Membrany

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Membrany

Postprzez krzysiek21 » 21 lut 2013, o 16:20

Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób wymienić membrany w parowniku Lovato?Czy po zdjęciu klemy z akumulatora i odkręcaniu przewodów gaz zleci i nie będzie dalej leciał czy trzeba zakręcić jakiś zawór ? :D
krzysiek21
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 22:06
Lokalizacja: Ostrów Maz

Membrany

 

Re: Membrany

Postprzez gello1 » 21 lut 2013, o 16:43

krzysiek21 napisał(a): czy trzeba zakręcić jakiś zawór ? :D



Zakręcamy zawór na butli.

Odpalamy auto na pb przeżucamy na gaz i czekamy az resztki gazu nam się wypalą z reduktora.

Później to już procedura demontażu.

Ale jak jesteś totalnym laikiem to bym się nie brał Tobie za to - bo z gazem to nie żarty byle nie szczelność i wielkie boom!
Ostatnio edytowano 21 lut 2013, o 16:48 przez gello1, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Postprzez krzysiek21 » 21 lut 2013, o 16:46

A to dzięki za odpowiedź w sobotę biorę się za wymianę :)
krzysiek21
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 22:06
Lokalizacja: Ostrów Maz

Postprzez trollu » 21 lut 2013, o 17:23

hmm nie wiem jak z rozkręcaniem parownika ale przy wymianie filtrów nic nie trzeba grzebać przy butli - zawór jest zamknięty i nie ma prawa się otworzyć. trzeba tylko delikatnie odkręcać pokrywę filtra w reduktorze żeby spuścić ciśnienie z układu (między reduktorem a zaworem na butli). jak skończy syczeć to można działać.
przypuszczam że przy wymianie membran jest analogicznie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiek21 » 21 lut 2013, o 17:44

No to własnie się pytam bo wymieniałem filterek i też tylko powoli odkręciłem i wymieniłem bez zakrecania i ciekawiło mnie czy przy wymianie membran jest tak samo :)
krzysiek21
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 22:06
Lokalizacja: Ostrów Maz

Postprzez trollu » 21 lut 2013, o 17:49

ja bym nic nie grzebał przy butli, zawór na butli jest zamknięty i nie może się otworzyć
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez krzysiek21 » 21 lut 2013, o 21:22

też tak myślę a poza tym za dużo gazu nie mam to wyjeżdżę wszystko i tyle :)
krzysiek21
Czytacz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 13 gru 2012, o 22:06
Lokalizacja: Ostrów Maz

Postprzez pablomed » 22 lut 2013, o 14:51

Koledzy w starszych instalacjach niema elektrozaworu przy butli, są dwa ale jeden pod maską drugi przy reduktorze, skoro nie wiemy jak ma zrobione autor tematu to porada o zakręceniu zaworu przy zbiorniku jest słuszna.
krzysiek21, ten reduktor jest bardzo łatwy do regeneracji nie natrafisz na problemy, po prostu rozkręcając pamietaj co gdzie było, środek dokładnie umuj nitrem, nie zapomnij że regeneracja to nie tylko wymiana głównej membrany, ale pare drobniejszych gumek, oraz czyszczenie - szczególnie zwróć uwagę na czystość ułożyskowania dźwigienki połączonej z membraną, zobaczysz o co biega po rozbiórce, porada w necie też jest ("regeneracja redyktora by arbiter")
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości