Nierówne obroty po wymianie części.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Nierówne obroty po wymianie części.

Postprzez posiadacz_golfa » 13 lip 2013, o 22:45

Witam ponownie.
Otóż tym razem problem który napotkałem wygląda tak.
Byłem z wizytą u mechanika który wymienił mi kilka bebechów w silniku, mianowicie kopułkę i świece i jedną część która kształtem przypomina paluch z jakimś metalowym stykiem pod spodem.
Gdy odbierałem auto powiedział mi, że trzeba będzie jechać do gazownika by ten wyregulował dawkę gazu bo trochę szarpie na wolnych i podczas jazdy. Problem w tym, że nie tylko na LPG szarpie bo dzieje się też tak na benzynie ale tylko na rozgrzanym silniku bo na zimnym chodzi normalnie. I tu pojawia się pytanie, czy wyregulowanie dawek wystarczy? Jakby tego było mało skopcił mi dzisiaj ok 5l benzyny na 50 km przejechanych.
Chciałbym poznać Waszą opinię.
Dziękuję.
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek

Nierówne obroty po wymianie części.

 

Postprzez prezesik » 13 lip 2013, o 23:49

Wg mnie winny czujnik temperatury płynu znajdujący się w plastikowym króćcu przy głowicy (taki 4-pinowy).
Pierw zrób reset ECU, czyli zdejmij klemę plusową z akumulatora na 15 minut i uruchom ZIMNY! silnik. Silnik niech chodzi bez dotykania pedału gazu na wolnych obrotach aż do włączenia wentylatora chłodnicy. Wtedy komputer będzie miał wykasowane stare błędy i wgrane nowe nastawy.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez posiadacz_golfa » 14 lip 2013, o 00:26

I tylko to wystarczy zrobić aby spalanie benzyny wróciło do normy? A możesz mi powiedzieć przyjacielu dlaczego tak się stało po wymianie części?
Dziękuję.
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek

Postprzez pablomed » 16 lip 2013, o 08:13

posiadacz_golfa, jesli przed wymianą tych elementów o kórych piszesz było ok to wracaj do tego samego mechnika bo coś sknocił. Z całą pewnością czujnik temperatury nie jest winien szarpaniu na LPG. Trzeba podejrzewać że może wynieniając palec wyjmował aparat zapłonowy i zrobił pomyłkę wkładaniu - w złej pozycji założył. Ale jeśli te usterki były wcześniej przed wymianą to opisz to dokładniej, wówczas trzeba szukać gdzie indziej
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 16 lip 2013, o 16:56

jeżeli wyjmował cały aparat żeby wymienić palec to niezły szpec z niego. nie mniej, skoro szarpie tylko na ciepłym to źle ustawiony aparat odpada bo szarpałby cały czas, chociaż ustawić zapłon raz na jakiś czas by się przydało. części jakieś lepsze zakładałeś? jak świece są do bani to może też być problem jak chwycą temperaturę
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Re: Nierówne obroty po wymianie części.

Postprzez tomasz291 » 17 lip 2013, o 07:16

posiadacz_golfa napisał(a):Witam ponownie.
Otóż tym razem problem który napotkałem wygląda tak.
Byłem z wizytą u mechanika który wymienił mi kilka bebechów w silniku, mianowicie kopułkę i świece i jedną część która kształtem przypomina paluch z jakimś metalowym stykiem pod spodem.
Gdy odbierałem auto powiedział mi, że trzeba będzie jechać do gazownika by ten wyregulował dawkę gazu bo trochę szarpie na wolnych i podczas jazdy. Problem w tym, że nie tylko na LPG szarpie bo dzieje się też tak na benzynie ale tylko na rozgrzanym silniku bo na zimnym chodzi normalnie. I tu pojawia się pytanie, czy wyregulowanie dawek wystarczy? Jakby tego było mało skopcił mi dzisiaj ok 5l benzyny na 50 km przejechanych.
Chciałbym poznać Waszą opinię.
Dziękuję.




Sprwdz najlepiej w nocy na zapalonym silniku czy nie ma przebicia z kabli WN cewki na masę w nocy najlepiej widać ;-)
Avatar użytkownika
tomasz291
Czytacz
 
Posty: 108
Dołączył(a): 10 sie 2008, o 14:09
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Postprzez posiadacz_golfa » 22 lip 2013, o 00:11

Witam, otóż pomogło wyregulowanie zapłonu i chodziło dobrze, a dlaczego chodziło? Zapraszam do mojego kolejnego tematu.
posiadacz_golfa
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 14 kwi 2013, o 21:47
Lokalizacja: Turek


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości