PiJey88 napisał(a):Czesio207 napisał(a):bd przełączał przy 40C
a jak odczytasz kiedy jest 40 ? pytam z ciekawości
no w tak niewyobrażalnie trudny sposób, że policzyłem sobie na MFA w jakim tempie nagrzewa się olej, do tych 70 stopni idzie liniowo, później coraz wolniej. Jednak mnie interesuje dolny zakres. Więc również, co jest wręcz niesamowite, wykonałem jakże skomplikowane obliczenia ile czasu potrzebuje silnik żeby zagrzać się do tych 40 stopni. I po kilkunastu takich próbach-liczeniach wiem kiedy wypada to u mnie. Przy 40 stopniach zaczyna z nawiewów lecieć już w miarę ciepłe powietrze, przełączam na gaz i po niedługiej chwili robi się 50 na MFA.
Konkretniej: Skoro zakres 50-60 stopni idzie przez jakiś tam czas, dajmy na to x, to sprawdzam na danym odcinku, przy tym samym systemie działania (odpalam, brama, wyjeżdżam, zamykam bramę, przejeżdżam kawałek do skrzyżowania) w którym momencie na MFA pokaże mi 50 stopni. Później ile czasu minie do uzyskania 60. Po kilku próbach mam już odpowiednią wartość, więc mogę zaryzykować i o taką samą wartość wcześniej przełączyć na gaz.
I tak jak mówię, każdy kto ma zwykłą instalkę "na przegazówkę" może sobie w ten sposób obliczyć kiedy zmieniać. Oczywiście pod warunkiem że ma MFA