Jakie cisnienie w ABFie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Jakie cisnienie w ABFie

Postprzez BeKoN » 18 sie 2008, o 22:00

Witam! Mam takie pytanko jakie ciśnienie na cylindrach powinien mieć silnik ABF z przebiegiem ok 200k? Z góry dziękuję za odpowiedz.
BeKoN
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Jakie cisnienie w ABFie

 

Postprzez pablomed » 18 sie 2008, o 22:43

na takie pytanie niema dobrej odpowiedzi bo zużycie silnika zależy nie tylko od przebiegu. Są graniczne wartości poniżej których potrzebny jest remont. Na pewno silnik VW z takim przebiegiem jeśli nie był katowany musi mieć dobrze ponad 10 lub więcej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez czepi » 18 sie 2008, o 23:36

11-13... minimum 7,5 bar
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez BeKoN » 19 sie 2008, o 10:26

A jeżeli ciśnienie w różnych cylindrach różni sie (jest miedzy 11 - 13 ) to jest problem czy nie powinienem się obawiać?
BeKoN
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 12 sie 2008, o 20:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Postprzez pablomed » 19 sie 2008, o 14:45

różnice ponad 2 dają mały powód do zmartwień, ponad 3 duży.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mentos6660 » 9 kwi 2012, o 20:31

WItam! Co powiedzie o 10,5; 10; 10,5; 9,5. Raczej lipton co?
mentos6660
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 21:04
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez pablomed » 14 kwi 2012, o 21:10

mentos6660, zawsze warto pojechać do kogoś innego zmierzyć, bo zależnie od techniki jak się to robi na ciepłym na zimnym z gazem wciśniętym czy nie wyniki sa różne, póki co nie jest lipton, jest do jazdy
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez mentos6660 » 21 maja 2012, o 16:40

Siema! Wzialem sie za glowice i mysle wlasnie o tym dole. Jak juz mam zdjeta glowice to jak sprawdzic pierscienie? Jezeli nei bedzie progu na cylindrze to wezme sie za wymiane pierscieni tylko powiedzcie mi czy to ma wogole sens? Z tego co tak czytalem to niektorzy tak robia ale czy nie powinno sie za jednym razem wymienic tlokow i zrobic szlifu cylindrow?
mentos6660
Berbeć
 
Posty: 11
Dołączył(a): 27 cze 2011, o 21:04
Lokalizacja: Chojnice

Postprzez pablomed » 23 maja 2012, o 23:47

mentos6660, przyjęło się że w trwałych silnikach VW pierwszy remont zespołu tłok-cylinder może polegać tylko na zmianie pierścieni, przeważnie to wystarcza na połowę tego przebiegu który już jest. Z tym że za mało info masz. Ciśnienie sprężania za koniecznością tej operacji nie przemawia, może na chwilę obecną zajmij się głowicą skoro już ją zdjąłeś, więcej być \ś wiedziała po samym teście sprężania gdybyś go zrobił z tzw próba olejową czyli po zapodaniu paru kropel oleju do cylindrów. Jeśli ciśnienie z olejem by wzrosło - to świadczyłoby to o nieszczelnych pierścieniach , jeśli nie - to o nieszczelnych zaworach i miałbyś głowicę do roboty na bank. Masz głowicę zdjętą to oddaj ją do speców niech ją sprawdzą albo sam oceń czy są luzy na prowadnicach (wychylenie cześciowo wyjętego zaworu do 1 mm.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 45 gości