LPG a filtr stożkowy - konkrety!

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

LPG a filtr stożkowy - konkrety!

Postprzez Opik » 28 mar 2012, o 21:24

Temat wałkowany w kółko, aż do porzygu, ale mam nadzieję, że ten konkretny zostanie i się przyda przyszłym pytającym :-D

Ile użytkowników, tyle teorii, dla jednego stożek to w ogóle zło najgorsze, dla innego spoko, ale nigdy w samochodzie z gazem, bo nie da się wyregulować / nie będzie jechał / bla bla bla; dla innego nieważne jaki, wsadzony byle gdzie (nawet do bagażnika) i tak będzie podnosił moc, zmniejszał spalanie, dawał lepszy dźwięk i ogólnie sprawiał że laski same rozkładają nóżki na kanapie z tyłu

Otóż, poświęciłem trochę czasu i darmowych minut, wziąłem katalog firm w łapę i dzwonie po kolei do każdej zajmującej się gazem z bardzo prostym pytaniem: Czy są jakieś przeciwwskazania, minusy lub plusy pakowania stożka pod instalację (Blos / sekwencja).
I czego się dowiedziałem z kilkunastu różnych, niezależnych źródeł?

Absolutnie NIKT nie mówił, że jest to niewskazane, że będzie się coś działo, nie da się wyregulować, zabierze moc itp rzeczy, które niektórzy powtarzają na forum jak mantra. Warunek jest jeden (i to powiedzieli mi w każdym zakładzie) - koniecznie trzeba odizolować stożek od gorącej komory silnika i zrobić mu gdzieś nawiew chłodnego powietrza z zewnątrz.
Kolejne fakty, które powtarzały się w większości zakładów:

- odizolowanie stożka od komory silnika + nawiew chłodnego powietrza
- w wypadku niektórych samochodów instalacje od razu zakładane są ze stożkiem - bo LEPIEJ i ŁATWIEJ wyregulować
- podczas zmiany na stożek jedziemy na ponowną regulację gazu (logiczne, inny skład mieszanki będzie)
- [tutaj jako przykład pan podał mi dwa Nissany które robili właśnie - Maxima 3.5 V6] - TYLKO i WYŁĄCZNIE stożki pod instalację do samochodów o takiej pojemności i mocy
- dobrze by było żeby stożek nie był zamocowany dużo bliżej niż seryjna pucha (więc nie skracamy/nie pakujemy superkrótkiego dolotu "na styk")



Myślę że co niektórym rozwieje wątpliwości i się przyda :)
Ostatnio edytowano 1 kwi 2012, o 03:10 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

LPG a filtr stożkowy - konkrety!

 

Postprzez trollu » 29 mar 2012, o 00:27

Opik napisał(a):odizolowanie stożka od komory silnika + nawiew chłodnego powietrza

to akurat żadna ameryka, montując stożek czy robiąc jakikolwiek mod dolotu jest to standardowa procedura
Opik napisał(a):w wypadku niektórych samochodów instalacje od razu zakładane są ze stożkiem

to też akurat nie jest nowość, np M70 z BMW z LPG latają tylko na stożkach
Opik napisał(a):dobrze by było żeby stożek nie był zamocowany dużo bliżej niż seryjna pucha (więc nie skracamy/nie pakujemy superkrótkiego dolotu "na styk")

a tutaj bym prosił o rozwinięcie tematu :hyhy:

na innym forum jakiś user poddał w wątpliwość zjawiska falowe w dolocie, no niestety, takie coś jest i tyle, stożkiem dość mocno ingerujemy w przepływ.
poza tym ilu użytkowników "stożka" robi coś więcej poza zamontowaniem go i zamknięciem maski? o stożek trzeba wyjątkowo dbać i musi być czyszczony i nasączany. inna sprawa, że nieumiejętne czyszczenie i nasączanie stożka skutkuje np zabiciem przepływki
co do regulacji LPG to największe znaczenie ma chyba przy 2 gen
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Opik » 31 mar 2012, o 18:01

To nie ma być ameryka, tylko konkretna informacja dla ludzi których nurtuje takie pytanie, a nie powielane przez dziesiątki osób zasłyszane opinie kogoś kto sobie coś tylko wymyślił ;-)

Rozwinięcie - staramy się umieścić stożek w tym samym miejscu w którym oryginalnie umiejscowiona jest pucha z filtrem, czyli nie wpadamy na genialny pomysł "o, tutaj jest trochę miejsca, stożek będzie tu fajnie wyglądał!" i skracamy dolot o połowę
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 31 mar 2012, o 23:58

[quote="Opik"]Twój wywód gdyby miał być konkretny to brzmiałby: można zakładać stożek do aut z instalacją gazową. Kropka. A tak to jest zlepek wyrywkowych informacji.
I poza tym nóżki nie majtki
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 1 kwi 2012, o 03:11

Fakt, zlepek myślowy poszedł.
Raczej nie trudno wywnioskować wniosek z tego co napisałem, ale żeby nie było wątpliwości - MOŻNA stosować stożek przy LPG
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radekb351 » 1 kwi 2012, o 13:16

Opik napisał(a):- podczas zmiany na stożek jedziemy na ponowną regulację gazu (logiczne, inny skład mieszanki będzie)


Po wymianie wkładki ori filtra powinno się jechać na regulacje.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron