Mk3 1.6 benzyna, nierówna praca.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Mk3 1.6 benzyna, nierówna praca.

Postprzez enioTcz » 2 gru 2012, o 20:11

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :)

Otóż posiadam VW Golfa III 1.6 benzyna 74 KW, 101 km, rok 1997.

Mam problem z nierówną pracą silnika przez pierwsze 4-5 min po odpaleniu w obecnej temperaturze na dworze. Wymieniłem w nim świece, palec oraz kopułkę i problem znikł na krótki czas. Ostatnio jak odpaliłem go na -1 stopniu na dworze to zaczął znowu szaleć i i nierówno pracować.

Załączam do tematu filmik w którym pierwsze odgłosy pracy silnika są przy układzie wydechowym mniej więcej w połowie auta, potem nagrywam tuż nad silnikiem i na samym końcu przy róże wydechowej. Chce się udać na diagnozę do mechanika bo mam świadomość że jak przyjdzie mróz to silnik "wyskoczy z auta i będzie skakał po trawie".

Filmik

Dodatkowo ucieka mi płyn chłodzący i nie mam pojęcia czy to może mieć jakiś wpływ na tą początkową prace silnika, ale chyba nie. Jednakże warto o tym wspomnieć i załączam foto gdzie też tyn płyn się udaje.

Foto załączam foto.


Nakrętka na silniku od oleju jest biała tz. mleczko i miałem obawy że uszczelka pod głowicą poszła.
Mechanicy ściągnęli mnie na ziemie i stwierdzili że to nie uszczelka lecz to że mało nim jeżdżę
i olej nie dogrzewa się do odpowiedniej temperatury no tak też jest że nie jeżdżę nim często i na jakieś długie wyprawy. Ale wolę wspomnieć w tym temacie o wszystkim co "wywąchałem".


Foto

Dodam jeszcze że na bagnecie jest z 3-4 mm ponad max oleju bo gość chyba wlał w niego 4.5 litra. Nie wiem czy może to być też związane.


Czekam na wasze zdanie głównie w temacie tej nierównej pracy bo wiem że może być dużo współczynników i być może jakiś z nich mógł bym sam wyeliminować.
enioTcz
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 19:24
Lokalizacja: Gdynia

Mk3 1.6 benzyna, nierówna praca.

 

Postprzez trollu » 3 gru 2012, o 01:16

pierwsze - czujnik temp cieczy w króćcu, lubi się popsuć, może podawać zły sygnał i ECU "widząc" ciepły silnik podaje złą dawkę paliwa przez co na zimnym może nim telepać. wyciek masz konkretny chyba więc szybko go ogarnij. co do oleju to opinie są różne ale lepiej weź jakiś mały wężyk i przez bagnet ściągnij nadmiar oleju.
przewody WN w jakim masz stanie?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez enioTcz » 4 gru 2012, o 16:45

Problem rozwiązany. Króciec wymieniony a problem nie równej pracy na zimnym silniku ... CZUJNIK! :roll: Dziękuję Ci bardzo za genialną podpowiedz no i temat t/c 8-)
enioTcz
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 2 gru 2012, o 19:24
Lokalizacja: Gdynia


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości