Jałowy bieg

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Jałowy bieg

Postprzez xGabrys » 23 lut 2014, o 12:01

Witam,

Ostatnio miałem spory problem z autem ale wymiana przepływomierza, parownika oraz ustawienie zapłonu wszystko ustabilizowało.
Udało mi się przejechać 500 km ale zauważyłem nowy problem. Na jałowym biegu obroty bardzo falują i zastanawiam się w czym może być problem. Wstawiłem film na YT żeby wam pokazać o co dokładnie chodzi.

http://www.youtube.com/watch?v=dVTnY635 ... e=youtu.be

Często jak oborty się uspokoją to po chwili znów zaczyna wariować. Co do krokowca to przed wyjazdem w trasę był czyszczony.
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Jałowy bieg

 

Postprzez sebastyanov » 27 lut 2014, o 22:53

falowanie obrotow naleza do uszkodzonego krokowca to ze byl czyszczony nic nie oznacza , jest to pomoc dorazna dla niego w srodku plastikowe elementy sie zurzywaja . kup nowy i po problemie , przy okazji zrob reset kompa. odepnij aku na 10 min potem podlacz go odpal i nie ruszaj gazu do momentu az sie nie zagrzeje do momentu wlaczenia wentylatora . jesli problem bedzie nadal jedz na diagnostke komputerowa
sebastyanov
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 sty 2014, o 16:20
Lokalizacja: EKU

Postprzez pablomed » 28 lut 2014, o 22:19

xGabrys, podaj typ silnika, jeśli to starszy 2E z przepływomierzm klapkowym to masz w nim regulator biegu jałowego (potocznie też zwany krokowcem), on całkowicie odpada, nie daje falowania, najwyżej gaśnięcie czy przygasanie ale nie falowanie czyli nie zmiany obrotów bez tykania pedału gazu. Przyczyn dużo może być, w tym silniku najcześciej nieszczelność nawet bardzo mała w dolocie, złe ustawienie rozrządu, złe ystawienie przepustnicy, złe ustawienie wyprzedzenia zapłonu, uszkodzony TPS. Miernik uniwersalny weź do ręki poczytaj forum dowiesz się jak wszystko posprawdzać to jest prosty wtrysk

Jeśli masz nowszy AGG lub ADY to podeprzyj się diagnoza komputerową, najczęściej szwankuje zepół przepustnicy (TPS z nastawnikiem przepustnicy) zwykle wymienia się w całości z używek.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez xGabrys » 28 lut 2014, o 22:57

Hej
Właśnie czekałem na potwierdzenie moich obaw. Ojciec ostatnio grzebał przy TPS i wywaliło mi błąd w VAG-u o złym położeniu potencjometru. Dopiero wtedy pojawiły się te objawy. Moje pytanie jak dokładnie ustawić prawidłowo mój TPS?? Czy musze to zrobić na czuja? Odłączyłem aku na noc i rano podłacze i zobaczymy jak mi się ustawi w ECU.

Silnik 2E jeśli ktoś ma dokładny opis ustawienia położenia TPS to bede wdzieczny bo nigdzie nie moge sie tego doszukać. U mnie TPS ustawia się chyba srubką która jest blisko linki gazdu obok krokowca.

Poniezej zdjecie podobnego silnika jaki mam

http://img17.imageshack.us/img17/6955/ni8p.jpg
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez pablomed » 1 mar 2014, o 21:50

Luzujesz nakrętkę kontrującą i śrubkę wykręcasz aż straci kontakt z przepustnicą, wkładasz między koniec śrubki a metal o który się opiera bibułkę, wkręcasz śrubkę aż bibułka przestanie się przesuwać i od tego momentu jeszcze dokręcasz pół obrotu, kontrujesz i to wszystko.
Pytanie jeszcze czy ścieżka potencjometru nie jest wytarta. Więc bierzesz miernik, włączasz zapłon, wpinasz się w kabel sygnałowy środkowy "od boku" (czyli wtyczka musi zostać wpięta do TPS) i otwierasz powoli ręcznie przepustnicę patrząc czy napięcie równomiernie bez skoków rośnie gdzieś do 4.7 - 4.8 volta.
Sterownik od 2E resetowi nie podlega odłączanie aku nic nie daje (działa to tylko w monowtryskach z wyjątkiem AEA )
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez xGabrys » 15 mar 2014, o 23:08

Mam pytanie. Poniewaz ukreciła mi się śruba którą się tam wkłada. Jak moge zrobić zamiennik? część śruby wystaje i nie bedzie problemu ją wyciągnąć tylko nie wiem czy mam ją zastąpić. Czy to jakaś specjalna śruba czy mogę każdą inna wsadzić?

chodzi o taką śrubę

http://www.fastenal.com/web/products/de ... hout=false

jak się ona nazywa? bo nie wiem gdzie jej szukać
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez pablomed » 17 mar 2014, o 00:32

w katalogu ETKA nie da się znaleźć po numerze bo są tam zupełnie niepasujące do 2E rysunki. Pozostaje ci szrot albo szukanie w sklepie żelaznym odpowiedniej śruby, nie wiem może to jest gwint typowy i nie będzie problemu trzeba zmierzyć suwmiarką
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości