Nie tankuje gazu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nie tankuje gazu

Postprzez Kbeny94 » 24 mar 2014, o 20:12

Witam, szukałem tematu podobnego ale znalazłem tylko z takim problemem, że stopniowo gazu wchodziło coraz mniej. U mnie problem objawia się tym, że podjeżdzając na obojętnie jaką stację gaz wchodzi z prędkością 1 litra na 2 minuty. Czytałem trochę i wiem też, że nie pokazuje się rezerwa. Ostatnim razem na pusty zalałem 50 zł i 3 razy po jednym litrzea zrobiłem już 300 km i powinno już się skończyć a rezerwa się nie świeci. Próbowałem popukać w butlę i elektrozawór młotkiem gumowym ale nie wiem z jaką siłą mogę maksymalnie przyłożyć, żeby nic nie uszkodzić.
Co mogło się stać oprócz zawieszenia pływaka? Czy po wyjęciu wielozaworu trzeba jakąś uszczelkę kupować żeby to z powrotem poskładać?
Pozdrawiam
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Nie tankuje gazu

 

Postprzez Gesiu_15 » 24 mar 2014, o 20:18

Problem jest z zaworem tankowania . Zapewne raczej nie jest do wymiany . Jest tam sprężyna która musi jakoś blokować kulkę . Musiała się ta sprężyna pokrzywić. Po odkręceniu zaworuc , wkładasz najpierw kulkę a potem spężynę ale stroną otwarta (nie z zagiętym końcem) w stronę kulki. Jak nie będzie to to probem tkwi z wielozaworem butli :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 24 mar 2014, o 20:31

Możliwe, że dzieje się dlatego, że w zimę przez około miesiąc nie zauważyłem, że nie ma korka tego plastikowego na wlewie? Jakoś nigdy nie zwracałem uwagi a na którejś stacji zapomnieli mi wkręcić i około miesiąc nie wiedziałem. Żeby wymontować ten kebel z wlewem trzeba wyjeździć gaz do końca czy wystarczy zamknięcie butli?
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Gesiu_15 » 24 mar 2014, o 20:33

zakręć zawór bezpieczeństwa w butli i po problemie :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 24 mar 2014, o 20:41

A wlew gdzie się odkręca? przy butli czy można samo to kółko na pistolet wykręcić?

[ Dodano: 2014-03-24, 20:45 ]
Aha dodam jeszcze, że ten wskaźnik poziomu gazu przy wielozaworze jest chyba uszkodzony gdyż wskazówka lata mimowolnie. Pokazuje poza skalą a jak się porusza to wskazówka przesuwa się zgodnie z grawitacją w dół.

[ Dodano: 2014-03-24, 20:58 ]
Kulka też jest raczej w porządku - nacisnąłem kilka razy i z dużym ciśnieniem wylatuje gaz więc myślę, że nie wina kulki ani sprężynki tylko czegoś dalej.
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Gesiu_15 » 24 mar 2014, o 21:12

Problem tkwi w wielozaworze butli . musisz walnąć młotkiem w butlę lub wyjąść i wyczyścić :-) W ostateczności wymiana wielozaworu :-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 24 mar 2014, o 21:18

Po czym poznam, że pływak się odblokował? Zapali się kontrolka rezerwy? Nie sądzę, gdyż ten zegar na wielozaworze nie pokazuje faktycznego stanu butli. Zachowuje się jak zegarek analogowy z ułamanymi wskazówkami. Tak jak obrócisz tarczę tak będzie pokazywał.

[ Dodano: 2014-03-25, 18:26 ]
Temat do zamknięcia. Pukałem wczoraj w zbiornik, dzisiaj pod szkołą też z 10 minut i nie pokazywała się kontrolka. Pojechałem do gaziarza, 2 minuty kłótni jak mi powiedział, że wielozawór do wymiany. Na stacje, weszło do pełna 70 zł bez problemu.
Pozdrawiam, dzięki za pomoc.
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości