Golf III zdechł

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golf III zdechł

Postprzez walter5 » 16 kwi 2013, o 22:03

Witam PAnowie jestem nowy na forum i od tygodnia posiadam golfa 3 ale niestey padł
Otóż tak :
mam mały a już nawet duży problem
kupiłem golfa 3 1,6 55kw swiss line silnik AEE gaz sekwencja tydzien temu, pojezdziłem nim troche ok 230 km zrobiłem po kupnie swierdziłem że czasami się dławi i jakby troche skakał na wolnych obrotach. 3 dni temu ciężko mi było 100 km/jechac bo jak mu dawałem powyzej 23 tys. obrotow to nagle falował na 30-40 po przejechaniu ok 15 km juz szło normalniew miare jechać i otóż przed wczoraj pojechałem na sklep zrobiłem zkaupy wsiadam do auta, nie odpala kreci nie odpala no to do szwagra bo zna sie troche na mechanice sam.
Popatrzelismy że swiece nie daja iskry i ogolnie swiece były bez tych koncowek co kable WN trzymaja były takie luźne no to myslimy ze to wina cewki skoro iskry niema no luźne kable ją zabiły.
Kupiłem dzis cewke palec kopułke świece nowe filtr powietrza wymienilismy wszystko odpalam auto chodzi, pochodził trochę i nagle zaczło falować obrotami
zgasiłem okazało sie że przez przypadek przy dokrecaniu srubki od pokrywy filtra przebiła jeden kabel, dobra odpalamy zas pochodził troche pogazowalismy zgasilismy
i juz mielismy jechac a tu kij auto nieodpala
ani drgnie wskazowka od obrotomierzu patrzymy na iskre nie ma, dopływu paliwa tez brak swiece suche.
Iskra sie jedynie pojawia jak dam na zapłon wyłacze, zas na zapłon a na rozruchu brak
Wie ktoś może w czym problem
autko ogulnie zadbane przeglad przeszłosprowadzone ze szwajcari w 07
licze na kazda pomoc a i jak dawaliśmy na zapłon to silniczek krokowy ciągle chodził pompa paliwa sprawdzona działa. Nie wiem może czujnik halla albo komp ecu padł proszę o wszelką pomoc bo dać 5200 i auto ma stać to troszke przegięcie. Mam możliwość wzięcia kompa ecu od innego golfa takiego samego ale będzie raczej problem z immobilaiserem. i czy komp czy raczej sterownik znajduje się zaraz przy płynie do spryskiwaczy czy to nie to ?? Co jeszcze można zrobić ??Dzięki PAnowie za pomoc i mam nadzieję że dobry dział wybrałem
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Golf III zdechł

 

Postprzez ci-nek » 17 kwi 2013, o 00:30

Ale bałagan w tej Twojej wypowiedzi, cieżko coś zrozumieć. I to "wogule".

Jakkolwiek.

Napisz czy Ci ta pompa paliwa działa czy nie? Bo z wypowiedzi rozumie ze działa i że nie działa. Ze zdjeć z netu widze że budowa AEE podobna do mojego. Jeżeli tak to przy wtrysku masz przewód od paliwa. Najprościej jest sprawdzić czy pompa działa, jak odłączysz ten przewód, włożysz w buteleczke i przekręcisz kluczyk zeby sie zapaliły kontrolki na desce. Jak leje, to znaczy ze działa.

Nie napisałeś czy ta usterka występuje równeiż na gazie. Spróbuj odpalić awaryjnei na gazie jak umiesz (bo wynikowo nie zrozumiałem czy masz te iskre czy nie). Moze padł wtrysk (wtedy na gazie odpalisz).

Falowanie obrotów moze mieć wiele przyczyn, a nei napisałes czy na benzynei czy na gazie.

Nota bene nie ogarniam który kabel (i jak) uszkodziłeś przykręcajac (który) filtr. Serio. Od radia? WN? Od sondy lambda? No nie wiem. Chętnie Ci pomoge jak umiem, ale sam widzisz...
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez walter5 » 17 kwi 2013, o 07:22

sorki ale to pisane na szybko ze zdenerwowania.

1.Pompa paliwa działa

2.Z tego co wiem to tego auta nie idzie odpalić awaryjnie na gazie ale mogę sie mylić, jeśli idzie to z checia się dowiem jak.


3.Iskra jest jak przekrece na zapłon na rozruchu brak, tzn. daje zapłon jest iskra====>wyłącze zaś na zapłon jest iskra na rozruszniku brak jej.


4.Falowanie i na ben i lpg (przed wymiana tego nie było ale to widocznie wina kabla)

5. Kabel WN czyli notabena na trzy gary powinien palić. Filtr powietrza.


auto wogole jakby umarło sam rozrusznik i tyle.
Ostatnio edytowano 17 kwi 2013, o 10:22 przez walter5, łącznie edytowano 1 raz
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez ci-nek » 17 kwi 2013, o 10:17

To zdolniacha jesteś z tymi przewodami :D

Jak Ci faluje na benzynei również, to moze być kilka przyczyn, ale tym zająłbym się na końcu. Z mojego doswiadczenia moga to być: nastawnik przepustnicy, poprzecierane przewody lub uszkodzony zawór EVAP.

Nie bardzo nadal rozumiem o co chodzi z tą iskrą. Jakoś super nei znam sie na silnikach, ale zawsze mi sie wydawało że przy odpalaniu silnika iskra pojawia się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem.

Nei wiem jaką mas zinstalacje gazową. W mojej awaryjnei na gazie odpala się w następujacy sposób:
przekrecam kluczyk by zapaliły sie wszystkie kontrolki, dioda od gazu miga, przyciskam przycisk G w przełączniku, dioda gaśnie (czyli przełączam w tryb pracy tylko na benzynie), następnei wciskam G ponownie i trzymam go wcisnietego tak przez kilkanaście sekund aż dioda (zielona) od gazu zapali się na stałe (nei będzie migała). u Ciebie może być inaczej. mozliwe ze taką opcje masz wyłączoną w kompie od gazu.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez walter5 » 17 kwi 2013, o 10:26

No podszedł kabel pod srubke i tyle pech a co sadzisz o czujniku halla. no właśnie jak dam świece do maszy to iskra powinna sie pojawic przy kreceniu rozrusznikiem tu jej brak daje iskre tylko i wyłącznie jak na zapłon przekrece i tyle. Najwyzej wymienie czujnik i bede miał prawie cały zapłon gotowy. Instalacja to chyba stag jakiś 2 czy coś sekwencja.
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez ci-nek » 17 kwi 2013, o 10:32

tak z palca Ci nei strzele że to czujnik Halla. wypadało by kupić kabelek OBD w necie i ściągnać VW tool, będzies zmógł sobei przejrzeć błędy jakie w kompie są, obsługa banalnei prosta.

nie wiem jakie kombinacje robisz z tymi swiecami i przewodami, ja to widze tak, jedna osoba kreci rozrusznikiem, a druga trzyma za izolowana czesć przewodu od jednej ze świec (wyjetą ze świecy) i patrzy czy iskrzy (wiadomo trzeba być ostrożnym bo moze porazić). innych kombinacji nie próbowałem.

jak wymieniałeś te wszystkie elementy - mam nadzieje nei wykrecałes aparatu zapłonowego? uaprłeś sie na ten czujnik hala, a podłączyłeś wszystkei rpzewody prawidłowo po wymianie? ta wtyczka co wchodzi pod kopułkę przy aparacie zapłonowym jest cała? przewody nei pourywane?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez walter5 » 17 kwi 2013, o 10:53

no po wymianie auto odpaliło chodziło potem coraz nie rowno az po ponownym odpaleniu juz nie wstało mógł byś mi podac jaki kabelek z checia kupie lapka mam to nie bedzie problem jesli obsługa prosta. Aparatu nie ruszałem wymieniłem ino :
-cewke
-kopułke
-palec
-świece
-filtr powietrza

auto pochodziło z 5 minut po ok 2óch minutach zaczły wariować obroty potem pogazowałem zgasiłem chciałem odpalic i koniec.
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez ci-nek » 17 kwi 2013, o 10:59

ja swój niestety dawno kupowałem i nei pamietma jaki mam, poszukaj w googlach, przewód do VAGa z końcówką USB port sie OBD nazywa i masz go za przesuwaną w lewo osłoną, miedzy popielniczką a zapalniczką (musisz wyciagnac popielniczke)

to ze odpalił i chwile popracował nic jeszcze nie znaczy, ale chyba nie będę w stanei Ci wiecej nic podpowiedziec, az tak dobrze sie nei znam

[ Dodano: 2013-04-17, 10:02 ]
moze ew czujnik temperatury, nie wiem gdzie go masz w swoim silniku, bo do opisu pasuje
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez walter5 » 17 kwi 2013, o 11:16

Ostatnio edytowano 17 kwi 2013, o 11:19 przez walter5, łącznie edytowano 1 raz
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Postprzez ci-nek » 17 kwi 2013, o 11:18

tak
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez pablomed » 18 kwi 2013, o 22:19

walter5, prawdopodobnie padł czujnik halla szczegóły jak się upewnić jak zmienić na forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez walter5 » 19 kwi 2013, o 00:55

ogolnie doszliśmy ze szwagrem do wniosku też że coś chyba robi zwarcie w aucie bo jak podłączaliśmy wtedy akuś to jak podłączał + to tak zaiskrzyło i to chyba nie jest normalne a dzisiaj chciałem obadać co tam to wogóle może się zrobiło, ale autko już wogóle niekreciło akuś padł raczej dziwne że po 2óch dniach akuś siadł ?? Ogólnie kupiłem ten kabelek ale mam problem bo mam win 7 64 bit i coś mi nie idzie odpalić nawet polskiego vaga ogolnie kabelek wykrywa ale polski vag nie umi się połączyć z autem a vwtool nie idzie odpalić na 64 bit wieć będe musiał coś pokombinować narazie robia na 2 zm. więc zbytnio też czasu niemam. Ale z tym hallem bardzo prawdopodobne a druga sprawa to mam nadzieję że nowa cewka mi nie poszła jak coś robi zwarcie. Pytanie teraz jak znaleźć tą usterke i czy na kompie mi wyjdą takie rzeczy pozdro. dzięki za każde info tak czy siak będe musiał napewno kupić nowe kable szkoda że nie idzie ich na sztuki kupić bo wkońcu ten jeden jest uszkodzony też to trochę daremne żeby wybulić tyla na nowe kable bo ogólnie widać że kable są nowe oprócz tego jednego chyconego śrubką. I jeszcze jedno dziś mi szwagier gadał że chyba lepszym rozwiązaniem jest kupić nowy ten zapłon czy jak to tam się zwie z hallem bo kosztuje 60 zł na allegro a sam hall 50 chyba że się mylił . dzięki za odp

[ Dodano: 2013-04-20, 11:41 ]
Witam Panowie nowa wiadomość dzisiaj po dwóch dnia odłączenia akusia i ładowaniu do jeden dzień odpalam i autko odpaliło :-D pochodziło trochę i znów objawy duszenia i za drugim razem już trochę ciężej odpalił i tu się pojawia pytanie co jest nie tak ?? Czy czujnik i cewka jak cały aparat mogą być sprawne czy może być gdzieś jakieś przebicie że akuś siada tak jak wspomniałem wyżej po podłączeniu + idą iskry nie wiem czy tak powinno być czy nie ?? I pytanie co teraz sprawdzić pod kompa go będe mógł podłączyć dopiero we wtorek jak porobie coś z win xp niestety mam 7 64 bity i ciężko to pochytać. A że pracuje do poniedziałku na 2 zm więc mało czasu. Czekam na sugestie ;-)

[ Dodano: 2013-04-20, 11:45 ]
A i czy ten jeden przerwany kabel WN może być przyczyną ??

[ Dodano: 2013-04-20, 22:58 ]
pablomed napisał(a):walter5, prawdopodobnie padł czujnik halla szczegóły jak się upewnić jak zmienić na forum



Odświeżam post wyżej

[ Dodano: 2013-04-21, 11:45 ]
Witam auto udało się odpalić opisze co było powodem że autko gasło albo i nie odpalało. Napewno było zwarcie gdzieś po usunięciu usterki podłączanie akusia beż żadnych iskrzeń. Otwarliśmy ze szwagrem wszystkie pokrywy pod stacyjką i znaleźliśmy koło stacyjki dwa przekaźniki jeden bosch drugi z toyoty a kablami doszliśmy do jakiegoś sterownika z antenką. Jak odpieliśmy kostke z tego to auto momentalnie gasło a jak podłączyliśmy to chodziło ale się dusiło aż do gaśniecia tu musiało być zwarcie co prowadziło do rozładowania i iskrzenia akusia. Ucieliśmy dwa kable wychodzące ze sterownika w głąb gdzieś pod maską czy gdzieś i autko chodzi widocznie jakiś pseudo magik zrobił sobie odłączanie zapłonu i pompy paliwa. Niestety napięcie z tego sterownika było tak zrobione że końcówka była wyostrzona i wpięta gdzieś pod stacyjką, co widocznie robiła zwarcie tyle że teraz wszystko wporządku. Cza jeszcze kable nowe kupić bo ten jeden jak się po ruszy to autko skacze na obrotach i także przeczyścić silniczek krokowy bo jak jest wpięty to też lekko podskakują obroty a jak wypięty elegancko chodzi.
walter5
Czytacz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 11 kwi 2013, o 16:18
Lokalizacja: M-ce

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron