LPG do Golfa III 1.6 75 km

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

LPG do Golfa III 1.6 75 km

Postprzez da-w-id » 10 lip 2011, o 14:52

Witam !!
Juz szukałem trochę i jest duzo tematów tutaj ale prosze o info jaki LPG zainstalować do GOlfa III 1.6 75 km 1995r.

zdj silnika : http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... zBGIAi&t=1

nie wiem co to za oznaczanie silnika. AEA ?? W google na AEA własnie ukazal mi sie taki jaki mam.

Jakiej generacji wybrac instalację ?
I jakich gazownoków polecacie w woj.opolskim i sląskim ?
Dziękuję za info !!
Pozdrawiam!
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

LPG do Golfa III 1.6 75 km

 

Postprzez K@mil » 10 lip 2011, o 14:59

Silnik ABU i AEA oznacza jednopunktowy wtrysk z metalowym kolektorem... do tego silnika nada sie instalacja II generacji :) ...

W AEE musi juz byc sekwecja.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez da-w-id » 10 lip 2011, o 19:51

a gdzie pisze jakie jest oznaczenie silnika ??
bo te 2 wyglądem sa bardzo do siebie podobne.. chciałbym miec pewność.
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez K@mil » 10 lip 2011, o 21:54

da-w-id napisał(a):a gdzie pisze jakie jest oznaczenie silnika ??
bo te 2 wyglądem sa bardzo do siebie podobne.. chciałbym miec pewność.


wszystko bylo na forum !!
wlepka w bagazniku na tylnym pasie...

Zazwyczaj AEA ma srebna aluminiowa pokrywe zaworów (jak na foto) a ABU czarna...
No a ten na wielopunkcie AEE filtr powietrza ma nad silnikiem (okrągły)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez KristoF » 10 lip 2011, o 22:06

powiedzmy że ABU był w 94 roku, AEA w 95 , AEE w 96 mniej więcej ;] na zdjęciu widac monowtrysk i auminiowy dekiel więc najpewniej AEA, naklejka w bagazniku da odpowiedź na pytanie, powinna być na tylnym pasie we wnętrzu bagaznika o ile dobrze pamiętam...
Do tego silnika bym dał Blosa... nie zmniejsza przekroju kanału powietrznego tak jak niektóre dziwne mieszalniki ;)
Był Golf3- największy błąd mojego życia...
a teraz...
Elegancja, komfort , nienaganna jakość i aksamitnie pracujący silnik Millera ;]
KristoF
Members
 
Posty: 675
Dołączył(a): 31 lip 2008, o 13:58
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Postprzez prezesik » 10 lip 2011, o 22:35

Ja tez u sibie myslalem zalozyc blosa, bo na LPG jest duzy spadek mocy.
Co do tematu - jest to silnik AEA z jednopunktowym wtryskiem. Do tego silnika instalacja II-gen (ja mam jeszcze I-gen na centralce STAG 2G).
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez da-w-id » 11 lip 2011, o 16:12

sprawdizłem i jest to AEA.
czyli do tego silnika instalacja II-gen.
A czy moze byc inna ??
i czym się rożni sekwencja od II gen ? i jaka roznica w spalaniu ??
W LPG jestsem zielony :-P
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez prezesik » 11 lip 2011, o 17:34

LPG I-gen (ze śrubą na wężu LPG sterownik STAG 2G) - jak u mnie:

(+) regulacja ręczna samemu
(+) spalanie trasa 8l, miasto 9l (przy przykręconej dawce na wężu)
(-) jak się przykręci dawkę LPG na wężu to wtedy jest "muł"

Jeżeli przykręcisz dawkę LPG na wężu to mało pali, ale za to nie jest zrywny.
Natomiast odkręcając dawkę LPG na wężu więcej spali (nawet do 10l), ale za to nie muli i jest zrywniejszy.


LPG II-gen np. Bingo-M (ma już komputer LPG)


(-) regulacja przez komputer, chyba, że ma się laptopa, interfejs i program, wtedy (+)
(+) spalanie nawet poniżej 8l
(+) nie muli się na LPG - zamiast śruby na wężu jest silniczek krokowy, którym steruje komputer

Jeśli nie ciśniesz na pedał to spalanie małe, natomiast jak but ciężki to i spalanie dużo większe.

Na po krótce opisałem to co wiem o tych instalkach. Jak się mylę niech mnie ktoś poprawi.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez da-w-id » 12 lip 2011, o 22:48

a czy mogę zainstalować też sekwencję ?
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez prezesik » 13 lip 2011, o 13:56

Tobie na jednopunktowy wtrysk sekwencja nie potrzebna, szkoda kasy, wystarczy II-gen. Sekwencja to tylko do wielopunktowych oraz do tych dco mają plastikowy kolektor ssący.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez da-w-id » 13 lip 2011, o 23:03

A ile wyniosi koszt II generacji ?
Chodzi mi oczywiscie o dobre komponenty ?
Stagg ??
Ile max litrow wchodzi w zbiornik w zapasie w golfiku ???
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez sirGrzesio » 14 lip 2011, o 08:23

da-w-id napisał(a):A ile wyniosi koszt II generacji ?

ja w zeszłym roku zapłaciłem 1700 w renomowanym warsztacie w Łodzi
da-w-id napisał(a):Ile max litrow wchodzi w zbiornik w zapasie w golfiku ?? ?

wchodzi max 25 litrów +/- 1 litr w zależności od temperatury tudzież tego o ile jesteśmy rżnięci na oszukiwaniu na wskazaniach dystrybutora...
Avatar użytkownika
sirGrzesio
Gaduła
 
Posty: 405
Dołączył(a): 24 kwi 2008, o 18:08
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości