nietypowe spalanie w trasie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

nietypowe spalanie w trasie

Postprzez F10 » 28 sty 2013, o 19:19

Witam, niedawno co zakupiłem Golfa 3 z instalacją gazową. Jest ona drugiej generacji.
Z początku się zalewał, palił w mieście 15/100, w trasie 13/100 przy ekonomicznej jeździe!
Pojechałem na regulacje, został założony silnik krokowy. Auto zatankowałem do pełna, zrobiłem po mieście 100km, przy mało ekonomicznej jeździe - weszło 12 litrów
następnie znów zatankowałem do pełna, droga około 90km trasa, 30km miasto - zatankowałem, zmieściło się ok 11-12 litrów. (średnia prędkość w trasie 90-110km/h)
Miałem troszeczkę dłuższy wyjazd, z czego 80% trasa. Zatankowałem do pełna (butla 35 litrów), więc liczyłem, iż około 300km zrobie - niestety:
po przejechaniu ~220km (średnia prędkość w trasie 110-135km/h) i ekonomicznej jeździe po mieście paliwo się skończyło. Zatankowałem 10 litrów, na chwile obecną zrobiłem 40km w trasie(prędkość ok 120-130 km/h), 40 po mieście, paliwo jest nadal.
Skąd się wzięło takie duże spalanie w pewnym momencie?!
Co może być przyczyną?
Niebawem znów mam wyjazd około 300km, nie chce by znów mi spalił 16/100
proszę o odpowiedzi i pozdrawiam :)
F10
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 00:19
Lokalizacja: Radomsko

nietypowe spalanie w trasie

 

Postprzez Opik » 28 sty 2013, o 21:33

Podstawowa sprawa - na tej samej stacji tankowales? Stacje nabijaja roznym cisnieniem i tak u mnie np na jednej do pelna weszlo 27 litrow a nna innej 24,5.
Sprawa druga, powyzej tych 120 mocno w gre wchodzi opor powietrza i spalanie rosnie parabola - nieduzy wzrost predkosci, duzy wzrost spalania. Chociaz nawet w takim wypadku nie powinienes przekroczyc 11 w trasie wiec o czym mowa. Kolejna kwestia - nie ma innych objawow? Muli go czy cos? Moze filtr gazu zawalony albo parownik dogorywa?
Niestety instalacja na mikserku ma to do siebie ze tego dobrze nie wyregulujesz nigdy i albo przelewa na dole albo na gorze.
Pojedz do innego gazownika, moze cos poradzi na te dolegliwosci, sprawdzi szczelnosc itd.
Ja ze swojej strony polecalbym Blosa, roznica jest kolosalna w porownaniu do wszelkich mikserkow, a samochod odzywa. Osiagi na pb i lpg takie same, brak problemow z kultura pracy i przelewaniem. Zreszta, pczytaj sobie o tym urzadzeniu
Ale w pierwszej kolejnosci ogarniety gazownik ktory zna sie na rzeczy i wie co sprawdzic
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez czepi » 28 sty 2013, o 21:51

kolego powyżej 120 km/h spalanie rośnie już znacznie zwłaszcza przy 8 zaworowym silniku o teoretycznie niżej położonym na skali obrotów maksymalnym momencie. Proponuję zatankować do pełna pojeździć starając się utrzymywać prędkość na trasie ok.80-100 km/h i wtedy przeanalizować spalanie bo przy takich prędkościach w trasie powinno być najmniejsze
Avatar użytkownika
czepi
Members
 
Posty: 825
Dołączył(a): 19 lis 2007, o 20:05
Lokalizacja: Cieszyn/Radlin

Postprzez F10 » 28 sty 2013, o 22:09

był u jednego gazownika i jak wspominałem wcześniej, wyregulował tak, że palił 13 trasa 15 miasto, dławił się, mulił, lubił zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła.
Kilka osób poleciło mi tego gazownika u którego byłem aktualnie, założył silnik krokowy, zmniejszył ilośc powietrza (twierdził że dużo za dużo dostaje)
Tankowane było na tej samej stacji, tylko ostatnie 10-11 litrów które wlałem, było tankowane na BP, zrobiłem 85km na tym mniej więcej miasto - trasa po połowie.
Do sprawdzenia zostanie mi ten filtr gazu, na parownik (nawet reanimacje) nie mam funduszy na chwile obecną.
Tak czy siak, swoją drogą - podjadę aby przejrzał, bo 3 dni po regulacji zaczął palić więcej właśnie, może że przy prędkości powyżej 100km/h tak dużo pali, jakimś cudem, aczkolwiek jak wspominaliście - nie powinien
Ten filtr gazu może tak bardzo na to wpływać?
F10
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 00:19
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez K@mil » 28 sty 2013, o 22:17

W taka pogode jak teraz czyli snieg na drogach, ogrzewanie w aucie itp itp

Miasto 13litrów
Trasa 10 litrów

i tego nie oszukasz, musi spalić wiecej...

Tak samo Diesel niby jest oszczedny, to po mieście powinien spali ok 6 litrów. w lato moze tak ale w zime to tylko chęci aby tyle spalił, musi łyknąć te 6.5-7l. jesli jezdzi sie tylko po mieście ...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez F10 » 28 sty 2013, o 22:33

"Miasto 13litrów
Trasa 10 litrów "
Tylko, że ostatnia moja podróż (80% trasa) na 35L butli wynosiła 220km, wychodzi średnie spalanie 15-16 litrów, to jest 6 litrów więcej niż piszesz, to jest 15zł w kieszeni mniej
a 15zł u mnie robi różnicę, gdy nie pracuje się jeszcze, tylko uczy i dostaje kieszonkowe, dlatego chce rozwiązać ten problem jak najszybciej.
F10
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 00:19
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez K@mil » 28 sty 2013, o 22:37

F10 napisał(a):"Miasto 13litrów
Trasa 10 litrów "
Tylko, że ostatnia moja podróż (80% trasa) na 35L butli wynosiła 220km, wychodzi średnie spalanie 15-16 litrów, to jest 6 litrów więcej niż piszesz, to jest 15zł w kieszeni mniej
a 15zł u mnie robi różnicę, gdy nie pracuje się jeszcze, tylko uczy i dostaje kieszonkowe, dlatego chce rozwiązać ten problem jak najszybciej.


Trzy podstawowe rzeczy

1) Filt gazu wymieniony ? ile km temu ?
2) Jaki przebieg posiada parownik ?
3) Stacja na ktorej tankujesz, zmień na inna aby sprawdzić auto. Gaz, gazowi nie równy

I jeszcze jedna wazna rzecz :) zalezy jak traktujesz golfa :) bo sądze ze jestes młody to raczej nie zmieniasz biegów przy 3tys tylko zdarza Ci sie ciągnąć go do 5tys aby stracić przyczepność na śniegu itp
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez F10 » 28 sty 2013, o 22:52

1. Nie wymieniałem od kupna samochodu, jedynie filtr powietrza zmieniony
2. Nie mam pojęcia, wiem tylko iż gaz został założony w 2005r, nigdzie nie znalazłem informacji dotyczącej przebiegu auta przy zakładanym gazie
3. zobaczę na innej, gdy będę tankował gaz

Biegi zmieniał przy 2,5-3,5 tyś, bardzo, bardzo sporadycznie zdąży mi się dobić większych obrotów, ale to wtedy gdy jest przymus.

Czy po zmianie filtra gazu trzeba gaz ponownie regulować?
F10
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 00:19
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez K@mil » 28 sty 2013, o 22:55

Czy po zmianie filtra gazu trzeba gaz ponownie regulować?


Jesli auto przed wymianą paliło dobrze to lepiej wymienić filtr i nie ruszac ustawienia instalacji i przez pare dni zaobserwować jak wygląda spalanie.. i dopiero wtedy jak coś grzebać... czasem ciezko ustawić instalacje przy starym parowniku itp

Wymieniaj filterek gazu + ustawienie instalacji i musi być dobrze... no chyba ze parownik dostał juz swoje i to jest jego wina ...
Jak odpala Ci auto ? Nie gaśnie, czasem jak odpalasz ?
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez F10 » 28 sty 2013, o 23:01

Odpalam na benzynie, na gaz przełączam gdy temperatura silnika wynosi 90*, nie ma problemów z odpalaniem nawet teraz w zimę. Pali za pierwszym. nie gaśnie.
F10
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 00:19
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez K@mil » 28 sty 2013, o 23:04

F10 napisał(a):Odpalam na benzynie, na gaz przełączam gdy temperatura silnika wynosi 90*, nie ma problemów z odpalaniem nawet teraz w zimę. Pali za pierwszym. nie gaśnie.


ok przeczytałem ze masz instalacje II gen. czyli brak mozliwosci odpalania na gazie (oczywiscie jest funkcja awaryjna jak napisali Ci koledzy wyzej)

Sam raczej niz z tym gazem nie zdziałasz :) radze jechac do gazownika, na wymiane filterka i przegląd całej instalacji... mnie najbardziej martwi ile przelatane ma parownik :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez F10 » 28 sty 2013, o 23:07

dziękuje za odpowiedzi.
Tylko się upewnie, do butli 34 litrowej, gdy jest pusta wejdzie ok 27 litrów?
F10
Berbeć
 
Posty: 15
Dołączył(a): 14 gru 2012, o 00:19
Lokalizacja: Radomsko

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości