Jak prawidłowo czyścić BLOSa?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Jak prawidłowo czyścić BLOSa?

Postprzez czepi » 23 lut 2013, o 17:09

Witam.
W sumie to zima już się kończy i będę musiał swojego golfika zabrać niedługo na spacerek.
Na początek muszę się zabrać za czyszczenie BLOSa.
Na jesieni miałem problem bo strasznie muliło mi silniczek przy wyższych obrotach, a właściwie to prawie w ogóle się nie chciał wkręcać powyżej 3,5 tysiąca obr.
Wyjąłem BLOSa, przeczyściłem bez rozkręcania ale niestety starczyło to na kilka dni a potem znów to samo.
Czy ktoś z Was już to przerabiał? Może podzielicie się doświadczeniami czym i w jaki sposób czyścić BLOSa, czym go potem smarować?
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Jak prawidłowo czyścić BLOSa?

 

Postprzez Opik » 23 lut 2013, o 17:40

Oj przerabiał, przerabiał ;) Pierwsza sprawa - ile masz przelatane na nim? Ja na swoim 150 tys i nadszedł czas na małe odświeżenie, nowa membrana, gwizdek, sprężynka i ta górna część obudowy do której dochodzi przewód z gazem. Spalanie w trasie ponad litr mniejsze, w mieście jeszcze lepiej :ok:

A co do czyszczenia:
- Wyciągasz całość z samochodu, i zaczynasz rozkręcać
- 4 śrubki od góry, które składają obudowę i delikatnie ją ściągasz
- delikatnie wyciągasz plastikową przepustnicę z membraną i odkładasz w bezpieczne miejsce, bo jest to dość delikatne
- od spodu wykręcasz gwizdek kręcąc grubą śrubą; w wypadku jak chcesz go zmienić na nowy, to wyciągasz tzw "element M" (na szczegółowym rysunku Blosa) i ściągasz gwizdek ze śrub regulacyjnych
- masz już całość rozłożoną, czyścisz wszystkie metalowe elementy z nagaru, na początek polecam te nawilżane ściereczki do czyszczenia z biedronki/lidla/itp sklepów. później na gładko pastą tempo (tą delikatną). Duża uwagę przyłóż tu do wyczyszczenia/spolerowania "szyny" po której chodzi plastikowa przesłona, musi być idealnie gładko w tym miejscu
- zobacz czy plastikowa membrana bo bokach (gdzie są po 3 wycięcia na stronę) i na krawędziach nie ma żadnych zadr, jeśli ma to je delikatnie zeszlifuj. Jeżeli zakładasz nową, to też zobacz czy nie ma żadnych zadr, czasami się zdarzają. Zobacz także od środka, gdzie jest ten brązowy ślizg
- gwizdek traktujesz podobną metodą jak samą obudowę, najpierw ściereczki, później pasta i polerowanie. Zwróć szczególną uwagę czy w okolicy wycięcia nie ma żadnych zadr, jeśli są... wiesz co robić ;) Jeżeli zmieniasz na nowy, to też warto miejsce wycięcia przepolerować (frez jednak nie jest idealny)
- składasz wszystko do kupy, wcięcia w obudowie po których chodzi przepustnica pryskasz WD40, zwróć szczególną uwagę żeby sprężynka dobrze ułożyła się na tym wycięciu w obudowie. Ona po pewnym czasie i tak się ułoży nawet jak nie będzie równo wsadzona, ale na początku może to powodować trzymanie obrotów itp dziwne sytuacje.

I to by było na tyle. Sprawdź po skręceniu czy przepustnica chodzi bez przycięć i zakładaj do samochodu.

Aha, jeszcze jedno. Obudowa jest aluminiowa i bardzo łatwo zerwać gwinty w gniazdach. Ja tak w dwóch niestety zrobiłem i musiałem skręcić przelotowo. Na szczęście idzie to błyskawicznie ręczną wiertarką, więc problemu nie było. Jeśli będziesz miał go na stole to możesz od razu taki zabieg zastosować, bo będzie to łatwiejsze rozwiązanie niż późniejsze kombinacje pod maską.

Kilka fotek z prac jak polerowałem całość, przy okazji naprawy instalacji. Po jakimś czasie i tak wszedł tzw zestaw naprawczy, ale już nie musiałem wyciągać Blosa z samochodu i tego wszystkiego czyścić, więc zmieniło się na szybko od góry

po:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czepi » 24 lut 2013, o 13:38

Widze, że kolega ma już temat BLOSa opanowany :) Wymyśliłem sobie, że zakupię zestaw naprawczy taki jak tutaj http://www.phjacus.pl/B11-Komplet-zesta ... -p116.html i podmienię z aktualnie zamontowanym u mnie a ten drugi oczyszczę i nasmaruję i będę miał w razie konieczności szybkiej podmiany bez konieczności wyjmowania całego blosa z samochodu.
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez Opik » 24 lut 2013, o 14:55

Dokładnie ten zestaw i dokładnie z tej strony brałem. Jedyny minus że nie mają sprężynki u siebie w sklepie i będziesz musiał zamówić z allegro, ale ją też warto wymienić.
To zrób tak jak mówiłem, sprawdź w tym nowym czy wszystko jest idealnie spasowane, bez żadnych zadr i zakładaj. Później co 20 tys sprawdź sobie czy przepustnica chodzi bez żadnych zacięć (od strony dolotu, już bez rozbierania i wyciągania) i na paręset tys. km spokój.
Aha, jak przyjdzie Ci ten zestaw to z membrany nie ścieraj tego pudru/talku, popsikaj tylko po plastikowym elemencie WD40
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czepi » 24 lut 2013, o 17:26

Dzięki za rady... jak tylko się ocepli to biorę się za robotę. pozdrawiam
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości