Niskie obroty na zimnym

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Niskie obroty na zimnym

Postprzez epoxyd » 22 lut 2010, o 09:57

Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mój golfik 1,8 75kM Pb+LPG tuż po odpaleniu łapał obroty 1200 i wraz ze wzrostem temp. silnika rosły do 1500 a raz zwariował i trzymał cały czas 2000. Na Pb szarpanie, kopcenie i muł. Po wymianie podstawy wtrysku, czyszczeniu silniczka krokowego i przepustnicy obroty są na 800 / 850, nie szarpie, nie kopci i odzyskał moc, wkręca się pięknie ale dopiero po rozgrzaniu, na zimnym jakby brak ssania 300 / 200 a czasem poniżej, telepie silnik jakby miał zaraz zgasnąć. Czy może ktoś miał podobny problem i zna przyczynę. Dodam, że odpalam zawsze na PB i na gaz przełączam po rozgrzaniu więc na LPG jest ok.
Avatar użytkownika
epoxyd
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 14:35
Lokalizacja: Włocławek

Niskie obroty na zimnym

 

Postprzez prezesik » 23 lut 2010, o 02:08

Za dawkowanie paliwa odpowiada czujnik temperatury, który dawkuje paliwo w zależności od temp. płynu chłodzącego.\
Przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij wtyczkę z czujnika temp. (4-pinowy na króćcu tam gdzie wychodzą węże od wody na chłodnicę) - jak odpali od kopa i będzie miał obroty ok. 1200 to masz czujnik do wymiany.
Tylko nie kupuj tanich zamienników a oryginał, najlepiej z ASO.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez epoxyd » 23 lut 2010, o 12:31

Dzięki za zainteresowanie moim problemem, zrobiłem jak poradziłeś, przed odpaleniem zimnego silnika odłączyłem czujnik temp. uruchomił się bez problemu i nic, nadal to samo 200-300 obr i coraz niżej.

Natomiast rankiem przed powyższym eksperymentem zauważyłem jedną rzecz, otóż po uruchomieniu po nocy zimnego silnika miał obroty 800 przez jakieś 3 min, po tym czasie jakby się coś przełączyło (usłyszałem takie piknięcie, gdzieś z przodu) i w tym momencie obroty natychmiast spadły do 300 / 200 i juz tak zostały dopóki się konkretnie nie rozgrzał. Dziwna sprawa.

[ Dodano: 2010-02-23, 11:35 ]
Aha i jeszcze dodam, bo pisałem, że tylko na PB, jednak dziś zauważyłem, że po przełączeniu na LPG tj. kiedy silnik miał temp. z 10 stopni (czyli jeszcze nie zbyt rozgrzany) objawy są takie same dopóki się w pełni nie rozgrzeje. Czekam na jakieś koncepcje.

[ Dodano: 2010-03-08, 14:47 ]
Wymieniłem ten czujnik temperatury i problem z obrotami zniknął. Pojawił się natomiast inny. Nawet na rozgrzanym silniku na benzynie ja mu w gaz a on muli, jakbym hamował i z dużym opóźnieniem zaczyna się zbierać i tak na każdym biegu, a jadąc równym tempem przykładowo 80 km/h sobie dziwnie szarpie sam :-| . Nie spala chyba też odpowiedniej dawki bo przy przygazówce kopci czarnym dymem aż czuć benzynę. I co mu może być :zakrecony:
Avatar użytkownika
epoxyd
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 lip 2008, o 14:35
Lokalizacja: Włocławek


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości