LPG a Pb

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

LPG a Pb

Postprzez bzy_mar » 22 paź 2008, o 19:08

Słyszałem że co jakiś czas trzeba przepalić wtryski na Pb, żeby się nie zapiekły, i chciałbym wiedzieć co jaki czas najlepiej tak robić, co ile kilometrów? Wypowiedzcie się, czekam.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

LPG a Pb

 

Postprzez prezesik » 22 paź 2008, o 20:08

napewno masz instalkę 2 generacji, więc przy przygazówce z PB przełącza się na LPG. Wystarczy, że odpalasz na PB, chwilkę pojeździsz, aby się trochę silnik rozgrzał.
Gdzieś kiedyś pisano, że na np. 100 km przejechane na LPG powinno się przejechać 10 na PB.
Ja mam instalkę LPG 2 gen., odpalam na PB, później przełączam na LPG, więc jak tak będziesz jeździł to będzie jak najbardziej OK.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez dziabi3 » 22 paź 2008, o 21:27

ja z rana przejerzdzam na pb jakies 2 a 3 km i dopiero przy 30 stopniach włancza sie lpg

daje to stosunek ok 5 km dzienie na pb na 36 km na lpg jazdy dziennej

wiec robie te ok ponad 10 km na pb na 100 km na lpg

i nic u mnie sie nie dzieje z wtryskiem ani pompą

ustawienie 30 stopni na przełączenie jest dobre i oszczedza parownik przed zbyt szybkim zuzyciem
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Piotr Bąk » 23 paź 2008, o 17:06

Obaj moii poprzednicy mają rację.Nie masz jakiegoś limitu km czy coś w podobie.Najlepiej autko przełączyc ręcznie na gaz jak już poprostu motorek złapie temperatury. Jeśli będziesz jeździł tylko na gazie to możesz spalić nawet pompke paliwa a to są koszty. Kiedys u siebie strasznie na benzynie mi szarpał jak jeździłem tylko na gazie i jakiś mechanior powiedział co to może byc ale juz nie pamiętam ale pamiętam że ze 300 lub 400 zł mi za to powiedział.Zdziwko mnie złapało ale mówie że skocze sobie na benzynce w trase i go troche przeciągnę no i pare km tak 150 (oczywiście na bezpiecznej drodze typu pas startowy:D) no i jakby ręką odjął.Rano zrobisz kilka km na benzynie i będzie git
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez bzy_mar » 23 paź 2008, o 19:42

Dzięki koledzy za podpowiedzi i porady, mi przy przygazówce przełącza się na LPG , tak po 2 000 obrotów, tzn że mam gaz drugiej generacji? tak? niemam czujnika który by mi przełączał na LPG po przekroczeniu jakiejś temp. myślicie że warto taki założyć? bo chyba można go wstawić w instalkę teraz, nie będzie problemu?
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez prezesik » 23 paź 2008, o 20:38

bzy_mar napisał(a):tzn że mam gaz drugiej generacji? tak?
tak
bzy_mar napisał(a):niemam czujnika który by mi przełączał na LPG po przekroczeniu jakiejś temp. myślicie że warto taki założyć?
nie warto, patrz na wskaźnik temp. na zegarach jeżeli wskazówka podniesie się powyżej pierwszej/drugiej kreski możesz przygazować aby przełączyło na LPG,
bzy_mar napisał(a):bo chyba można go wstawić w instalkę teraz, nie będzie problemu?
po co dopłacać...
Rada: po odpaleniu przy niskiej temp. na PB staraj się na poczatku delikatnie jeździć, nie gazować, dopiero jak silnik deko się rozgrzeje, wtedy przyciśnij gaz, aby przełączyć na LPG - ja tak jeżdżę i jest git.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 23 paź 2008, o 22:14

można potencjometrem na przełączniku podnieść sobie obroty przełączenia, gdzieś na 3500. Wtedy jedziesz sobie normalnie na pb bez specjalnego oszczędzania silnika, a jak chcesz przełączyć to sprzęgło, przegazówa i sie przełączy kiedy zechcesz
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Piotr Bąk » 24 paź 2008, o 00:21

Dokładnie jak kolega pablomed napisał. Takie małe pokrętło chyba w kształcie śrubki na krzyżak przy przełączniku benzyna/gaz
Jak jest sprawunia to walić na gadu
Piotr Bąk
Czytacz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 10:41
Lokalizacja: Tomaszów

Postprzez bzy_mar » 24 paź 2008, o 17:38

No ale gdzie ten przełącznik sie znajduję? W który miejscu?
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia

Postprzez prezesik » 24 paź 2008, o 18:10

bzy_mar napisał(a):No ale gdzie ten przełącznik sie znajduję? W który miejscu?
tam, gdzie masz przełącznik LPG/PB, po wyjęciu jest to cała centralka, w której znajduje się pały potencjometr, którym regulujesz wysokość przełącznia obrotów.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez bzy_mar » 27 paź 2008, o 20:19

Dzięki za podpowiedz, już sobie przestawiłem, pozdro.
Dla słabych klęska, dla cierpliwych nadzieja, dla upartych zwycięstwo!
bzy_mar
Czytacz
 
Posty: 95
Dołączył(a): 12 lip 2008, o 17:54
Lokalizacja: Nowa Słupia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron