Kupiony nowy silnik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Kupiony nowy silnik

Postprzez Smeciu » 1 lut 2012, o 18:53

Witam !
Kupiłem nowy silnik 1.8 90km benz.+LPG
Założyłem silnik wszystko chodziło.Dzis rano odpalilem go i zimna chlodnica ,wode gotuje i i temp nie spada i brak cieplego powietrza :(
Jesli wezme odpowietrze go tzn rozgrzeje go do 90st trzymajac gaz do 2tys obr jest cieple powietrze nie wiucha mocno ale jest jesli go zgasza i rusze ponownie parownik jest zimny (zamarza) brak cieplego powietrza. :( Dolny wąż od chlodnicy jest zimny i chlodnica tez co moze byc objawem ? Termostat ? sprawdzalem w garnuszku i sie otwiera wiec niewiem .... prosze o pomoc
Smeciu
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 22:01
Lokalizacja: Zawiercie

Kupiony nowy silnik

 

Postprzez Marian0753 » 1 lut 2012, o 19:03

Kolego sprawdź czy nie masz nigdzie nieszczelności, po drugie jak masz możliwość to zamień korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nie wiem ile w tym prawdy ale w układzie musi być ciśnienie. Osobiście miałem taki przypadek w vencie nieszczelna nagrzewnica (kto to wymyślił żeby ją tam wsadzić :-|) , gotował się wyrzucało wodę. Zaślepiłem nagrzewnice i jak ręką odjął, ładnie się nagrzewa termostat pracuje. Którędy wyrzuca wodę?? Zbiorniczkiem czy gdzieś indziej?
Marianowe mk3 ZAPRASZAM KLIK!!!
Avatar użytkownika
Marian0753
Badacz tematu
 
Posty: 275
Dołączył(a): 30 lis 2010, o 15:08
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Smeciu » 1 lut 2012, o 19:06

zbiornikiem wychodzi bo ja gotuje
Smeciu
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 22:01
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez k-m-r1 » 1 lut 2012, o 19:53

nie trzeb miec układu pod cisnieniem i wszystko ma furac
wiem bo u siebie tak sprawdzałem
zerknij czy dobrze masz podpiete werze
i czytermostat dobrzezamontowany nie odwrotnie
w układzie jest pompa która tłoczy w silniku i do małego układu nagrzewnica z krucca wychodzi odpowietrzenie do zbiorniczka i woda sie przelewa
jak nagrzeje sie układ to otwiera sie termostat i puszcza jak woda przejdzie chłodnice i nagrzeje sie to wentylator

teraz z tego co piszesz opcja A w układzie zbyt wiele wody i galaretka jest przez co silnik gotuje sie ale nie przecisnie galarety
opcja B zle układ pozpinany może błąd gdziec przy wpieciu lpg ?
radze 2 wiadra goracej wody 1 wiadro na chłodnice zalac niech zagrzeje sie
po drugie odpal zagrzeje sie zgas łapiesz waż od nagrzewnicy zciskasz by wymienic płym ogrzac go przez mieszanie kilka razy tak samo można zalac parownik lpg

Oczywiscie nie gwarantuje że odpalisz Ja nie raz ak myłem silnik w wekend zalałem tak silnik bo odma zamarzła ale u mnie brak problemów wtyczki mam szczelne to moge :)

i zmien płyn na orlen i koncentrat kupic 28zł za 1,5 litra mieszasz 1:1 i masz do -37 reszte dolewasz wody ile braknie lub borygo czy co tam chcesz... to moja diagnoza galaretka w układzie nie wysadzi i nie odpalisz bo zagotujesz :)
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Smeciu » 1 lut 2012, o 21:15

A jest to mozliwe ze jest wlaniety blok lub iszczelka pod glowica czy po prostu gotuje wode bo chlodnica jest zimna i nie ma gdzie wydostac sie plyn i jest powietrze w ukladzie
Smeciu
Berbeć
 
Posty: 16
Dołączył(a): 7 gru 2011, o 22:01
Lokalizacja: Zawiercie

Postprzez prezesik » 1 lut 2012, o 21:22

k-m-r1 uzywaj znakow przestankowych, bo tego czytac sie nie da.

Smeciu jezeli bombluje ze zbiorniczka i sie silnik przegrzewa to na bank masz walnieta uszczelke pod glowica. Spaliny z komory spalania dostaja sie do ukladu chlodzenia i wypychaja plyn ze zbiorniczka, silnik sie przegrzewa bo zamiast plynu ma powietrze.
Przerabialem to u siebie juz 2x i czegos mnie to nauczylo.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Emiczka » 1 lut 2012, o 21:49

Ja tez tak miałam ale faktycznie u mnie była to wina korka od zbiorniczka wyrownawczego bo nie trzymał szczelnie.

A tez wymieniałam uszczelkę i nic to nie dał dalej sie woda gotowała.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 1 lut 2012, o 22:56

Smeciu, sprawdź jeszcze ułożenie paska, ma iść pod kołem pompy wody nie nad, to jest częsta pomyłka która daje taki kłopot a da się założyć tak i tak.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 1 lut 2012, o 23:40

k-m-r1 napisał(a):czytermostat dobrzezamontowany nie odwrotnie

a da się tak? :zdziwko: bo na moje oko to nawet młotkiem na chama nie da się odwrotnie założyć termostatu :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez k-m-r1 » 2 lut 2012, o 15:55

trollu, hehe spotkałem sie z tym i inne cuda w pracy widze jak ktos na szybko składa maszyny
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez PabloSBT » 2 lut 2012, o 18:34

k-m-r1, no to niezły magik musiał być :P u mnie nie da rady odwrotnie włożyć termostatu:P Smeciu, jak się zagrzeje to dolni wąż od chłodnicy robi się gorący?? możliwe że po prostu ci padł czujnik w chłodnicy odpowiadający za włączanie wentylatora, nawet jak masz walniętą uszczelkę pod głowicą to powinien termostat i wiatrak schładzać silnik, a dodatkowo jak by ci poszła uszczelka pod głowicą to byś miał w środku saunę :P ja podejrzewam że u ciebie to może być pompa wody nie rozgania ciepła i układ nie może się odpowietrzyć bo nie ma ciśnienia
a i twarde masz węże od chłodnicy na ciepłym da się ścisnąć palcami??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

SILNIK

Postprzez pietrasiak2 » 2 lut 2012, o 19:13

Panowie wszystko jest tak jak napisaliście . Dawno kupowałeś ten silnik ? Stał na mrozie pod chmurką ? bo może woda załatwiła sprawę . Nie wiem jak wy ja bym zaczął od
1. sprawdzenia czy nie ma ubytków i wycieków na wyłączonym silniku
2. Na odpalonym czy pompa wody daje jest jakiś przepływ cieczy nawet proponował bym do próby
wyjąć termostat . wtedy układ pracuje na pełnym obiegu od razu i powinien łatwiej się dać odpowietrzyć
3.Jeżeli 1 i 2 wyeliminowane są i wali kompresję wtedy zabrać się za uszczelkę lub sprawdzić czy woda nie rozsadziła jakiegoś kanału układu chłodzenia
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości