Jak zakrecic dopływ gazu do reduktora ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Jak zakrecic dopływ gazu do reduktora ?

Postprzez twi5ter666 » 10 mar 2013, o 16:26

Witam
Chciałbym wymienić samemu reduktor (tomasetto at 100 HP) i teraz moje pytanie:
czy przełączając sterownik stag2w w pozycję II i na pracującym silniku zakręcam zawór gazu na butli samochód powinien zgasnąć ? Chciałby odciąć całkowicie dopływ gazu do reduktora i go wymienić. Sądziłem, że to jest tak samo jak z kuchenką gazową, zakręcam butle i płomień gaśnie ;)
z góry dziekuję za informacje
pozdrawiam
Mateusz
twi5ter666
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 mar 2013, o 08:39
Lokalizacja: Warszawa / Łosice

Jak zakrecic dopływ gazu do reduktora ?

 

Postprzez łukasz1983 » 10 mar 2013, o 16:46

Wystarczy,że odłączysz elektrozawór przy bultli,odpalisz auto,przełączysz na gaz i poczekaj,aż wypali się gaz i zgaśnie auto.Wtedy możesz brać się za wymiane reduktora.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez twi5ter666 » 10 mar 2013, o 17:32

Obrazek

dzieki za odpowiedz, pytanko który z kabelków mam wypiąć ? Mam rozłączyć tą czarną złączkę ?
twi5ter666
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 mar 2013, o 08:39
Lokalizacja: Warszawa / Łosice

Postprzez łukasz1983 » 10 mar 2013, o 17:38

Najlepiej to odłącz dwa kable,jeden to + jest podawany,jak przełączysz na gaz,drugi to masa podłączona prawdopodobnie do budy koło butli.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 10 mar 2013, o 23:53

twi5ter666, zależy jaka stara instalacja - zawsze są dwa elektrozawory , dawniej oba były pod maską później jeden przy butli drugi koło reduktora. Odcinasz prąd od pierwszego w kolejności czyli albo przy butli albo pierwszy pod maską i gaz jest odcięty, a dla pewności masz jeszcze pokrętło do zakręcania przy wielozaworze butli - jak w kuchence. Resztki gazu zostaną w rurkach ale szybko ulecą w powietrze tylko nie pal przy tym to nic się nie stanie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez twi5ter666 » 11 mar 2013, o 11:34

twi5ter666, zależy jaka stara instalacja - zawsze są dwa elektrozawory , dawniej oba były pod maską później jeden przy butli drugi koło reduktora. Odcinasz prąd od pierwszego w kolejności czyli albo przy butli albo pierwszy pod maską i gaz jest odcięty, a dla pewności masz jeszcze pokrętło do zakręcania przy wielozaworze butli - jak w kuchence. Resztki gazu zostaną w rurkach ale szybko ulecą w powietrze tylko nie pal przy tym to nic się nie stanie.


Dzieki za wszystkie odpowiedzi :) instalacja ma 2 elektrozawory, jeden przy butli drugi przy reduktorze. Skąd w ogóle moje pytania: otóż przed napisaniem posta na forum, na pracującym silniku zakręciłem zawór pokrętłem, ale nic się nie działo, samochód nadal pracował na gazie. Dzisiaj wypróbuje Wasze sposoby :)
twi5ter666
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 4 mar 2013, o 08:39
Lokalizacja: Warszawa / Łosice


- - - http://tom-bud.info.pl/



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości