Nagrzewnica powietrza dolotowego

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nagrzewnica powietrza dolotowego

Postprzez raff » 22 mar 2014, o 08:18

Witam.
Mam problem z nagrzewnicą powietrza dolotowego ( tzw. jeżem )
Wczoraj podjeżdżając pod pracę nagle zaczęło mi się dymić spod kokpitu, topił się przewód do którego był podłączony przełącznik zabezpieczający samochód przed kradzierzą oraz sam przełącznik (odccięcie zapłonu), przewód nieoryginalny był gorszej jakości więc się stopił, oryginalna zaś jego część pozostała nienaruszona, wracając jednak do tematu, okazało się że także przekaźnik nr 1 odpowiadający za "jeża" także był ciepły. Po ponownym uruchomieniu samochodu przekaźnik ten zaczął się na nowo grzać więc dla próby odłączyłem "jeża" i okazało się że przekaźnik ostygł. Kiedy wróciłem do domu sprawdziłem nagrzewnicę omomierzem i okazało się że ma 1,8 ohma i nie wiem czy to nie za mało. Jes jeszcze jedno wydaje się wytłumaczenie, czujnki zasysanego powietrza się uszkodził i grzałka zaczęła grzać zbyt mocno co spowodowało topienie się przewodu bo w końcu ten czujnik powinien odłączyć grzałkę po osiągnięciu temperatury przez silnik.
Proszę o info jaką rezystancję powinien mieć "jeż" i ewentualne sugestie co się mogło stać, bo nie udało mi się znaleźć na forum niczego co by mi pomogło.
Dziękuję.
raff
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:44
Lokalizacja: Kraków

Nagrzewnica powietrza dolotowego

 

Postprzez łukasz1983 » 22 mar 2014, o 12:29

raff, "Jeż" jest sterowany przez czujnik temperatury płynu chłodzącego,i jest rozłączany po osiągnięciu 70*C .
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez raff » 22 mar 2014, o 22:13

Tak się zastanawiam czy to czujnik temperatury cieczy odłącza zasilanie jeża, czy może to czujnik zasysanego powietrza znajdujący się obok wtryskiwacza?
Sprawdziłem grzałkę podpinając na "ostro" no i grzeje ale się zastanawiam nad prądem, pobiera 20 A, ponadto muszę sprawdzić ten czujnik, no i pytanie który a może obydwa?!
raff
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez łukasz1983 » 22 mar 2014, o 22:18

raff, Czujnik temp.zasysanego powietrza steruje klapka ciepłe-zimne pod filtrem powietrza,a jeżem steruje ECU na podstawie temp.cieczy chłodzącej,i go wyłącza tak jak pisałem przy około 70*C.
Co do poboru prądu to u mnie jeż ciągnie ponad 15A.
Jeżeli "na krótko" grzeje to pewnie przekaźnik,lub kiepski styk w gnieździe.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 mar 2014, o 00:10

łukasz1983, nie pisz takich rzeczy bo wprowadzasz ludzi w błąd. Czujnik temparatury podaje info o temperaturze do ECU, A ECU na tej podstawie włącza jeża. Natomiast to co uruchamia klapkę to nie żaden czujnik tylko mały termostat.
raff, nie umiem ci podać tego oporu bo nie ma auta z jeżem pod ręką, myślę że 1.8 oma to za mały opór ale nie jestem pewien. Musisz się zorientować jeszcze w drugiej kwestii, czy prąd do jeża jest odłączany po rozgrzaniu silnika
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 23 mar 2014, o 00:23

pablomed, Byłem przekonany,że na podstawie czujnika temp. płynu chłodzącego ECU wyłącza jeża.To dlaczego u mnie wyłącz jeża jak temp.cieczy chłodzącej dochodzi do około 70*C?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 mar 2014, o 11:58

łukasz1983, napisałeś w poprzednim poście że czujnik temperatury steruje klapką i to była nieprawda, reszta się zgadza.
A to że się jeż wyłącza przy 70 stopniach - to przecież tak własnie ma być, chybaśmy się odrobinę nie zrozumieli.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez łukasz1983 » 23 mar 2014, o 12:04

pablomed, Aha.
No tej klapki nie byłem pewny,myślałem,że to właśnie czujnik temp. zasysanego powietrza ją steruje.Mylić się jest rzeczą ludzką :zawstydzony:
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - - selfa.pl



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości