Kontrolka oleju mruga i pika co jakiś czas. Co zrobić?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Kontrolka oleju mruga i pika co jakiś czas. Co zrobić?

Postprzez MormoCS » 19 sty 2014, o 20:58

Witam. Jutro (poniedziałek) mam zamiar zaprowadzić auto do mechanika. Potrzebuje od was porady:

Co sprawdzić/zbadać/zasugerować mechanikowi jako pierwsze do sprawdzenia?

Sytuacja jest taka:
Uszczelka przy filtrze oleju - ta do której wchodzi cienki kabelek taki - jest uszkodzona. Wnioskuje po tym, że są tam plamy oleju. Usterka występuje od listopada, ale nie leczyłem jej ponieważ nie przeszkadzała w użytkowaniu auta i nie widziałem niepokojących objawów - żadnych.

Od paru dni mam problem z migającą i piszczącą kontrolką oleju - po nagrzaniu silnika i jeździe około 20 minut zaczyna migać i piszczeć - dodaje wtedy gazu lub zbijam na niższy bieg i jest wszystko ok na parę minut..

Dodam, że wlałem 2 dni temu w niego 5 litrów oleju - takiego jaki był na etykietce przy przeglądzie we wrześniu 2013 roku.

Jak rozmawiać z mechanikiem tak, żeby było dobrze i nie dać się "naciągnąć"?

Pozdrawiam :wstyd:
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Kontrolka oleju mruga i pika co jakiś czas. Co zrobić?

 

Postprzez DalSharum » 19 sty 2014, o 21:07

Mam podobnie i koledzy forumowicze mówią by sprawdzić ciśnienie oleju ;)
DalSharum
Berbeć
 
Posty: 14
Dołączył(a): 3 sty 2014, o 21:57
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez MormoCS » 19 sty 2014, o 21:18

DalSharum, widzę że nawet mamy te same silniki :super:

Jutro pierwsze co to sprawdzę ciśnienie, dzięki :)
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez Gesiu_15 » 19 sty 2014, o 21:20

Zmierz ciśnienie . JAk będzie wporządku ciśnienie to sprawdz czujniki. Czujniki oleju sa zawsze dwa, możliwe że szwankuje wysokociśnieniowy (ma się zwierać po odpaleniu silnika) lub jego kabel ale to potem sprawdzisz. :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2014, o 08:12

1.8 ABS ciśnienie oleju:
a: na biegu jałowym -0,16-0,20 MPa
b: przy 2500rpm-0,5-0,6MPa
Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,56-0,67 MPa
Czujniki jakie powinny być to
Brązowy - 0,03 MPa
Biały -0,18 MPa
Często oprócz czujników szwankuje się ten zawór przelewowy pada spręzyna i za wcześnie się otwiera wtedy biały czujnik wariuje , włącza buzera
Na to niech zwróci szczególną uwagę Ciśnienie oleju w zakresie obrotów 2000-2500rpm bo podejrzewam że w tym zakresie włącza się kontrolka z buzerem , a jak go przekręcisz powyżej 2500 ustaje i jak obroty spadną poniżej 2000rpm wkręcasz motor pow 2000rpm znów brzęczy i miga
Daj znać jeśli się mylę :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez MormoCS » 20 sty 2014, o 21:26

pietrasiak2, jesteś chłopie lepszy niż ten wróżbita co z kart czyta po nocach :-o

Tak właśnie się dzieje. Dzisiaj niestety nie zdążyłem do warsztatu, ale jutro prowadzę golfine już z samego rana.

Nie jestem tylko pewien, czy przestaje po zejściu poniżej 2000 obr. Jedyny sposób na kontrolkę to redukcja i wejście na około 2700-2800 obrotów :cisza:

[ Dodano: 2014-01-20, 20:27 ]
Dodam, że dzisiaj jeździłem golfem po mieście i kontrolka siedziała cicho jak mysz kościelna.. zgupiałem
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2014, o 21:37

MormoCS napisał(a):ie jestem tylko pewien, czy przestaje po zejściu poniżej 2000 obr. Jedyny sposób na kontrolkę to redukcja i wejście na około 2700-2800 obrotów

Jak go przegazujesz i przestanie piszcześ schodząc z np 2800 do poniżej 2000 nie piszczy ponowne wkręcanie powyżej 2000 załącza kontrolkę i piszczek .
Mogł się nie odezwać może coś jest w układzie , równie dobrze może być winny łańcuszek napędzający pompę ale bez sprawdzenia manometrem ciśnienia to pogdybać tylko możemy dlaczego :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez MormoCS » 20 sty 2014, o 21:41

Równie dobrze może być to wina tej uszczelki. Średnio mi ona pasuje, bo jak pisałem wyżej uszczelka jest taka a nie inna od zawsze.. jutro się okaże
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2014, o 21:45

MormoCS napisał(a):Uszczelka przy filtrze oleju - ta do której wchodzi cienki kabelek taki - jest uszkodzona.

Ta do czujnika ciśnienia oleju?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez MormoCS » 20 sty 2014, o 21:49

pietrasiak2, w silnikach nie jestem zbyt dobry. Kolor kabla przy samym tak jakby "czopku"(??) to zielony, dalej czarny taki cienki idzie do góry.

[ Dodano: 2014-01-20, 20:56 ]
Obrazek

To co jest oznaczone "1", znalazłem na images.google
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2014, o 22:39

Tak to czujnik ciśnienia Biały tego wyższego 0,18 MPa i może nieszczelność pod nim powodować błędny odczyt :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez MormoCS » 20 sty 2014, o 23:51

No to sprawa się wyjaśniła. Mam betonowe zawieszenie (nie za bardzo komfortowe, ale golf leci jak pędziwiatr), więc pewnie ten czujnik już tak się zruszył, że miał dość :)))

Dzięki wielkie za pomoc, stawiam browara na VAG jak się spotkamy :super:
Avatar użytkownika
MormoCS
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 26 paź 2013, o 05:39
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości