Luz na wale korbowym na poziomie 2 mm w silniku 1.6 AEE jest zdecydowanie zbyt duży i nie jest normalny. Luz osiowy wału korbowego (tzw. luz wzdłużny) powinien być minimalny i zazwyczaj mieści się w granicach 0,1-0,3 mm, w zależności od specyfikacji producenta. Luz o wartości 2 mm może wskazywać na zużycie panewek oporowych wału korbowego (tzw. łożysk oporowych), co może prowadzić do poważnych problemów w przyszłości.
Co zrobić i jak można to naprawić:
Sprawdzenie panewek oporowych:
Najczęstszą przyczyną nadmiernego luzu na wale są zużyte panewki oporowe. Znajdują się one przy jednym z głównych łożysk wału korbowego i ich zadaniem jest ograniczenie luzu wzdłużnego wału.
Wymiana tych panewek wymaga zdjęcia miski olejowej oraz odkręcenia głównych łożysk wału, co oznacza, że silnik trzeba przynajmniej częściowo rozebrać. Jeśli stwierdzisz, że panewki są mocno zużyte, muszą zostać wymienione.
Pomiar luzu wzdłużnego
--
Pozdrawiam,
Nosterix
Polecam
dobre wózki na leki