komputer od gazu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

komputer od gazu

Postprzez Laska » 17 sie 2011, o 21:40

Witam.

Mój problem polega na tym ze od dluszego czasu komputer od gazu (lowato) gdy gasiłem i zapalałem silnik lub po prostu w czasie jazdy wyłączał się i nie zalanczal gazu (poprostu elektro zawor sie nie otwieral) wystarczylo wtedy podniesc maske i poruszac nim i bylo dobrze, przez jakis czas. Dzisiaj stalo mi sie tak kolejny raz wiec pomyslalem ze cos trzeba zrobic. I tak sobie ruszalem tymi kablami przy wtyczkach raz chodzilo raz nie. Az nagle przestalo dzialac i po wyciagnieciu i wpieciu jeszcze raz wtyczek nic. Ruszam na wszystkie sposoby nic... dodam ze komputer sie swieci ale (3 lampki) przeloncznik w kabinie nie czyli gaz sie nie zalacza (zreszta slychac ze zawor nie pyka) dotykalem calej wiaski nic nie wybadalem. sadze ze to cos ze kostkami przy kompie lub kabelkami w tym miejscu.

jak komus cos mowi to co napisalem dajcie jakas rade co dalej

z gory dzieki

PS. dodam ze wczasie jazdy jak takie cos sie dzialo zawor sie zamykal i wlanczala sie sama benzyna, kontrolka w kabinie padala...
Laska
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 mar 2011, o 20:40
Lokalizacja: Rzeszów

komputer od gazu

 

Postprzez pablomed » 17 sie 2011, o 22:41

Laska, nie moge być pewien z Twojego opisu ale pierwsza rzecz obadaj wsuwki kabli elektrozaworów przekaźnika jeśli jest dodatkowo założony oraz bezpieczników które masz dwa pod maską, wsuwki zakładają zwykle są z miękkiego metalu najtańsze i dostają luzu po jakimś czasie. To samo z wtyczka [przełącznika w kabinie.
Zaświecenie trzech kontrolek naraz w komputerku (chyba Lov-eco raczej masz) świadczy o tym że jest on gotowy do ponownego samonastawienia, czyli jego pamięć została wyzerowana. Nie mam pojęcia jak ci się to stało bo do skasowania nastawów tego sterownika potrzebna jest pewna specjalna sekwencja wyłączania zasilania. Więc podejrzewam że to banalny problem ze stykami bezpiecznika na kablu zasilający sterownik, w każdym razie coś bardzo prostego do usunięcia, tak samo wtyczka sterownika jest do sprawdzenia i nie można niestety wykluczyć że wyłamał się styk na płytce sterownika i wówczas tylko lutowania na płytce pomoże.
Jak już się z tym uporasz to wklejam ci tekst o samonauce skopiowany ze strony drypa.pl nie wiem czy mi wolno ale niech tam. Jeśli nie będziesz zadowolony z pracy instalacji po samonauce to pozostaje regulacja interfejsem z laptopem, wić pojedziesz do gaziarza, ale nawet nie próbuj jechać do takiego który ni zna konkretnie tych sterowników, bo na 90 procent usłyszysz bajeczkę że kolego nie da się albo nowy sterownik albo zakładamy śrubę zamiast krokowca. Rozpisałem się ale mam ten sam sterownik zresztą bardzo dobry jak na swój wiek i wszystko to przerabiałem już.

" 1. Opis funkcji
Centralkę można ustawić trzema różnymi sposobami:
1.1. Sposób samo nastawienia. Centralka sprawdza, czy jest podłączone TPS, jaka jest wartość sygnału TPS, w tym przypadku wykorzystuje sygnał sondy lambda.
1.2. Sposób zaprogramowania przez komputer. W tym przypadku są wszystkie dane określone przy pomocy podpiętego komputera a wtedy system nie wykonuje samo nastawienia.
1.3. Sposób przed programowania. W tym przypadku dla każdego samochodu oddzielnie, kiedy znane już są parametry, centralka zaprogramowana jest już przez firmę LOVATO. UWAGA. Kiedy podłączymy zasilanie centralki do akumulatora, centralka przeprowadzi wyzerowanie silnika krokowego nastawiając na połowę jego poruszania, w tej fazie zapali się żółta kontrolka, gdzie potem kontrolki zasygnalizują następujący stan:
a) zapalenie wszystkich kontrolek w centralce wskazuje informacje że jest przygotowany do samo nastawienia,
b) wszystkie kontrolki są zgaszone: centralka lokuje dane uzyskane samo nastawieniem,
c) wszystkie kontroli migają migają 10 sekund, potem gasną: centralka zachowuje dane

Jest możliwość przeprowadzenia kasowania danych w centralce: z komputera lub ręcznie gdzie po tych zabiegach należy skorzystać ze sposobu samo nastawienia;.

2. Postępowanie ręcznego kasowania
Jeżeli centralka zawierała dane z samo nastawienia albo z komputera, to po 1 minucie po
przyłączeniu do akumulatora zaświeci się czerwona kontrolka na 1 minutę, następnie zgaśnie. Jeżeli podczas uzyskania zapalonej czerwonej kontrolki trzy razy się rozłączy akumulator, to wtedy centralka wyzeruje się.
Między jednym rozłączeniem a ponownym podłączeniem bezpiecznika trzeba poczekać 15 sek., aby wewnętrzne kondensatory mogły się rozładować. Jeżeli rozłączy się bezpiecznik zasilający centralkę od akumulatora, kiedy jest wygaszona czerwona kontrolka, postęp kasowania zaczyna się od początku a wtedy trzeba wykonać dalsze trzy odłączenia akumulatora oczywiście w odpowiednim momencie, aby był przeprowadzony reset. Jeżeli wykasowana jest już centralka przy kolejnym razie dołączenia akumulatora i po wykasowaniu zaświecą się wszystkie kontrolki co oznacza że centralka nie ma danych i przygotowana jest do samo nastawienia. Jeżeli centralka nie ma danych wtedy następuje proces detekcji podłączenia TPS, rozróżnienia typu TPS i sondy lambda.
3. Sposób regulacji centralki
3.1. Po podłączeniu centralki łącznie z silnikiem krokowym i zatankowaniu zbiornika LPG należy zgasić silnik samochodu.
3.2. Włączyć stacyjkę bez uruchamiania silnika jedynie aby zasilić centralkę. Obecnie zaświecą się trzy kontrolki i czekamy aż zgaśnie czerwona i żółta kontrolka. Kiedy świeci tylko zielona kontrolka wciskamy pedał gazu na maximum aż kontrolka zacznie migać. To jest znak że centralka określiła typ TPS. Potem uruchomić silnik na benzynie (kontrolki migają jednocześnie) wtedy poczekać do zgaśnięcia kontrolek. Obecnie centralka zapisuje do pamięci wszystkie potrzebne dane.
UWAGA: Ten typ centralki jest gotowy zapisać do pamięci również odwrotność typu sondy lambda, zakładając że przewód sondy jest doprowadzony (nie ma przerwy w obwódzie).

4. Nastawianie parametrów podczas pracy na LPG
4.1. Zostawić chodzący silnik na benzynie po kilku minutach aż sonda lambda dobrze się zagrzeje. Następnie przełączyć samochód na gaz i podwyższać obroty na około 3000-3500. Kiedy sonda lambda jest ciepła wtedy żółta i zielona kontrolka z czerwoną kontrolką świecą na przemian. W tym czasie wykonać kilka razy zwiększanie i obniżanie obrotów silnika następnie zostawić obroty na, około 2500-3000 aby uzyskać optymalną prace na gazie. To jest warunek dla centralki sterującej gazem iż trafiła w optymalną pozycję silnika krokowego.
4.2. Jeżeli częstotliwość naprzemiennego migania kontrolek nie jest dostateczna centralka zacznie gazyfikacje i sygnalizuje ten stan miganiem jednej kontrolki po około 5 sek.
5. Sygnalizowanie stanu centralki
5.1.Zółta kontrolka miga szybko 5 sekund. Ten stan sygnalizuje, że centralka zapoczątkowała
prace na gazie i cały system sprawnie pracuje. Od tego momentu trzy kontrolki sygnalizują prace samochodu na LPG.
5.2. Czerwona kontrolka miga szybko 5 sekund. Ten stan sygnalizuje, że centralka zaczęła prace na gazie ale mieszanka jest oczywiście za uboga i silnik pracuje zamknięty. Jest konieczność zmniejszenia dla silnika ilości wchłanianego powietrza, lub zwiększyć średnice dyszy mieszacza. Od tego Momentu trzy kontrolki sygnalizują prace na gazie samochodu.
5.3. Zielona kontrolka szybko miga 5 sekund. Ten stan sygnalizuje, że centralka zaczęła na gazie mieszanka jest zbyt bogata i silnik pracuje zbyt płasko. Jest konieczność obniżyć ssania powietrza silnika albo zmniejszyć średnice dyszy miksera. Od tego momentu trzy diody sygnalizują parce na gazie samochodu.
UWAGA: po wykonaniu wszelkich zmian na mikserze lub w zasilaniu centralki potrzebne jest przeprowadzenie kasowanie centralki według punktu 2. Jeżeli zaczęła się praca z zaświeconą żółta kontrolka i centralka załączyła prace na gazie to potem należy poprawić zachowanie silnika tak aby osiągnęło się jak najszybszą częstotliwość migania pomiędzy czerwoną i zieloną kontrolką. Jeśli sonda nie pracuje okresowo, nie ma wtedy możliwości przeprowadzenia prawidłowej regulacji.."
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Laska » 18 sie 2011, o 16:45

pablomed, zeby dobrze nastawic ten komputer trzeba zrobic wszystkie punkty po koleji?

bo mam teraz niusa takiego, rano gdy jechalem do pracy oczywiscie na benzynie bo z gazem bylo tak jak pisalem wyzej pomyslalem ze pojade na stacje i zatankowalem benzyne i gaz wsiadam do auta gaz chodzi tzn kontrolka w kabinie na to wskazuje elektro sie otwiera bardzo sie ucieszylem :) jedziemy auto na gazie wydaje mi sie slabe zatrzymuje sie gasze i zapalam silnik na benzynie zalancza sie gaz dodaje mu gazu gasnie, zresetowal sie komputer i nie podaje wlasciwej dawki gazu ? na benzynie chodzi dobrze, na gazie szarpie i nie chce za dobrze przyspieszac... wydawalo by sie ze to przewody ale wczoraj zmienilem przewody i bylo idealnie, puzniej zaistniala sytuacja ze wszystko padlo... sadze rowniesz ze zresetowalem komputerek bo odpiolem mu zasilanie wczoraj przynajmniej 5 razy... jak go nastawic?
Laska
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 11 mar 2011, o 20:40
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez pablomed » 18 sie 2011, o 20:24

Laska, sterownikmusi się nauczyć nowych ustawień wg wyżej opisanej procedury, poczatkowo w trakcie uczenia jeśli będziesz jeździł bez ukończenia samonauki pojawią się problemy, bo silnik krokowy bedzie nadmiernie pracował szukając dobrej pozycji, czyli może np tak się przymknąć aż auto zgaśnie. Ciężko to jest konkretnie wyjaśnić ale bardzo ważne jest właściwe ustawienie reduktora przed samonauką. Jesli np będzie za bardzo "rozkręcony" i mieszanka na wolnych będzie mocno za bogata, to silnik krokowy będzie się za bardzo zamykał żeby ją zubożyć. Efekt tego jest taki że np na wolncyh będzie pracował na dobrej mieszance, diody już zaczną migać jak należy, ale dodanie gazu przy ruszaniu z miejsca go zdławi bo sterownik jeszcze nie wie ile ma otworzyć w tym momencie krokowca. Ja zauważyłem że po jakichś 1 -2 dniach ustępują te wahania i zaczyna wszystko działać jak należy, ale własnie żeby uniknąć marnowania czasu i braku pewności że ustawi się jak należy to najlepiej działać interfejsem.
Wejdź sobie na drypa.pl potem pliki jest tam jeszcze parę opisów do Lovato, jeden z nich jest podobny do tego co wkleiłem ale troszkę inaczej przetłumaczony z oryginału, masz tam też programy do kompa zajrzyj sobie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości