Jaki olej ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez WSZ » 8 maja 2012, o 16:07

No to własnie dlatego mi chodzi, że należy zrobić płukankę, ale najlepiej jakim preparatem.

Minerała mam od niedawna, bo nie pamiętam jaki olej wlał poprzedni właściciel samochodu. A silnik mam po remoncie, tak więc bez problemu mogę lać półsyntetyk, bo silnik szczelny, a oleju nie bierze nic. To po co silnik męczyć minerałem..
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

 

Postprzez bendi86 » 8 maja 2012, o 16:12

Nie rób żadnej płukanki tylko od razu nowy olej, płukało to się za komuny bo tamte oleje wiele się różniły od obecnych i technologia samych samochodów była inna...
bendi86
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 09:42
Lokalizacja: Góra

Postprzez trollu » 8 maja 2012, o 16:34

jak długo na minerale nie jeździł to też bym nie płukał
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez zybi » 8 maja 2012, o 18:19

Obyś nie zaczął tylko narzekać że po zmianie na półsyntetyk że zaczęły popychacze stukać. Tak naprawdę to dziś sprawdziłem jakości,gęstości i różnicę pomiędzy półsyntetykiem a mineralem i jest nie wielka. Mineral jest gęstszy co (moim zdaniem) jest lepsze dla aut z przebiegiem od ok. 200 000. Po wlaniu np. takiego oleju http://www.jakiolej.pl/dzial/firma/gulf ... /mineralny na 100% nie zrobisz krzywdy silnikowi ;-)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez WSZ » 8 maja 2012, o 19:22

O stukaniach własnie słyszałem po zalaniu na minerał a nie na półsyntetyk.
Golf dobrze znosi półsyntetyk, a minerał lejesz wtedy kiedy Twój silnik już jest wrakiem.

A co do oleju to jednak wolę zalać Castrolem albo tym GMem jak radzili koledzy... żadnych no name.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Emiczka » 8 maja 2012, o 20:20

Nie no kolego nie lejesz mineralnego kiedy jest wrakiem teraz żeś pojechał po całości..
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez WSZ » 8 maja 2012, o 20:24

Emiczko, a jaki olej lejesz jak auto jest już na wykończeniu :-P i jest dziurawy
Minerał.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Emiczka » 8 maja 2012, o 20:28

z reguły jak się ma duży przebieg takie sie leje ale duży przebieg nie oznacza ze auto to wrak .:)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez zybi » 8 maja 2012, o 20:34

rozumiem że olej GULF z linku wklejonego przeze mnie to dla ciebie no name :wstyd:
w takim razie obraz twojej wiedzy na ten temat mam zarysowany :hyhy: . Mineral lejesz jak silnik jest wrakiem? To też dobry tekst zazwyczaj pseudo mechaników. Wytłumacz mi jak po zmianie na olej gęstszy mineralny mogą zacząć się stuki popychaczy,a na oleju rzadszym pół syntetycznym ich nie było? :zdziwko:
BTW Obok olejów takich jak GULF,Motul,Penrite,czy Royal Purple to sorki za wyrażenie,ale osranego Castrola nie można nawet postawic. Jest przereklamowany jak proszek pollena 2000 za PRL'u
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawełgolfgreen » 8 maja 2012, o 20:43

Powiem wam tak. Jestem w trakcie remontu silnika A do Z. Wymiana panewek i pierścieni. Mechanik mi mówił ze nie można wlać oleju półsyntetyka jak się ma teraz minerała...bo coś tam z silnik będzie wypluwał olej. sam miałem minerał i przez to musiałem wymienić pierścienie bo strasznie syf w silniku.
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez zybi » 8 maja 2012, o 20:52

Dobry minerał , wymieniany na czas nie zniszczy silnika ;-)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Emiczka » 8 maja 2012, o 20:55

Oczywiście nie uważam żeby mineral jakoś był gorszy czy coś. No ale to jest tylko moje skromne zdanie.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości