Nagle nie odpalił. Kompletnie martwy.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nagle nie odpalił. Kompletnie martwy.

Postprzez gbcolin » 17 lut 2010, o 15:00

wszystko było ok. pewnego dnia nieodpalił. Próbowałem grzać przewody a nawet założyłem stare to samo. ogrzałęm cewke, na której na uzwojeniu wtórnym jest 4,7 kOma a powinno być 3- 4 kOm ale dziwne bo iskra jest. za rozdzielaczem także jest iskra. Grzałem mu powietrze w filtrze powietrza ale także nic nie dało. Kiedyś raz nieodpalił były identyczne objawy ale nagrzane powietrze w filtrze pomogło. Rozebrałem rozdzielacz. niby wszystko ok nie ma jakichś niepokojących przebarwień czy coś w sensie upalenia. wywaliłem taki plasticzek z pod palca bo jakiś był lekko poturbowany na zewnętrznych krawędziach. Czy on jest potrzebny? Benzyna jest dolałem nawet dla pewności. Popke paliwa słychać po załączeniu zapłonu i po puszczeniu startu. Na gazie to samo. Z gardzieli nad wtryskiem (po zdjęciu rury i filtra pojawia sie dym to chyba nie spalone paliwo wydaje mi się. Obserwuję także obrotomierz podczas kręcenia. Dochodzi do 100 obrotów jakby tam jakieś spalanie było ale nie zawsze. Gdy wskakuje na 100 obr słychać jakby chciał załapać i delikatny strzał po czym można zauważyć także dym z gardzieli. Co wy o tym sądzicie?

da się zczytać kod błędu za pomocą miernika diody, żarówki w jakiś sposób czy tylko vag?
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Nagle nie odpalił. Kompletnie martwy.

 

Postprzez BORYSKA » 17 lut 2010, o 17:20

Wykręć świece i sprawdź w jakim są stanie
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez v1rooz » 17 lut 2010, o 17:24

swieczki moga juz byc w niezlym zaczadzeniu a aku dobry ?
v1rooz
Members
 
Posty: 959
Dołączył(a): 21 lip 2009, o 21:22
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez Goral1985 » 17 lut 2010, o 18:52

Kolego Skoro paliwo dochodzi,radze sprawdzic Zaplon!!!! Z tego co czytam to iskra jest ale moze nie w tym momencie,mozesz sprawdzic vagiem silnik ale ja obstawiam zaplon!!!!!! Sprawdzenie kosztuje okolo 20 zl
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez gbcolin » 17 lut 2010, o 19:12

v1rooz, sprawdze swiece. aku naladowalem, a nawet zmienialem na inny.
Goral1985, co sugerujesz może ta cewka? vag to wykryje co dokladnie?
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Goral1985 » 17 lut 2010, o 19:53

Jezeli iskra jest to cewki nie bral bym pod uwage!!! Niestety Vag pokaze ci czujniki,sonde lambda itp Swiecy kabli czy cewki napewno nie pokaze!!!!! Jezeli masz mechanika blisko siebie to niech sprawdzi zaplon,moze sie przestawil albo czuknik halla poszedl,ewentualnie sprawdz swiece!!! bo jezeli strzela jak odpalasz to na 100% cos z zaplonem!!! Zajrzyj tez pod kopulke,moze woda tam jest,albo styki w kopulce sie wypalily ;-)
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez gbcolin » 17 lut 2010, o 21:58

Goral1985, jest iskra na każdej świecy, sprawdze ten czujnik halla
:-(
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Goral1985 » 17 lut 2010, o 22:25

skoro jest iskra wiec czujnik jest OK!!!! Najlepiej jest podlaczyc pod vaga,sprawdzic bledy,zaplon
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez KrzysztofKaty » 17 lut 2010, o 22:30

ja mialem tak w bmw i tam przymarzlo paliwo na listwie wtryskowej ale objawy te same po nagrzniu chyba puscilo i odpalila:)
KrzysztofKaty
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:58
Lokalizacja: Elbląg/Stegna

Postprzez gbcolin » 18 lut 2010, o 14:12

KrzysztofKaty, Goral1985, Dziś owilż więc próba generalna za godzinke! :ok: musi chodzić nie ma bata. :super:
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Goral1985 » 18 lut 2010, o 17:48

No to powodzenia zycze:))) mam nadzieje ze odpali daj znac jak tam sytuacja wyglada. ;-)
Avatar użytkownika
Goral1985
Badacz tematu
 
Posty: 300
Dołączył(a): 22 gru 2009, o 19:48
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez gbcolin » 18 lut 2010, o 19:43

Goral1985, sprawdzałem vagiem i launczerem i wyszło tak:

00515 Hall sender-G40 No signal

vag to samo

brak sygnału z czujnika halla

pomiary na zgaszonym silniku i niewiem teraz co robić bo przecież nie ma możliwości go odpalić. jakieś pomysły czy diagnoza jest prawidłowa?.. :?: :niepewny:

Styki przy czujniku ok a jak to rozebrać po zdjęciu rozdzielacza, palca, osłonki, jest taka metalowa tarcza na frezach ciągnąć ją do góry aż zejdzie czy jak? może cały aparat wyjąć? aha i jak prubuję kręcić tą metalową tarczką to jest luz i nieźle tam coś stuka tak ma być??
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości