Luz na wale

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Luz na wale

Postprzez tdu1705 » 26 maja 2017, o 19:09

Witam

mam pytanie czy luz 2mm na wale jest to normalne? Czy da się to jakoś zniwelować? Stuków silnika brak.
Pacjent 1.6 AEE

Z góry dzięki za pomoc
tdu1705
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:38
Lokalizacja: Bytom
Rocznik: 1997
Silnik: AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Luz na wale

 

Re: Luz na wale

Postprzez nosterix1 » 20 wrz 2024, o 09:57

Luz na wale korbowym na poziomie 2 mm w silniku 1.6 AEE jest zdecydowanie zbyt duży i nie jest normalny. Luz osiowy wału korbowego (tzw. luz wzdłużny) powinien być minimalny i zazwyczaj mieści się w granicach 0,1-0,3 mm, w zależności od specyfikacji producenta. Luz o wartości 2 mm może wskazywać na zużycie panewek oporowych wału korbowego (tzw. łożysk oporowych), co może prowadzić do poważnych problemów w przyszłości.

Co zrobić i jak można to naprawić:
Sprawdzenie panewek oporowych:

Najczęstszą przyczyną nadmiernego luzu na wale są zużyte panewki oporowe. Znajdują się one przy jednym z głównych łożysk wału korbowego i ich zadaniem jest ograniczenie luzu wzdłużnego wału.
Wymiana tych panewek wymaga zdjęcia miski olejowej oraz odkręcenia głównych łożysk wału, co oznacza, że silnik trzeba przynajmniej częściowo rozebrać. Jeśli stwierdzisz, że panewki są mocno zużyte, muszą zostać wymienione.
Pomiar luzu wzdłużnego

--
Pozdrawiam,
Nosterix

Polecam dobre wózki na leki
nosterix1
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 wrz 2024, o 20:53
Rocznik: 1990
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Re: Luz na wale

Postprzez popleosademms » 24 lis 2024, o 03:24

Luz wału korbowego wynoszący 2 mm w silniku 1.6 AEE jest nadmierny i wskazuje na zużyte panewki łożysk oporowych, co może prowadzić do poważnych problemów. Aby usunąć ten problem, należy wymienić zużyte panewki oporowe, co wymaga demontażu części silnika, w tym zdjęcia miski olejowej i odkręcenia łożysk wału głównego. Zastanawiasz się, co jeszcze robisz forex https://j2t.com/pl/solutions/blogview/j ... cje-kupic/ chętnie usłyszałby kilka sekretów od Ciebie) Ważne jest również sprawdzenie stanu wału korbowego i innych elementów silnika, aby upewnić się, że nie ma dalszych uszkodzeń. Wymiana miski olejowej i ewentualna naprawa wału korbowego powinny być wykonywane przez doświadczonego mechanika.
popleosademms
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 gru 2021, o 10:38
Rocznik: 2009
Silnik: 345
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości