GOlfik nie chce działać na benzynie - jak jest zimny

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

GOlfik nie chce działać na benzynie - jak jest zimny

Postprzez marcindomka » 15 kwi 2010, o 08:20

Witajcie koledzy. Potrzebuje pomocy. Mam Golfika z 94r 1.6. Jest zazwyczaj problem z rozruchem rano ( im jest zimniej tym gorzej ). Auto zapali na benzynie ale nie chce wejsć na obroty. Jezeli uda mi sie go przełaczyć na gaz ( 2000obr/min ) to juz jest w miare ok. Jezeli palę go od razu na gazie to jest lepiej. Przejadę na gazie 200m i przełączę go na benzynę to jest ok. Instalację gazową mam BINGO. Pompa paliwowa była wymieniana jakis rok temu. Ostatnio sprawdzałem cisnienie w cylindrach to jest takie sobie z tego co pamiętam : 10, 8, 10, 11 i silnik bierze olej. Czy jest to możliwe że przez słabe cisnienie dzieje się cos takiego?? Silnik juz dawbo bym wyremontował, tylko nie chcę go od razu spieprzyc po remoncie gdyby problem nie ustapił. Ma przejechane 175 tysiaków. Zauważyłęm ostatnio że jest słabszy. Wyraźcie prosze swoja opinię.

Pozdrawiam
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

GOlfik nie chce działać na benzynie - jak jest zimny

 

Postprzez Goral1985 » 15 kwi 2010, o 19:20

mmm powodow moze byc wiele!!! Oczywiscie Powodem slabego palenia morze byc slaba kompresja Choc przyznam ze az tak super kiepsko nie jest :-| radzil bym sprawdzic czujnik temperatury, i byc moze ci pierscienie juz sie zuzyly choc przy tym przebiegu stawial bym raczej na glowice!!!!!!!!!!!!! Ja bym pojezdzil po mechanikach i sie upewnil bo moze sam silnik jest OK ;-) a problem tkwi w zaworach albo uszczelce pod glowica:-)
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez prezesik » 15 kwi 2010, o 19:32

przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temp. i odpal silnik, jak odpali bez problemu to masz czujnik temp. do wymiany.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez marcindomka » 15 kwi 2010, o 20:01

Panowie czujnik temperatury został wymieniony nic to nie pomogło. Na komputerze tez nie ma żadnych błędów. Rozumiem, że przy zimnym silniku mogę odpiąć czujnik temperatury?? Dzisiaj paliłem go na gazie jak był zimny i jest wszystko Ok... niewiem co dalej... może to byc przez słaba kompresję??
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez Goral1985 » 15 kwi 2010, o 20:07

mmm raczej nie bo na gazie tez by ciezko palil!!!!
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez prezesik » 15 kwi 2010, o 20:34

marcindomka napisał(a):Panowie czujnik temperatury został wymieniony nic to nie pomogło.
przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temp. i odpal silnik i napisz jak odpalił.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez marcindomka » 17 kwi 2010, o 11:04

Panowie zdjąłem wtyczke z czujnika i samochód odpalił normalnie. jest to juz tzeci czujnik który mam założony i każdy z nich w innym samochodzie działa normalnie. Mechanik cos wspominał o potencjometrze przepustnicy...co o tym sądzicie??
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez pablomed » 17 kwi 2010, o 11:22

możliwe, ale najpierw zamiast wymieniać czujniki weź miernik i sprawdź czy w wyjętej wtyczce czujnika między pinami 1 i 3 masz napięcie 5V po włączeniu zapłonu, może kable gdzieś nie łączą a ten pomiar wyjaśni to.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcindomka » 17 kwi 2010, o 12:19

sprawdzałem, niestety nie byłęm w stanie odczytań numerów pinów ale napięcie 5V występuję tam w wielu punktach przy włączonym zapłonie. Pokazuje się też napięcie ponad 10V tak ma być??
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez pablomed » 17 kwi 2010, o 12:24

są tam cztery styki, numery sa na wtyczce z boku. 1 i 3 to styki od czujnika do sterowania silnikiem, ma być 5V - te cię interesują, jeśli jest tam takie napięcie to kable sa ok i możesz już dalej nie sprawdzać tego.
2 i 4 to styki od czujnika dla licznika, ma być 12 V
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez marcindomka » 17 kwi 2010, o 12:42

Sprawdziłęm jeszcze raz. Wszystko się zgadza, pomiędzy 1 a 3 jest 5V a pomiędzy 2 a 4 jest ok 11V.

Zapomniełem dodać ze objawy sa takie jakby samochód się zalewał. Może to cos pomoże.
marcindomka
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2 wrz 2008, o 10:34
Lokalizacja: podkarpacie

Postprzez pablomed » 18 kwi 2010, o 22:35

Nie napisałeś typu silnika ale zakładam ze masz ABU na monowtrysku, w tej sytuacji spróbuj resetu sterownika silnika (szukajka poda szczegóły) a potem jeździj trochę tylko na benzynie. Jesli bedzie ok winna jest emulacja lambdy ( ustawienie na masę ew odcięcie stałego plusa zailającego sterownik silnika i zastąpienie go plusem po zapłonie. Jesli nie pomoże to trzeba przetestowac sondę, i podpiąc auto pod VAG
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 29 gości