niedogrzewanie się silnika?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez tdu1705 » 22 gru 2013, o 21:05

gorący mam tylko jeden ten górny a ten dolny jest zimny, termostat się nie otwiera ale borygo wylatuje mi przez zbiorniczek
tdu1705
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:38
Lokalizacja: Bytom
Rocznik: 1997
Silnik: AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

 

Postprzez łukasz1983 » 22 gru 2013, o 21:18

tdu1705, Czytaj ze zrozumienie co ja pisze.
Ja się pyta o węże do nagrzewnicy a nie do chłodnicy.
tdu1705 napisał(a):węże robiły się twarde przy temp około 70 stopni
A to może być objaw UPG
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Szheyk » 22 gru 2013, o 22:42

Powiedzcie mi jak by to było jak bym wyciągana termostat jakie by były skutki ?
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez łukasz1983 » 22 gru 2013, o 22:46

Szheyk, Wiecznie byś jeździł z nie dogrzanym silnikiem,co wiąże się ze wzrostem spalania.
A po co tak chcesz zrobić?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 22 gru 2013, o 23:23

Witam, nawiązując do swojej części tematu to dzisiaj sprawdziłem chłodnicę na krótko chodzi i pierwszy bieg i drugi więc awaria chłodnicy odpada. Wina musi być tego termo-włącznika pod górnym wężem do chłodnicy.
Jeśli chodzi o tekturę to włożyłem ze względu, że podejrzewałem ciągle otwarty duży obieg i nie zdarzało się aby było powyżej 90 stopni dotąd. Gadałem z ojcem i mówi, że prawdopodobnie termostatu nie ma a to kolanko w którym on powinien być jest uszczelnione na chama jakimś silikonem. Auto od handlarza-złodzieja, wymontowali dosłownie wszystko co się dało więc to też podejrzewam.
Wracając do tego czujnika na chłodnicy to jaka mniej więcej jego cena i jak on się profesjonalnie nazywa bo wiem, że jest też drugi a nie chcę kupić drugiego niepotrzebnego? Myślicie, że po włożeniu termostatu i wymianie czujnika temperatura wróci do normy? Są jakieś opcje sprawdzenia osobno tych dwóch elementów pod względem sprawności?
Aha i jeszcze jedno pytanko. Woda w chłodnicy wlatuje górnym wężem czy dolnym wężem bo z jednej strony ludzie mówią, że najpierw się nagrzewa górny czyli tak jakby tam wlatywało a z drugiej strony termostat jest na wylocie dolnego czyli otwierając się powinien wpuszczać ciepłą ciecz do chłodnicy tym dolnym. Proszę o odpowiedzi. Dzięki
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez łukasz1983 » 23 gru 2013, o 10:15

Kbeny94, Jaki masz kod silnika?
Jasne,że jest możliwe,że jakiś ''magik'' wyciągnął termostat.
Sprawdź pierwsze termostat,a potem termo-włącznik,bo może jest sprawny,a przez za niską temperaturę nie włączy wiatraka.
A co do włącznika to nazywa się on po prostu termo-włącznik.
Tu masz link do sklepu do wyboru do koloru,bo nie wiem jaki masz silnik.

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... C%3DS&se=T

Woda do chłodnicy wlatuje górnym wężem,a dolnym wraca do silnika.
Jak woda osiągnie odpowiednią temperaturę,to termostat się uchyla i pompa pcha wodę do chłodnicy w celu je schłodzenia górnym wężem,a dolnym wraca zimna,i po schłodzeniu powinna zamknąć termostat,i tak w kółko,bo zadaniem termostatu,chłodnicy i wiatraka jest utrzymanie optymalnej temperatury.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kbeny94 » 23 gru 2013, o 18:36

Aha to już rozumiem. Na intercarsie szukam czasami sprzętu i ich cen ale nijak one się mają do realnych cen. Raczej o wiele większe są na stronie niż w rzeczywistości. Jak będzie wolny czas to sprawdzę czy jej termostat. Do uszczelnienia tego korpusu podczas skręcania co polecacie? Kolega mi Dirko Elring polecił bo sprawdzał 2 razy przy pompie wody w renault i mówi, że ładnie trzyma.
Pozdrawiam
Kbeny94
Czytacz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 11 wrz 2013, o 18:27
Lokalizacja: Łódź

Postprzez tdu1705 » 29 gru 2013, o 11:43

W moim przypadku okazało się, że pompa się rozleciała w środku, wymieniona na nową i działa
tdu1705
Czytacz
 
Posty: 143
Dołączył(a): 15 wrz 2012, o 12:38
Lokalizacja: Bytom
Rocznik: 1997
Silnik: AEE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości