nagłe padnięcie gazu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

nagłe padnięcie gazu

Postprzez przemke » 15 mar 2013, o 11:30

Wczoraj auto już rozgrzane zgasło nagle na gazie i już nie idzie. na benzynce ok. Zastanawiam sie czy zmieniac zaplon najpierw czy jechac do gazownika od razu.

Czy da się powiedzieć czy to może być wina zapłonu? - będę dopiero mial zmieniane świece, kable i palec i kopulke chyba tez. czy raczej coś w instalacji będzie?

silnik 1.8aam 75km, instalacja AGcentrum II gen. reduktor tomasetto At07 (ma juz ponad 80 tys i blisko 5 lat), ale odolejany był dopioero zdaje sie pierwszy raz po jakims czasie jak ja go mialem przy 60tys przebiegu

Fakt, ze jest jeszcze problem z rozszczelnieniem silnika od gory (uszczelniacze zaworow), bierze w cholere oleju i ma bardzo kiepsko na zimnym obecnie ale to dopiero bede mial robione za 2 tygodnie, jak sie rozgrzeje jednak to jeździł ok i na pb i na gazie.
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

nagłe padnięcie gazu

 

Postprzez pietrasiak2 » 15 mar 2013, o 12:02

Przede wszystkim jak na PB jest ok to nic nie reguluj.Sprawdź czy manipulator "chodzi" diody się meldują i czy da się przełączyć na LPG i czy elektrozawory działają ( na butli i na parowniku) . Jak tak to wtedy należałoby dobrać się do filterka gazu i do parownika , sprawdzić stan membran. Ewentualnie wizyta u gazownika :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez przemke » 15 mar 2013, o 12:13

na lpg sie przelacza, diody sie normalnie melduja ale nie idzie, 0 mocy jakby brak paliwa a przejechalem 80km, i choc grzalem to nie moglo wszystkiego spalic ale dla pewnosci jeszcze zajade na stacje :/
pamietam ze podobnie mialem w I generacji w uniaku jak reduktor sie juz konczyl (przynajmniej taka byla wstepna diagnoza)
filterek zmienialem sam w miare regularnie ostatnio jakies 8tys temu,
a jak sprawdzic elektrozawory ? nie wiem ktore to elementy i gdzie (na samej butli) no i pewnie nie bede mial odpowiednich kluczy jak zwykle ;]

na 15a do jakiegoś gaziarza się zapowiedziałem, nie mam sprawdzonych w wa-wie niestety a boje sie ze mnie skasuja grubo.
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez pietrasiak2 » 15 mar 2013, o 12:20

przemke napisał(a):na lpg sie przelacza, diody sie normalnie melduja ale nie idzie, 0 mocy jakby brak paliwa a przejechalem 80km, i choc grzalem to nie moglo wszystkiego spalic ale dla pewnosci jeszcze zajade na stacje

No właśnie :-)
Elektrozawory to te elementy do któróc dochodzą 2 kabelki nie trudno je znaleźć :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Opik » 15 mar 2013, o 13:45

przemke, a spróbuj przełączyć na gaz i od razu dać mu buta nieco żeby go wkręcić na obroty, czy będzie wtedy chodził (3-4 tys) czy też kaplica
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez przemke » 15 mar 2013, o 14:23

a jest cos w tym bo jak od razu dac z buta na wys obroty to wchodzi na moment i dopiero gasnie

wlasnie jestem u gazownikow takze jak wiesz co to moze byc to pisz szybko :D
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Opik » 15 mar 2013, o 15:29

Wiesz, u mnie była taka sytuacja że na pb chodził, a na lpg nie chciał. No chyba że trzymałem mu wysokie obroty (koło 3,5 - 4 ), wtedy na lpg jechał. Ale wystarczyła na moment zmniejszyć gaz i zdychał.
Winnym okazała się pęknięta odma skąd brał lewe powietrze, gaz jest na tym punkcie bardzo wrażliwy ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PabloSBT » 15 mar 2013, o 21:37

a nie przykręcałeś mu gazu ostatnio?? kiedyś kolega tak zrobił i przyjechał do mnie nie mogliśmy dojść od czego mu na gazie nie chce śmigać a był skręcony za bardzo i gasł :) masz II gen więc dobrze by było podpiąć pod komputer od lpg i sprawdzić czy silnik krokowy mu puszcza wogóle gaz :) ale tak na sam początek sprawdź bezpiecznik przy akumulatorze od gazu :P odpal otwórz maskę dodaj gazu linką i słuchaj czy zawór od gazu pstryknie czy nie :) czasami przyczyna może być banalna :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez przemke » 15 mar 2013, o 22:47

jak byłem u tego mechanika to napisałem drugi post z telefonu ale coś nie wskoczył.

w każdym razie gosc zdiagnozowal ze ten zawor na butli nie odbija i doszedl do tego ze kabel u dolu gdzies musi byc uszkodzony. znalazl, zrobil, skasowal 50zl i pojechalem :D

czyli jak pablo wspomniales to przyczyna banalna :D

sam nic nie przykrecalem, nie bylo zadnej regulacji nawet od dawna bo palil dobrze wiec uznalem ze nie warto nic ruszac i wydawac kase. choc fakt, ze przelacza mi troche za wczesnie, (chyba przy 30st.) i zapomnialem go poprosic o podwyzszenie tego progu temperaturowego wiec moze nast. razem ;)
przemke
Badacz tematu
 
Posty: 172
Dołączył(a): 24 mar 2011, o 07:31
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Opik » 15 mar 2013, o 23:16

No to dobrze że się wyjaśniło, najczęściej tak jest że jakaś pierdoła za grosze a nerwów napsuje za dziesięć :)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości