Jak odpalcie?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Jak odpalcie?

Postprzez da-w-id » 4 lut 2013, o 19:57

Czy odpalanie na gazie jest niezdrowe dla silnika ?
Jak to jest.. bo kolega od kiedy ma Golfa zawsze odpala na gazie i nic sie nie dzieje..
W Wy jak to robicie ?
Ja dzisiaj opalilem na gazie II gen, i zapalil bez problemów, ale jak to sie ma na dluzszą metę ?
Parownik dostaje po membranie, i moze zamarznac prawda ?:)
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Jak odpalcie?

 

Postprzez trollu » 4 lut 2013, o 20:28

Jak odpalcie?

kluczykiem a tak na serio to skoro wiesz to po co się pytasz? :-P
odpalanie na gazie jest odpalaniem awaryjnym, silnik i układ elpidzi strasznie dostaje po tyłku.
to że się nic nie dzieje to słaby argument. ktoś powie że zna gościa co zawsze po pijaku jeździ i nic się nie stało to jest już ok i każdy może?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiek1992 » 4 lut 2013, o 20:54

tak jest to jest sposob awaryjny zalecam na pb przejechac okolo 1km zeby sie rozgrzal i potem na gaz chyba niechesz wymieniac reduktora chyba :-P
krzysiek1992
Badacz tematu
 
Posty: 284
Dołączył(a): 18 paź 2011, o 20:26
Lokalizacja: ostrów wielkopolski

Postprzez pietrasiak2 » 4 lut 2013, o 21:21

Jestem ciekawy jak odpala przy -10 stopniach i poniżej ? Ciekawe co mu gaz rozgrzewa w parowniku? Czajnik? idziałem takich Magików :-o
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pablomed » 4 lut 2013, o 23:14

da-w-id napisał(a):Czy odpalanie na gazie jest niezdrowe dla silnika ?

nie ponieważ silniki golfa nigdy nie chorują! :)
Jak dasz rady możesz odpalać, szybciej padnie reduktor i może trochę przyśpieszyć się zużycie silnika ponieważ przy odpalaniu na LPG nie działa układ ssania, czyli mieszanka LPG/powietrze nie jest odpowiednio wzbogacona żeby silnik rozgrzał się szybciej, a zimny jest gorzej smarowany. W sumie można się tym nie przejmować - jak kto chce
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 4 lut 2013, o 23:26

przy odpalaniu na lpg szlag trafia i instalacje (parownik) i silnik. ZAWSZE odpalam na benzynie, nawet w środku lata jak przed chwilą był zgaszony. Odpalanie na benzynie, kilka sekund i przełączenie na gaz, w zimie tak jak jest teraz przejeżdżam parę km na benzynie, ogarnąłem sobie po ilu będzie miał te bezpieczne 40-45 stopni i dopiero wtedy przełączam. Żadna filozofia w sumie ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Czesio207 » 4 lut 2013, o 23:43

Ja zawsze odpalałem na benzynie i niekiedy po 2 minutach przełączałem na gaz a niekiedy po 1-2 km ;) ale teraz czytając wasze opinie to bd przełączał przy 40C :-D
Wszystko o moim golfie --->
Mój samochód ma 160 lat i zaraz mu się urwie zawieszenie ale driftuje nim jak :cenzura:
Avatar użytkownika
Czesio207
Gaduła
 
Posty: 696
Dołączył(a): 1 gru 2012, o 04:00
Lokalizacja: Racibórz/Nędza

Postprzez Opik » 4 lut 2013, o 23:48

no po 2km jak nie ma mrozu to już złapał te 40 stopni, więc luz ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 5 lut 2013, o 11:22

Czesio207 napisał(a):bd przełączał przy 40C

a jak odczytasz kiedy jest 40 ? pytam z ciekawości :mrgreen:
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Pawełgolfgreen » 5 lut 2013, o 12:06

To smao chciałem zapytać. jak sprawdzisz czy jest 40C. Chyba ze pod VAGA podłaczysz
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Opik » 5 lut 2013, o 13:19

PiJey88 napisał(a):
Czesio207 napisał(a):bd przełączał przy 40C

a jak odczytasz kiedy jest 40 ? pytam z ciekawości :mrgreen:

no w tak niewyobrażalnie trudny sposób, że policzyłem sobie na MFA w jakim tempie nagrzewa się olej, do tych 70 stopni idzie liniowo, później coraz wolniej. Jednak mnie interesuje dolny zakres. Więc również, co jest wręcz niesamowite, wykonałem jakże skomplikowane obliczenia ile czasu potrzebuje silnik żeby zagrzać się do tych 40 stopni. I po kilkunastu takich próbach-liczeniach wiem kiedy wypada to u mnie. Przy 40 stopniach zaczyna z nawiewów lecieć już w miarę ciepłe powietrze, przełączam na gaz i po niedługiej chwili robi się 50 na MFA.
Konkretniej: Skoro zakres 50-60 stopni idzie przez jakiś tam czas, dajmy na to x, to sprawdzam na danym odcinku, przy tym samym systemie działania (odpalam, brama, wyjeżdżam, zamykam bramę, przejeżdżam kawałek do skrzyżowania) w którym momencie na MFA pokaże mi 50 stopni. Później ile czasu minie do uzyskania 60. Po kilku próbach mam już odpowiednią wartość, więc mogę zaryzykować i o taką samą wartość wcześniej przełączyć na gaz.
I tak jak mówię, każdy kto ma zwykłą instalkę "na przegazówkę" może sobie w ten sposób obliczyć kiedy zmieniać. Oczywiście pod warunkiem że ma MFA ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PiJey88 » 5 lut 2013, o 13:34

Opik, codziennie sobie tak liczysz? bo codziennie odpalasz przy innej temperaturze, np zimą przy -20 st inaczej ten czas musisz liczyć, teraz jak jest ok 0 st to tez inaczej, a latem jak jest +25 st to tez inaczej :mrgreen: strasznie skomplikowana ta procedura odpalania jest na LPG :lol: nie znam się na instalacjach ale zawsze myślałem że to samo się przełącza kiedy powinno :-?
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości