Jaki olej ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez zybi » 8 maja 2012, o 20:59

Minerał jest gorszy,bo gęstrzy trochę i szybciej traci swoje właściwości,ale dobrej klasy minerał używany zgodnie z jego przeznaczeniem (chodzi mi o wymiany na czas) nie zniszczy nic w silniku i nie pogorszy jego pracy,poza tym silniki w golfach nie są jakieś mega wyczynowe (nawet VR6) żeby były tam nie wiadomo jakie przeciążenia które występują w samochodach rajdowych i tam potrzebny jest olej jak woda ;-)
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

 

Postprzez prezesik » 8 maja 2012, o 21:03

Minerał to do poldolota, który miał ręcznie regulowany luz zaworowy. W naszych autkach tylko i wyłącznie półsyntetyk z uwagi na popychacze hydrauliczne, nawet w silnikach z dużym przebiegiem. U mnie jest 352 kkm, zalewam półsyntetyk i cieszę się długą bezawaryjną jazdą.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Pawełgolfgreen » 8 maja 2012, o 21:11

Prezesik to samo powiedzial mój szwagier. Olej mineralny mozna wlać do poloneza np. ;-)
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez zybi » 8 maja 2012, o 21:11

Kolejna dziwna teoria,tym razem moda. A myślisz że jak byś zalał minerałem to jazda była by awaryjna? :-o Zapewniam cię że nic by się nie stało staremu,poczciwemu,silnikowi VW
Avatar użytkownika
zybi
Badacz tematu
 
Posty: 285
Dołączył(a): 8 lut 2012, o 09:35
Lokalizacja: Bydgoszcz
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 9 maja 2012, o 00:21

Emiczka napisał(a):z reguły jak się ma duży przebieg takie sie leje ale duży przebieg nie oznacza ze auto to wrak .:)

sry ale ta reguła to z jakiejś książki? :chytry:
zybi napisał(a):Mineral jest gęstszy co (moim zdaniem) jest lepsze dla aut z przebiegiem od ok. 200 000.

bulshit
zybi, człowieku co Ty wypisujesz? głowa boli normalnie.
tak, minerał jest dobry do poldka nie do golfów, a to że pow 200kkm leje się minerał bo tak, to lepiej nic nie mówić niż pisać farmazony. ja mam blisko 280kkm, leje cały czas mobila 10w40, ostatnio zmieniałem uszczelkę pod deklem zaworów i w głowicy czyściutko, kumpel ma fele 1.3 i jakies 30 tys temu zmienił olej na minerał, ostatnio regulował zawory i mówi że straszny syf po minerale.
zybi napisał(a):nie pogorszy jego pracy

pogorszy. co z tego że jest gęstszy? wg Ciebie to plus? zalej Lux10, ten jest gęsty :lol:
popychacze słabo się napełniają minerałem i dlatego jest to główny punkt na "nie" dla minerała. poza tym ten "syf" w wrakach ma zatykać wszystkie nieszczelności.
zybi napisał(a):olej jak woda

właśnie z minerału prędzej zrobi się woda niż z syntetyka, szczególnie latem w korku w mieście gdzie temp oleju potrafi skoczyć
zybi napisał(a):dziś sprawdziłem jakości,gęstości

jak to sprawdzałeś? zimą wlej do słoika szklankę minerału a do drugiego syntetyk i wystaw na mróz -20 na noc, rano zobacz który olej pierwszy się wyleje :]
zybi napisał(a):w takim razie obraz twojej wiedzy na ten temat mam zarysowany :hyhy: . Mineral lejesz jak silnik jest wrakiem? To też dobry tekst zazwyczaj pseudo mechaników. Wytłumacz mi jak po zmianie na olej gęstszy mineralny mogą zacząć się stuki popychaczy,a na oleju rzadszym pół syntetycznym ich nie było? :zdziwko:

tiaaa....
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez WSZ » 9 maja 2012, o 07:30

@trollu, wyjął mi to wszystko z ust.
Dzięki za głębsze wyjaśnienia.
Myślę, że kolegom się przyda.

Emiczka napisał(a):z reguły jak się ma duży przebieg takie sie leje ale duży przebieg nie oznacza ze auto to wrak .:)

Gdzie ja napisałem, że auto jak ma duży przebieg to jest wrak ?
Chodzi mi o to, jak silnik jest na wykończeniu, a nie że ma duży przebieg.
Może mieć 80 tys km silnik i być wrakiem zajeżdżonym na opór i silnik wtedy łyka olej jak paliwo a sito na lewo i prawo. Wtedy tylko minerał.

zybi napisał(a):rozumiem że olej GULF z linku wklejonego przeze mnie to dla ciebie no name :wstyd:


Ja nie napisałem, że olej który podałeś w linku to no name.
Napisałem no name na ogół.
Bo ja nie prosiłem Cię o podanie linka do oleju. Wystarczyło prześledzić cały temat.
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez bendi86 » 9 maja 2012, o 08:29

Zluzujcie, i tak każdy ma swoją rację która jest mojsza od Twojszej :hyhy: jak dla mnie moczem ten olej mogą sobie podlewać i wypisywać ile już kilometrów zrobili na tym, ale tu nie o to chodzi - jak ktoś ma kasę to modzi. Są ludzie co nie dbają o samochody tak było jest i będzie koniec kropka.
bendi86
Badacz tematu
 
Posty: 152
Dołączył(a): 9 sie 2011, o 09:42
Lokalizacja: Góra

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości