle. Sytuacja ma miejsce zarówno podczas pracy na PB jak i LPG. Co ważne, zawsze jeżdżę z włączoną klimatyzacją. Gdy ją wyłącze, silnik potrafi się bez problemu zagrzać nawet do 100 stopni - związane jest to z tym, że w czasie gdy wyłączona jest klima, nie pracują te dwa wentylatory z przodu (przy wyłączonej klimie załączają się dopiero gdy temperatura silnika osiągnie około 95 stopni).

Co zostało zrobione?

- wymieniony termostat (jeżeli to w czymś pomoże, to temperatura otwarcia 82 stopnie)

NIE pomogło.

Dodam tylko, że na jednym z wężów jest niewielki wyciek płynu chłodniczego, po weekendzie w pierwszej kolejności go wymienie, ale nie jestem przekonany czy to ma znaczenie.

Teorie mechaników na temat tego problemu:

- ze względu na jakiś błąd w elektryce pojazdu wentylatory podczas jazdy na klimatyzacji pracują zbyt szybko i zbytnio schładzają silnik - NIE SĄDZE, bo wcale nie chodzą na max speedzie przy normalnych warunkach (max speed to ja słyszę jak silnik mi się nagrzeje pod 100 stopni)
- trzeba wymienić termostat na taki który ma wyższą temperaturę otwarcia - nie skomentuje, nie znam się na tyle
- ze względu na to, że jak wspomniałem na jednym z wężów jest niewielki wyciek płynu, "układ jest nieszczelny i dlatego nie trzyma prawidłowej temperatury"
- "gaz niszczy silnik"
- trzeba wymienić czujnik temperatury - czy coś w tym stylu?

Pojawiły się również sugestie na temat wydmuchanej uszczelki pod głowicą - ale nie wiem na ile to jest realne, nie zauważyłem żadnego "białego dymu", gotowania się płynu, spadku mocy ani innych tzw. standardowych objawów.

Problem ten pojawił się jakiś miesiąc temu, wcześniej przez 2 lata mojej eksploatacji wszystko było OK.

Proszę o pomoc, ja sam na mechanice praktycznie w ogóle się nie znam, ale mam wrażenie że mechanicy u których byłem wiedzieli nie wiele więcej... Nie satysfakcjonują mnie w żadnym wypadku porady w stylu "wyłącz klimę" :P

Z góry wielkie dzięki, za wszelkie sugestie.
Hellfire
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:28
Lokalizacja: Kluszkowce

Golf III 2.0 115KM - temperatura silnika nie przekracza 80 C

 

Postprzez trollu » 12 sie 2011, o 17:18

Hellfire napisał(a):trzeba wymienić czujnik temperatury

być może tak ale najpierw VAGcom. termostat też moze być walnięty - było juz na forum, nowe termostaty nie działały jak powinny
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez prezesik » 12 sie 2011, o 21:32

Termostaty frzncuskiej firmy Vernet (jak taki wsadziles) sa do d... mialem dwa i kazdy trzymal temp. max 75 stopni. Zawsze kazdy doradzi ci do VW niemieckiego Wahlera - u mnie pieknie trzyma 90 stopni nawet w zimne dni.
Wadliwy moze byc tez czujnik temp., ktory podaje zly sygnal na wskaznik w desce i do komputera samochodu nt. temp. plynu. Ale to juz ustalisz poprzed podlaczenie auta pod kompa.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Hellfire » 24 sie 2011, o 01:43

Witam ponownie!

W międzyczasie ponownie wymieniony został termostat - na Wahler'a, temp otwarcia 87 stopni (taki ma być do tego silnika i jak się okazuje - taki sam był poprzednio, jednak nie żadne 82 stopnie jak podawałem wcześniej) - nie pomogło. Cieknący wąż oczywiście też wymieniony, ale to kosmetyka i też nic nie zmieniło.

Generalnie przyjrzałem się sprawie dokładnie i zaobserwowałem być może ważną rzecz:

Silnik nagrzewa się powyżej 80 stopni, bez klimy ale co ważne - tylko i wyłącznie NA POSTOJU (tzn na biegu jałowym). Jak tylko ruszę do przodu - temperatura leci w dół i utrzymuje się pomiędzy 75 a 80 stopni. Jakieś nowe sugestie w związku z tym? Myślę że termostat już możemy wykluczyć....
Hellfire
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:28
Lokalizacja: Kluszkowce

Postprzez trollu » 24 sie 2011, o 15:03

co do termostatu - chyba na tym forum czytałem że ktoś miał problem z temp silnika a dokładniej z termostatem. Podmieniane były oczywiście na Wahlery (że niby takie super), dopiero 4 czy 5 był sprawny - nowe ze sklepu.

co z tym czujnikiem temp?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 24 sie 2011, o 20:07

wadliwy termostat jak klime włączysz i temp spada

termostat ma za zadanie utrzymac zadaną temperature
wsadz termometr w zbiorniczek i nagrzej auto

termostat i tyle lub któreś rurki lub sam kruciec rozwalony

nieważne czy jedziesz czy stoisz lato czy zima i -20
ma byc zadana temperatura i termostat decyduje ile ma sie otworzyc czyli ile obnirzyc temperature

jeszcze może byc czujnik temperatury ale tu muciszmiec porónanie
pozatym wskazanie na desce nie jest miarodajne bo tam bedzie 90 stopni a w obiegu 84
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 24 sie 2011, o 22:02

Hellfire, problem typowy, wynika z tego że bardzo trudno dostać dobry termostat (jeden na kilka najlepszej firmy Wahler jest dobry) oraz z tego że liczniki z początku produkcji mk3 pokazują zbyt dokładnie temperaturę. Spadki do 80 stopni to nie jest żaden problem, zająć tym się należy jak zaczeni spadać w czasie jazdy poniżej 70 stopni.
Wniosek o zwiększonym zużyciu LPG od tak nieznacznie niższej temperatury jest zupełnie błędny, po prostu instalacja LPG jest do naprawy. Może tylko regulacja a może reduktor wymaga już regeneracji. Reszta o co pytasz to znaczy wpływ klimy praca wentylatorów masz wszystko w najlepszym porządku i odradzam kombinowanie z czymkolwiek, poza ew. zmianą termostatu ale nie na tym etapie jeszcze bo niema sensu.
Lepiej byłoby jakbyś napisał konkretnie ile pali bo dwulitrówka swoje spapać musi, i możesz uważać za sukces średnie spalanie LPG ok 10-10.5 litra.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Hellfire » 24 sie 2011, o 23:50

Witam ponownie, dzis auto zawitało u kolejnego mechanika. Co z tego wyniknie - się okażę. Co ważne - zauważylem że nadal gdzieś mam wyciek płyniu. Na pierwszy rzut ma pójść wymiana korka od zbiornika wyrównawczego z płynem i dalsze sprawdzenie pod kątem wycieków. Dalej sprawdzenie czujników. Co do tych termostatów, no to ja już nie wiem. W sumie na 3 termostatach był ten sam problem, więc tą hipotezę chwilowo zarzuciłem, chociaż jutro czysto naukowo wrzuce jeden z tych termostatów do wody i zagotuje.
Hellfire
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 11 sie 2011, o 21:28
Lokalizacja: Kluszkowce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 8 gości