Grubo splanowana głowica-Jaką dać Usczelkę pod głowicą

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Grubo splanowana głowica-Jaką dać Usczelkę pod głowicą

Postprzez Pawełgolfgreen » 11 maja 2012, o 21:34

Witam. Silnik 1.8 90 km ADZ Jestem w trakcie remontu silnika znaczy całej regeneracji głowicy wraz z panewkami i pierścieniami. Podczas splanowania głowicy okazało się że trzeba grubo splanować ponieważ wcześniej ktoś dał za dużo. Kupiłem uszczelkę Elinga 1.76mm ta najgrubsza, pokazałem specu od głowicy i mówi że ta usczelka będzie za cienka. To jaką ma w końcu kupić jak do benzyniaka sa jednakowej grubości?
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Grubo splanowana głowica-Jaką dać Usczelkę pod głowicą

 

Postprzez zybi » 11 maja 2012, o 22:10

Sam jest za cienki chyba. Niech zakłada i nie pitoli. Nic innego tam nie założysz.
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 11 maja 2012, o 22:20

Kanapka i lecisz w turbo :-D
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez marcinkoz2910 » 11 maja 2012, o 23:03

Pawełgolfgreen napisał(a):Kupiłem uszczelkę Elinga 1.76mm ta najgrubsza,


i taka tam ma być
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pablomed » 12 maja 2012, o 00:19

nie piszesz ile została splanowana głowica, jeśli faktycznie dużo to ratuje cie tylko dorobienie uszczelki, kosztuje około 100 zeta, a jaka gruba - trzeba zmierzyć ile głowicy zostało i wyliczyć. Minimalna grubość do nominalnej uszczelki to 132.6 mm
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawełgolfgreen » 13 maja 2012, o 08:50

Poprzedni właściciel splanował głowicę na 0.66mm, teraz jest splanowana podajże na 1 mm
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez zybi » 13 maja 2012, o 09:18

OMG :hyhy: ,zakładaj uszczelkę ze sklepu i nie kombinuj ;). Ja miałem w poprzednim aucie wykonany już ostatni szlif,było równo z zaworami i było ok. Najwyżej zwiększy się ciut stopień sprężania. :hyhy:
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawełgolfgreen » 13 maja 2012, o 09:55

Czyli co za tym idzie te spreżanie?? Mam nadzieję że woda nie będzie przez zbiorniczka wybuchała :lol:
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Opik » 13 maja 2012, o 10:15

Moc kolego, moc :lol:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kutasinski » 13 maja 2012, o 10:42

Na początek trzeba by zmierzyć,czy głowica trzyma jeszcze wymiar-to znaczy,czy jej wysokość mieści się w granicach tolerancji.
Można mieć nadzieję,że zakład który planował głowicę trudzi się sprawdzaniem takich "drobiazgów"...
No bo,jeśli planowana "na grubo" to co z zaworami?
Jeśli minimalny wymiar nie zostanie zachowany,nie trudź się poszukiwaniem ekstra-grubych uszczelek,lecz zakup używaną,głowicę,sprawdź szczelność,splanuj i przerzuć bebechy ze swojej.
Oszczędzisz sobie powtórnego zdejmowania głowicy.

[ Dodano: 2012-05-13, 09:46 ]
Pawełgolfgreen napisał(a):Czyli co za tym idzie te spreżanie?? Mam nadzieję że woda nie będzie przez zbiorniczka wybuchała :lol:


Nie będzie,ale jak najbardziej możesz mieć pewne problemy z ustawieniem zapłonu.
Nie przerobiłem tego w VW,ale w innym aucie-owszem.

[ Dodano: 2012-05-13, 09:49 ]
Opik napisał(a):Kanapka i lecisz w turbo :-D


No,chyba że tak :)
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pawełgolfgreen » 13 maja 2012, o 10:55

Głowica była remontowana A do Z. Czyli nowe zawory, uszczelniacze i sprawdzenie sczeczelności itp koszt ok 550 zł. Wszystko z głowicą jest OK :-)
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Kutasinski » 13 maja 2012, o 11:00

Pawełgolfgreen napisał(a):Głowica była remontowana A do Z. Czyli nowe zawory, uszczelniacze i sprawdzenie sczeczelności itp koszt ok 550 zł. Wszystko z głowicą jest OK :-)


No to,jak z głowicą jest wszystko OK to nie bardzo rozumiem,co autor tematu miał na myśli..
Wobec tego,należy złożyć silnik na seryjnej uszczelce i tyle.
Nie mam GG ale coś trzeba było wpisać..
Kutasinski
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 20 mar 2012, o 12:44
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości