Motodoktor a temperatura

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Motodoktor a temperatura

Postprzez Kordi » 10 sty 2013, o 10:45

Witam Użytkowników!

Wczoraj dolałem do silnika motodoktora. Dolałem ze względu na to że mam olej 10w40 wymieniony we wrześniu, w grudniu wstawiony nowy silnik dla którego był problem z utrzymaniem ciśnienia. Po dolaniu olej się zagęścił i nie ma problemu z ciśnieniem.

Pojawił się inny problem, otóż na postoju temperatura wskakuje do ok 100 st C. W czasie jazdy jest między 80 a 90. Nic nie pika, aczkolwiek wcześniej tak nie było.

Podejrzenie pada na wentylatory. Dziś przy prawie 100 st. po wyłączeniu silnika żaden nie chodził.
Czy sprawdzając wystarczy je spiąć na krótko? Ewentualnie jak mogę sprawdzić czy czujnik temperatury cieczy jest ok?

Bardzo proszę o nie karcenie mnie za motodoktora :) Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana oleju, ale od grudnia wykosztowałem się na silnik, przekładkę, uszczelkę pod głowicą, planowanie i spawanie głowicy....
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Motodoktor a temperatura

 

Postprzez pietrasiak2 » 10 sty 2013, o 11:29

Wentylator oczywiście na krótko sprawdź , co do czujnika to może być zapowietrzony układ i nie włącza . Jak upewnisz się , że wentylator śmiga to miernikiem sprawdź czujnik czy puści przy tej temperaturze :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Kordi » 10 sty 2013, o 13:12

Dzięki pietrasiak2, sprawdzę i odezwę się!
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez prezesik » 10 sty 2013, o 13:56

Chyba będzie do wymiany czujnik w chłodnicy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Kordi » 10 sty 2013, o 21:17

Panowie, temat wydaje się być złożony.

Bezpiecznik (19 i 13) jest ok. Po zwarciu przewodów od wentylatorów nic się nie włącza. Do tego nie chodzi jeszcze klima (nie palą się obwódki przycisków). Temat zawadza o elektrykę.

Czy są jeszcz jakieś dodatkowe bezpieczniki już za bezpiecznikiem pod kierownicą??
Wygląda to tak jakby padło wszystko co za bezpiecznikiem 19 ale bezpiecznik jest ok (30A)

Wszystko wygląda na zbieg okoliczności, z góry przepraszam że w temacie silników napisałem :)
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez trollu » 10 sty 2013, o 22:24

jeżeli dobrze spiąłeś wentylator na krótko i jest cisza to jest spalony i tylko wymiana Cię ratuje. Jak ruszysz ręką łopatę wentylatora to kręci się lekko czy ma opór?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Kordi » 10 sty 2013, o 22:44

Lekki opór
Avatar użytkownika
Kordi
Czytacz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2 lip 2012, o 16:06
Lokalizacja: Kielce / Kraków

Postprzez trollu » 11 sty 2013, o 19:00

kręci się lekko czy ma opór?

Kordi napisał(a):Lekki opór

:lolol:
to nie wiatraczek-zabawka dla dziecka, wiadomo że będzie opór ale czy słychać jakieś chrobotanie, że coś się trze? sam musisz ocenić czy nie jest zatarty. ew silnik się po prostu spalił.
pod maską jest jeden bezpiecznik i podobno ma coś wspólnego z wentylatorem - pod zbiorniczkiem wyrównawczym, przezroczysta przykrywka
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron