masz gaz, zadbaj o silnik

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez pablomed » 14 sie 2008, o 00:14

pawelek03576 napisał(a):niby paliwo które przepływa przez wtrysk a później wraca do zbiornika zapobiega temu .
czy jest w tym troche prawdy
odrobinę tylko. Paliwo nie przepływa przez wtrysk, a konkretnie przez jego końcówkę jeśli wtrysk nie jest otwierany, a nie jest przy pracy na LPG. Nie ma więc mowy o braku chłodzenia wtryskiwacza co sugerują różni mechanicy, wystarczająco chłodzi go powietrze wpadające d silnika.
Natomiast fakt jest taki, że żaden wtryskiwacz nie jest idealnie szczelny, i te mikroskopijne ilości paliwa wydostające się przez wtryskiwacz nawet gdy jest nieczynny mogą trochę oczyszczać jego końcówkę. Nie chodzi o zapieczenie bo to właściwie się nie zdarza, tylko o zabrudzenia mogące się pojawiać na wtryskiwaczu w starszych zajechanych silnikach które tracą już kompresję i mają przedmuchy do góry. Osobiście mam odcięcie pompy w aucie o przebiegu około 300 tysięcy, z czego ponad połowa na LPG. Praktycznie wystarczy dać czasem silnikowi popracować na benie, chociaż przy zapalaniu i problemów wywołanych odcięciem pompy się nie obawiać. Zysk z tego jest taki że oszczędzamy pompę, której awaria kończy się zwykle nagłym postojem na drodze, a zabrudzenie wtryskiwacza czy wtryskiwaczy w wielopunktach nie pojawia się nigdy nagle. Więc jak kto chce.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

 

Postprzez pawelek03576 » 14 sie 2008, o 00:17

a ten przekaźnik to jaki konkretnie ma być ??
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez pablomed » 14 sie 2008, o 00:21

pawelek03576 napisał(a):a ten przekaźnik to jaki konkretnie ma być
standardowy przekaźnik samochodowy, taki jaki zakłada się do świateł, kosztuje z 8 zeta w każdym sklepie motoryzacyjnym na allegro 2-3 zeta. Musi mieć styki podpisane jak napisałem wyżej, ma jeszcze styk 87 który zostaje wolny przy tym wykorzystaniu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelek03576 » 14 sie 2008, o 00:24

jeszcze takie pytanie - pompe odłącza dopiero po przełączeniu na gaz ? bo mam u siebie tak zrobione że musze zawsze na PB odpalać i po przyazówce przełącza na gaz
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez pablomed » 14 sie 2008, o 00:35

pawelek03576 napisał(a):pompe odłącza dopiero po przełączeniu na gaz
tak, konkretnie w momencie otwarcia elektrozaworu gazowego, ktory otwiera się w tym momencie jak robisz przegazówkę.
Co prada w niektórych sterownikach LPG mamy do ustawienia tzw czas nakładania, czyli przez ustalony podczas regulacji czas (koło 1 sekundy) przy przełączeniu na LPG leci rownież benzyna, po to, żeby nie było nieprzyjemnego szarpnięcia silnika. Wówczas założenie odcięcia jak opisałem może skrocić ten czas nakładania bo pompa przestaje pracować natychmiast po włączeniu gazu. Można sie tym nie przejmować bo po wyłączeniu pompy zostaje jeszcze trochę paliwa pod cisnieniem w przewodach i we wtrysku
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pawelek03576 » 14 sie 2008, o 00:38

dzięki bardzo w sobote sie biore do roboty bo wcześniej nie mam jak
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez mani51 » 14 sie 2008, o 19:45

ok sprawdziłem i faktycznie pompa pracuje cały czas nawet po przełączeniu na gaz a dałbym sobie głowę uciąć że nie :wstyd: więc w wolnej chwili zrobi się odcięcie bo teraz to ja mam większy problem, o który pisałem w innym poście, tylko że tam już nik chyba nie zagląda a przydały by się jeszcze jakieś rady
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez Champion's » 15 sie 2008, o 10:44

pablomed napisał(a):
mani51 napisał(a):to pompa nie pracuje

W silnikach 1.8 i 2.0 problem zatkanej odmy praktycznie nie istnieje


z tym ze wsilkiku 1.8 problem nie istnie wcale bym sie nie zgodzil akurat tej zimy przez ten syf wywalilo mi uszczelniacz na wale zalalo mi rozrzad olejem i musialem dodatkowo jeszcze rozrzad zmieniac choc mial dopiero pol roku :kwasny:
Avatar użytkownika
Champion's
Czytacz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 11 sie 2008, o 18:06
Lokalizacja: Leżajsk - Rzeszów

Postprzez PaNdA » 14 wrz 2008, o 11:35

Cześ !!! gdy czytam te dewagacje na temat odcięcia pompy paliwa to się trochę dziwie. Samochód w tym wypadku golf jego silnik elektronika itd. itp. zostały zaprojektowane i skonstruowane do jazdy samochodem zasilanym benzyną. Gaz zakłada się aby te koszty eksploatacji obniżyć, gdy się silnik zagrzeje po przejechaniu jakiegos odcinka najlepie dłuższej trasy i nabierze odpowiednich parametrów to wtedy sterownik przełancza go na tańsze paliwo w tym wypadku LPG. Także paliwo trzeba tankować i go urzywać z powodu bardzo dużo powodów związanych z trwałością silnika i podzespołów. Moim zdaniem jak sie niema kasy utrzymać golfa z gazem to najlepiej kupić sobie malacza i tez się wszędzie zajedzie tylko że nie z takim wypasem :-P . Pozdro !!!
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez pablomed » 14 wrz 2008, o 13:48

PaNdA, nie rozumiesz co to jest odcięcie pompy i jak działa? Pompa jest odcinana wtedy gdy auto przełączy się na LPG, niezależnie kiedy i przy jakiej temperaturze. Jaki sens więc ma twoja wypowiedź?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PaNdA » 14 wrz 2008, o 18:37

No bo wszyscy kombinują jak tu nie jeździć na benzynie i odcinać pompe...wystarczy mieć tą 1/4 baku i niech sobie ona pompuje pozdro :-)
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez pablomed » 14 wrz 2008, o 21:38

PaNdA, spoko, przecież nie o to chodzi, odcięcie pompy nie ma nic do faktu czy ktoś chce jeździć na benie czy nie ile. Po prostu - można ją przyoszczędzić żeby nie pracowała na darmo. Pompy w golfach wytrzymują 200- 300 tysięcy, większość z nas ma auta o takim przebiegu i musi się liczyć z koniecznością jej wymiany, to lepiej odwlec to w czasie po prostu.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości