Niskie obroty jak zimny

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Niskie obroty jak zimny

Postprzez przybor » 25 mar 2012, o 15:43

Sprawa się przedstawia następująco

1.6 75km PB + LPG ( AEE )

Silnik jak jest zimny to obroty tak falują, że potrafi zgasnąć. Tylko jak się silnik nagrzeje obroty robią się coraz równiejsze, przy w pełni nagrzanym wszytsko jest OK. Dodam, że nie ma możliwości odpalenia samochodu bez dodania gazu i trzymaniu na obrotach. Czekam na wasze wszytskie pomysły :)
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

Niskie obroty jak zimny

 

Postprzez Kadzik » 25 mar 2012, o 16:07

Spróbuj przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymaj nogę na gazie tak z 10s. Zgaś silnik. Podłącz wtyczkę od TPS`u i spróbuj normalnie odpalić. Jak zapali od strzała i obroty będą ok, to wymień przepustnicę. U mnie tak było, na szrocie dałem 120zł za monowtrysk.

Jak nie to, to odepnij czujnik temp. płynu chłodzącego i spróbuj zapalić. Jak obroty będą ok, to czujnik do wymiany.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez przybor » 26 mar 2012, o 14:10

Dodam jeszcze że po podłaczeniu komputera jest bląd:
- 00282 Throttle position actuator v60
36-00 open circuit

Spotkał się ktoś z czymś takim ?
przybor
Czytacz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 sty 2012, o 22:04
Lokalizacja: Płock

Postprzez Kadzik » 26 mar 2012, o 15:16

Na moje oko jest to błąd związany z czujniki położenia przepustnicy (potencjometr/TPS), ale mogę się mylić. Poczekajmy na inne opinie.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez trojeczkaGT » 27 mar 2012, o 14:31

witam nie moge tutaj dac pomogl wiec napisze post ;p

pomogla metoda kadzika tzn sporob na sprawdzenie co jest niedobre

"Spróbuj przed zapaleniem zimnego silnika, odpiąć wtyczkę od TPS`u. Później zapalić silnik z odpiętą wtyczką, obroty będą niskie. Trzymaj nogę na gazie tak z 10s. Zgaś silnik. Podłącz wtyczkę od TPS`u i spróbuj normalnie odpalić. Jak zapali od strzała i obroty będą ok, to wymień przepustnicę."

u mnie wlasnie po odlaczeniu byly niskie ale uslyszalem jak krokowy chodzi :D trzymalem noge na gazie by byly ok 1000 potem zgasilem auto podpialem wtyczke i odpalilem i ku mojemu zdziwieniu auto odpalilo wlasnie od strzala i obroty ma ladne 1000-900
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez michaal » 27 mar 2012, o 14:54

Po wpisaniu błędów w Google znalazłem opis tych błędów i podobne objawy
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... view=print
http://www.skodafelicia.pl/viewtopic.php?p=29641
Z tego co widzę to problem jest z nastawnikiem przepustnicy, należałoby go przeczyścić i ewentualnie sprawdzić jak działa nastawnik (pod czarną przykrywką), jak zacina się to spróbuj nasmarować osie od kół zębatych, może pomoże. Do tego jeszcze reset sterownika.
Jak to nie pomoże to zostanie tylko wymiana przepustnicy.
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Kadzik » 28 mar 2012, o 14:08

Nie polecam wymieniać samego TPS`u, ja tak zrobiłem i to był błąd. Długo bawiłem się żeby go ustawić i tak do końca nie udało mi się tego dobrze zrobić. Dużo by o tym pisać. Lepiej dać kilka złotych za przepustnicę ze szrota i sprawdzić.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez michaal » 28 mar 2012, o 19:03

Kadzik AEE to silnik wielopunktowy ty masz ABD który jest na wtrysku jednopunktowym. To dwa różne układy zasilania. W AEE silnik krokowy jest wbudowany w przepustnice i teoretycznie nie da się go wymienić bez wymiany przepustnicy. Było o towiele razy poruszane na tym forum
michaal
Badacz tematu
 
Posty: 349
Dołączył(a): 21 kwi 2009, o 17:37
Lokalizacja: Mierzyce/Wieluń

Postprzez Kadzik » 30 mar 2012, o 17:02

A to przepraszam, nie przeczytałem jaki to silnik, mój błąd. :oops:
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 29 gości