Nie kopci, nie kapie, a olej w silniku znikł

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nie kopci, nie kapie, a olej w silniku znikł

Postprzez Raffo » 31 paź 2012, o 20:01

Witajcie koledzy.
Mam dziwny problem z silnikiem 1.8 90KM.

Dziś postanowiłem szykować się ostro do zimy i wiadomo przegląd wraz ze znajomym mechanikiem.

Co się okazało ... oleju w silniku tyle że bagnet ledwie się moczył może coś tam jeszcze było.
No to szukamy wycieku owej cieczy, bez rezultatu.
Silnik czysty, miska sucha, a oleju nie ma.

Dodam że w ostatnich 2 tygodniach troszkę silnik pomęczyłem ciągle w trasie.
I przez cały czas nie zauważyłem aby kopcił na siwo czy nawet biało.

Kumpel stwierdził, że może delikatnie przepalać olej, ale powyżej 3 tys obrotów to już traktuje go jako paliwo.

Golfik na chwile obecną ma przejechane 239 tys i teoretycznie wymianę oleju mam za 1500km.

Może mi pomożecie i podsuniecie pomysł gdzie szukać oleju. Poza sklepem lub innymi punkami sprzedaży :-P
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Nie kopci, nie kapie, a olej w silniku znikł

 

Postprzez Andrew » 31 paź 2012, o 20:25

uszczelniacze zaworow lub pierscienie sie koncza... nie musi kopcic a moze palic olej. ile km zrobiles bez dolewki? (opel astra w dizlu ma wlepe ze na 1000km moze spalic do 1L oliwy :lol: )
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez Raffo » 31 paź 2012, o 20:29

ostatnio zerkałem jakieś 2 tyg temu i poziom był w normie.
A w ostatnich 2 tygodniach zrobiłem tylko 2500 km ciągle w trasie.
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Andrew » 31 paź 2012, o 20:31

moj ze tak powiem rekord w spaleniu oleju to 1L na 45km... passat b5 pierscienie siedzialy w tlokach i nic nie uszczelnialy a przy wyciaganiu giely sie jak zwykly drut :shock:
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez Raffo » 31 paź 2012, o 20:36

widzę że mnie pocieszasz lekkim remontem silnika :-o może lepiej nie bo nie wydolę finansowo.

Tym bardziej że mam wszystkie przewody hamulcowe do wymiany za co się już zabieram.
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Andrew » 31 paź 2012, o 20:53

nie no w tym passacie byl skatowany silnik u ciebie prawdopodobnie uszczelniacze zaworow.... dobry mechanik wymieni bez sciagania glowicy...a nie masz czasem syfu w plynie chlodzacym???moze uszczelka pod glowica poszla.
Avatar użytkownika
Andrew
Badacz tematu
 
Posty: 179
Dołączył(a): 24 maja 2012, o 19:09
Lokalizacja: pruszcz gdanski

Postprzez rafal9119 » 31 paź 2012, o 21:41

Andrew napisał(a): rekord w spaleniu oleju to 1L na 45km... passat b5 pierscienie siedzialy w tlokach
:lol: a poznij taki baran sprzeda go jako igle. zal. pierwsze co zrob to dolej oleju i tak jezdzil zobaczysz przez ile km ci go ubedzie. a koncowka wydechu nie jest osmolona???
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez Raffo » 7 lis 2012, o 06:18

końcówka wydechu nie jest osmolona.
Sprawdzam teraz czy on spala olej.
średnio co 200 km sprawdzam stan i jak narazie jest ok.
Staram się go nie kręcić powyżej 3 tys.
Avatar użytkownika
Raffo
Czytacz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 17 lip 2012, o 08:08
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez pablomed » 7 lis 2012, o 20:18

Raffo napisał(a):gdzie szukać oleju
znajdziesz go w atmosferze w postaci szkodliwych składników spalania :)
Nie martw się zbytnio jest bardzo duża szansa - chociaż nie pewnik - że pomoże zmiana uszczelniaczy zaworów. Staraj się za wszelką cenę znaleźć kogoś kto zrobi to bez zdejmowania głowicy, będzie szybko i tanio chociaż trzeba mieć sprawne rączki. Możesz sam opisy są na każdym forum tylko potrzebne "narzędzie specjalne" do naciskania sprężyn zaworowych Nie pomoże- to nic nie tracisz wówczas robisz z dołem czyli na ogół pierścienie przy tym przebiegu wystarczą - też nie majątek.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Sivy » 8 lis 2012, o 10:24

Miałem podobny temat w mk3 z motorem ABS (sa bliźniacze). Skończyło się na uszczelniaczach bez zdejmowania czapki, także głowa do góry.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez janek1350 » 8 lis 2012, o 11:43

Przygazuj go do odcinki i zobacz czy dymi na niebiesko
Avatar użytkownika
janek1350
Czytacz
 
Posty: 90
Dołączył(a): 18 lip 2011, o 21:22
Lokalizacja: tarnowo podgórne

Postprzez Sivy » 8 lis 2012, o 12:02

janek1350 napisał(a):Przygazuj go do odcinki i zobacz czy dymi na niebiesko


Raffo napisał(a):Dodam że w ostatnich 2 tygodniach troszkę silnik pomęczyłem ciągle w trasie.
I przez cały czas nie zauważyłem aby kopcił na siwo czy nawet biało.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości