Niespadające obroty na benzynie i naprawa czujnikiem temp??

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Niespadające obroty na benzynie i naprawa czujnikiem temp??

Postprzez Radioaktywny » 3 paź 2013, o 13:28

Tak jak w temacie, nie spadały mi obroty na benzynie, dało rade odpalić i trzymał 1tys ale czasami sam a czasami po lekkim naciśnięciu gazu wchodziły na 2,5tyś do 3tyś i tak się utrzymywały, nieważne czy zimny czy gorący. Na gazie ok, na zimnym chwilę były wyższe a potem spadały. Odpiąłem kostkę od czujnika temperatury (zaznaczona na czerwono na zdjęciu) w celu sprawdzenia czy czujnik działa, zapomniałem podpiąć, następnego dnia odpalam samochód i jest super, na benzynie normalnie spadają, na gazie też normalnie.



O co chodzi? Mogę jeździć z odpiętą kostką? Jak widać na zdjęciu mam nowy krokowiec który nie poprawił działania silnika na benzynie. Zbiera się normalnie, ciepłe pow. z nawiewów też leci, niestety mam walnięty termostat i samochód się nie dogrzewa więc nie wiem czy działa czujnik temperatury w kabinie


Obrazek
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Niespadające obroty na benzynie i naprawa czujnikiem temp??

 

Postprzez pablomed » 3 paź 2013, o 13:37

Po prostu weź omomierz i sprawdź ten czujnik , opisy na forum. Jesli czujnik i jego zasilanie jest ok to poszukasz innej przyczny wysokich obrotów. W tym silnik: lewe powietrze w dolocie za przepływomierzem, złe ustawienie przpustnicy ( zbyt mocno wkręcona srubka regulująca lub zbyt napięta linka), złe ustawienie rozrządu lub zapłonu.

Radioaktywny napisał(a):niestety mam walnięty termostat i samochód się nie dogrzewa więc nie wiem czy działa czujnik temperatury w kabinie
teo nie jestem w stanie pojąć, co ma wadliwy temostat do czujnika w kabinie - jakiego czujnika?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Radioaktywny » 3 paź 2013, o 15:36

Zaznaczony na zdjęcu czujnik to czujnik temperatury płynu chłodniczego a nie termostat, o tym drugim wspomniałem bo nie wiem czy ten odpięty czujnik odpowiada za wskaźnik temp w kabinie czy nie, poza tym omomierzem sprawdziłem na zimnym silniku ten czujnik i w samym czujniku nawet nie ruszyła się skala, za to na odpiętej normalnie pokazywało opór. I w końcu nie wiem czy sprawny czy niesprawny jest ten czujnik...
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez k-m-r1 » 4 paź 2013, o 17:58

a więc jak odepniesz czujnik to komp przechodzi w tryb awaryjny

czyli nie wszystkie czujniki do pracu są mu potrzebne za to spalanie jest wieksze nawet 2-3 litry na PB na lpg tego nie będzie

można sie podpiąc VAgiem i sprawdzic błedy


masakra, zdania nie zaczyna się od "a więc" a tym bardziej "a wienc", litości...
Ostatnio edytowano 4 paź 2013, o 18:06 przez k-m-r1, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 4 paź 2013, o 18:25

Radioaktywny,

No to znowu po raz n-ty krótka instrukcja kontroli czujnika teperatury.
Ma 4 styki, bo to dwa czujniki w jednym.Jeden dla sterownika silnika drugi dla licznika. Numerki styków malutkie cyferki tam są. Więc wyjmij wtyczkę i włącz zapłon. Teraz mierzysz napięcie pomiędzy stykami 1i3 we wtycze ma być 5V, między 2 i 4 ok 12V. Sprawdziłeś zasilanie czujników.

Teraz sam czujnik. Między jego stykami 1 i 3 mierzysz opory zasadniczego czujnika dla sterowania pracą silnika, między 2 i 4 dla wskazówki na liczniku. Normy na forum.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Radioaktywny » 5 paź 2013, o 12:46

Wczoraj wymieniłem czujnik (w końcu bez sprawdzania bo dopiero teraz zobaczyłem odpowiedź) i silnik świetnie pracuje, dzięki wielkie a temat może by warto podpiąć? Albo zrobić jakiś krótki topic dla większości benzyniaków czemu trzymają za wysokie obroty :P
Radioaktywny
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 17 wrz 2013, o 22:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pablomed » 7 paź 2013, o 13:16

Można by ale kolego problem jest bardzo często opisywany
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 34 gości