grzeje się brak mocy

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

grzeje się brak mocy

Postprzez PabloSBT » 22 sie 2010, o 20:30

Witam!
Mam problem otóż mój golfik się strasznie grzeje od jakiegoś czasu podczas jazdy silnik ma temp 90 ale po kilku minutach utrzymywania tej temperatury rośnie do 100 i się włącza wentylator podczas jazdy węże od chłodnicy się robia twarde a do tego jak temperatura jest za wysoka to samochód totalnie nie ma mocy jechałem 60 KM/h na 2 biegu i gaz w podłodze a nic nie chciał przyśpieszać (sprzęgło się nie ślizga bo obroty nie wzrastały) niedawno wymieniałem płyn w chłodnicy i przepłukałem cały układ odpowitrzyłem go też czekałem nawet aż 5 razy sie wentylator włączył po czym zgasiłem i zakręciłem korek, od kilku tyg mam mokry silnik w okolicach pokrywy zaworów i głowicy jednak oleju nie ubywa, a i termostat się otwiera prawidłowo :) czy ktoś wie o co może chodzić ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

grzeje się brak mocy

 

Postprzez prezesik » 22 sie 2010, o 21:31

A nie wywala Ci płynu przez zbiorniczek?

[ Dodano: 2010-08-22, 21:35 ]
Ja to przerabialem 2x. Wymiana uszczelki pod głowicą. Płyn wywalało przez zbiorniczek, węże od wody jak kamień. Okazało się, że uszczelka pod głowicą puściła między płaszczem wodnym a cylindrem. Spaliny z komory spalania trafiały do układu chłodzenia.
Objawy:
- temp płynu dochodziła do 100-110 stopni
- wywala płyn przez zbiorniczek wyrównawczy
- brak mocy
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez PabloSBT » 22 sie 2010, o 21:49

płynu mi nie wywalało ale był pod samą zakrętką jak był zimny silnik dolałem na max a teraz niewiem skąd się tyle płynu wzięło na zimnym silniku jest duzo ponad max :| dzisiaj jechałem w dłuższą trasę to była masakra samochody na mnie trąbiły bo sie wlekałem jak baba ;p ale nie dało sie jechac.

No tak myślałem że to uszczelka pod głowicą :( szykuje się kolejny wydatek dzisiaj jechałęm szwagra golfem II z silnikiem 1.8 75 KM i przy moim to jest naprawde rakieta u mnie z 4000 tys obrotów się tak nie zbiera jak u niego z 1500 ;|
prezesik25, Mam dokładne takie objawy jak ty :(( a czemu 2 razy uszczelke wymieniałeś ?? tak szybko padła ?
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez prezesik » 22 sie 2010, o 22:05

Pierwszy raz padła bo poprzedni właściciel używał auta raz na 2-3 miesiace w weekendy, a ja zacząłem ostro eksploatować do pracy (70 km dziennie).
Podczas pierwszej wymiany splanowałem głowicę i założyłem jakąś tanią uszzcelkę pod głowicę za 12 zł firmy "NO NAME". - Wytrzymała aż 2 lata (60 tys.km). - skorodowała.
Następna uszczelka pod głowicą kupiona była firmy REINZ i kosztowała ok. 60 zeta. Przy wymianie nie planowałem głowicy, bo była OK, bez wżerków. Wymiana na spokojnie zajęła mi 5h.
Obecnie przejechałem już 40 tys. km i jest OK.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez PabloSBT » 23 sie 2010, o 14:57

ja już kupiłem uszczelkę glasera i teraz musze znaleźć dobrego a taniego mechanika żeby mi ją wymienił ;p bo w warsztacie 400 zł zawołali ;| teraz juz jestem pewien że to uszczelka bo mi oleju przybyło a wciągnęło płyn chłodniczy ;|
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 26 sie 2010, o 14:05

na razie to dalej diagnozuj, 90 procent uszczelek wymienianych jest niepotrzebnie. Sprawdź drożność wężyka cienkiego który dochodzi do zbiorniczka i podmień korek zbiorniczka. Sprawdź ustawienie rozrządu i zapłonu Jeśli pojedziesz do mechanika i każesz zmienić uszczelkę to on to zrobi bo zarobi. A jeszcze nie wiadomo czy to jest potrzebne
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 26 sie 2010, o 15:48

ale u mnie to raczej uszczelka bo z silnika już jakiś czas ciekło wczoraj chciałem odpowietrzyć samochód to po 2 min wywaliło płyn zbiorniczkiem a pod korkiem oleju jest nalot i to samo na bagnecie :| i miga kontrolka oleju na sobote jestem umówiony do mechanika, według mnie to raczej silnik powinien być suchy bo jesl;i jest w oleju to coś jest nie tak:) a ja mam uszczelkę od nowości bo mam przebieg napraw a samochód na niej przejechał 180 tys ;p
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 27 sie 2010, o 09:30

Skoro jest płyn w oleju to tak, wcześniej nie pisałeś tego. Z tym że jeśli się jeździ na krótkich dystansach to mała ilość masełka jest normą, a to co piszesz że mokro w w okolicy pokrywy to bardzo niekonkretne. Skąd dokładnie co leci.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 27 sie 2010, o 14:42

w okolicach głowicy cały silnik z przodu jest mokry :) no masełko może być ale nie jak jest na dworze 30 stopni :P samochód ja raczej na krótkich dystansach nie jeżdżę :) mechanik sprawdzał i mówił że to na 100% głowica jutro będe naprawiał :) bo w zbiorniczku wyrównawczym mam oka jak w rosole :P

Samochód oddany do warsztatu temat do zamknięcia
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości