Jaki olej do silnika 2.0 8V AGG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Jaki olej do silnika 2.0 8V AGG

Postprzez kwadrat224 » 22 sie 2012, o 22:05

witam jaki najlepiej olej lać do tego silnika przebieg koło 250 tys km
Olej jaki jest zalany to lotos 15w40 do lpg
kwadrat224
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 17:26
Lokalizacja: Mszczonów

Jaki olej do silnika 2.0 8V AGG

 

Re: Jaki olej do silnika 2.0 8V AGG

Postprzez K@mil » 22 sie 2012, o 22:07

kwadrat224 napisał(a):witam jaki najlepiej olej lać do tego silnika przebieg koło 250 tys km
Olej jaki jest zalany to lotos 15w40 do lpg


Ja bym zostawil 15W40 tylko wlałbym cos lepszej firmy np Mobil :)
Bo nie wiadomo ile przejechal na tym 15W a moze byc tak ze juz dlugo jezdzi na minerale
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Opik » 22 sie 2012, o 22:57

15W40 Castrol
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 22 sie 2012, o 23:48

a bierze olej? nie rozumiem czemu ludzie zalewają 15W w dodatku lotosa. kumpel to do poloneza leje bo nie ma sensu nic lepszego zalać
ja mam naklepane prawie 285tys km, jakieś 30k na gazie i teraz po zrobieniu wycieków praktycznie nie ubywa oleju
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez adams33 » 23 sie 2012, o 00:29

praktycznie nie ubywa oleju :)

Do tych silników nie jest zalecany 15w40 :))

najlepszy to jakiś Pół syntetyk 10w40 ;) Ale gdy już jeździsz na 15w40 to nie zmieniaj na rzadszy ponieważ możesz sobie narobić biedy :) Może wypłukać silniczek i bez remonciku się nie obejdzie:) Jedyne wyjście lać 15w40 aż do momentu gdy silniczek nie zacznie go zbyt dużo brać ;) Bo jak byś przy okazji zrobił generalny remoncik pierscienie uszczelniacze to mozesz bez problemu lać 10w40. A tak w tej chwili niestety 15w40.
adams33
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24 lip 2012, o 14:39
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Opik » 23 sie 2012, o 01:06

adams33 napisał(a):Bo jak byś przy okazji zrobił generalny remoncik pierscienie uszczelniacze to mozesz bez problemu lać 10w40. A tak w tej chwili niestety 15w40.


tego samego zdania jesteśmy
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 sie 2012, o 14:28

Nalej normalnie półsyntetyka 10w40 bo warto - chodzi głównie o szybkie smarowanie popychaczy hydraulicznych. Nic złego się stanie nie ta epoka że minerały zostawiały tony osadu. Lotos jest ok ale o tym szkoda nawet pisac każdy ma swój typ, z tym że nikt nie jest w stanie ocenić jakości oleju bo niema jak.
Z tym wypłukiwaniem to powtarzana w necie bujda, dodatki płuczące ma teraz każdy olej, a i tak dodatek składników synetycznych do pósyntetyka do może 10 procent lub mniej. Reszta to zwykły minerał
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 23 sie 2012, o 14:56

Więc skoro to tylko 10% to po co kombinować i ryzykować że coś jednak będzie nie tak ?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 23 sie 2012, o 19:14

pablomed napisał(a):dodatki płuczące ma teraz każdy olej

prawda ale o tym jaki syf zostawia minerał najlepiej wie np mój kumpel, fela 1.3. jeździł na pół syntetyku i pod deklem miał czysto, zalał minerała i ma syf w głowicy. u mnie jak zmienialiśmy uszczelkę pod deklem to wszystko czyste w głowicy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez kwadrat224 » 23 sie 2012, o 22:15

mam go dopiero parę dni i nie wiem czy bierze olej , i chyba zostanę przy tym 15w40 a co do firmy posłucham się mojego mechanika.
moje 20 jahre

moj-golf/golf-3-by-kwadrat224-t47936.html

Aktualnie golfik na Sprzedaż :D
kwadrat224
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 13 lip 2012, o 17:26
Lokalizacja: Mszczonów

Postprzez Opik » 23 sie 2012, o 23:43

trollu napisał(a): mój kumpel, fela 1.3. jeździł na pół syntetyku i pod deklem miał czysto, zalał minerała i ma syf w głowicy. u mnie jak zmienialiśmy uszczelkę pod deklem to wszystko czyste w głowicy


u mnie był lany Castrol 15W40 odkąd poprzedni właściciel sprowadził samochód, wymieniłem zaraz po kupnie, wymieniłem dzisiaj drugi raz na to samo. Ściągałem pokrywę zaworów do malowania i żadnego syfu nie miałem, wszystko ładnie przykryte warstewką oleju. Także nie rozumiem skąd się syf miał zebrać niby. Chyba że ktoś zmienia olej raz na 5 lat / 50 tys, no to wtedy nawet najlepszy nic nie da
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez happysc » 24 sie 2012, o 08:17

zostań przy tym który jest, przy lpg nie ma sensu lać droższego oleju :) kwadrat golf oleju nie bierze :)
Było: Fiat 126p(93r), Golf III 1.9 CL TD(94r), GOLF II 1.3 CL(88r), Golf III 1.6 GL(97r), Audi A3 1.9 TDi(98r), MK3 GTi 20 Jahre(96r), MK4 TDi 110PS(01r)
Jest: Polo 6n2 GTi 125ps
Avatar użytkownika
happysc
Gaduła
 
Posty: 549
Dołączył(a): 25 mar 2008, o 20:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości