Niskie odciecie paliwa, dusi się.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez winiarsko » 9 sty 2013, o 10:01

Czesc, mam to samo. Tylko do 5 tys halla poza wartosciami granicznymi i dodatkowo gdy temperatura jest ponizej zera samochod czasami nie chce odpalic. Wymieniac halla czy moze sprawdzic rozrzad i zaplon?

[ Dodano: 2013-01-09, 11:27 ]
Aha i czy aparat z 1,8 podejdzie albo sam czujnik? Bo u mnie w miescie jest tylko taki a z allegro.nie.hce kupowac. Czy lepiej nowke z allegro za 90 zl

[ Dodano: 2013-01-09, 12:36 ]
Aha i czy aparat z 1,8 podejdzie albo sam czujnik? Bo u mnie w miescie jest tylko taki a z allegro.nie.hce kupowac. Czy lepiej nowke z allegro za 90 zl
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

 

Postprzez pablomed » 9 sty 2013, o 20:20

czujnik tak aparat w całości nie, bo do AGG ma inna przesłonę wirującą od halla, moze da się ją przełożyć do aparatu z 1.8 ale tego nie wiem na pewno. I tak trzeba rozebrac aparat czy to do przekładki halla czy przesłony więc próbuj. w jedną lub druga stronę.
Poza tym jak już napisaliśmy: wszystkie trzy koła paska rozrzadu na znaki i aparat na znaki - to się musi zgadzać inaczej nawet przy dobrym czujniku halla bedzie niska odcinka.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez krzys2711 » 27 sty 2013, o 07:44

witam, przytocze wam historie z silnikiem AGG 2.0 tylko ze w Passacie B4. Panowie jezeli odcina wam zaplon przy okolo 5 tys. to moga byc tylko dwie przyczyny tego a mianowice ktos zle wlozyl aparat zaplonowy bo w tym silniku trzeba go wlazyc tak jak byl albo przestawil sie rozrzad lub jest luzny pasek. Wszystko to przerabialem, a mianowicie auto przestalo palic na cieplym silniku wiec podejrzenie padlo wlasnie na czujnik Halla w aparacie ktory wymienilem niepotrzebie no ale wtedy nie mialem tej wiedzy, po tej wymianie wlasnie nastapila odcinka zaplonu i wywalalo na VAG-u blad czujnika Halla- przyczyna byl zle wlozony aparat,ktory trzeba wyjac i ustawic rozrzad na znaki i wtedy wlozyc aparat tak zeby palec rozdzielacza pokazywal naciecie 1 cylindra bo innych naciec w nie ma. Malo tego z uszkodzonym lub odpietym czujnikiem Halla w silniku AGG samochod pali nie wierzycie - przekonajcie sie i odepnijcie kostke przy aparacie-dziwne prawda pali. Glowna przyczyna braku iskry i braku sygnalu do pompy paliwa jest CZUJNIK POLOZENIA WALU ktory znajduje sie pod filtrem oleju a jego uszkodzenie objawia sie gasnieciem auta na cieplym silniku i braku mozliwosci jego odpalania az do momentu ostygniecia. Ja walczylem z tym okolo miesiaca mechanicy rece rozkladali bo nawet Vag nie pokazywal uszkodzenia czujnika polozenia walu. A ile to mnie kasy kosztowalo i nerwow to masakra, wymienilem wszystko kable,swiece,cewke,kopulke z palcem ,czujnik temperatury,przekaznik pompy paliwa i wszystko niepotrzebnie. AHA i nie dajcie sie nabrac na ustawianie zaplonu w tym silniku bo w nim zaplon sterowany jest przez ECU ktory dostaje sygnal wlasnie od czujnika polozenia walu i krecenie aparatem nie przyniesie zadnego skutku.
krzys2711
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez winiarsko » 28 sty 2013, o 21:55

to czyli co mam robic? ja akurat miałem zmienianą kopułke i palec, wiec zapłon musiał być uistawiany. tak samo miałem zmieniany rozrząd. podjechałem do mechanika w którym to robiłem i mu powiedziałem czy dało by się sprawdzić czy dobrze jest ustawiony zapłon i rozrząd ponieważ mam objawy które wskazują na ktoras z tych przyczyn a mechanik mi powiedział, ze jak to chce zobaczyć to musze zostawić zostawić samochod i to kosztuje 50 zł rozrząd i 30 zapłon, wiec podziękowałem... nie robiłem z tym nic bo nie mam czasu ale dalej mam ten problem... już sam nie wiem co robic bo jezde tak z rtym i w sumie się przyzwycvzaiłem a nie wiem ile mnie to wyniesie bo na razie nie mam za bardzo kasy żeby wkłądac w samochod...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krzys2711 » 29 sty 2013, o 07:03

wg mnie jedz do mechanika jak sam nie potrafisz niech ci ustawi rozrzad na znaki a pozniej niech zdejmie kopulke i zobaczy czy palec rozrzadu jest ustawiony na 1 cylinder, wystarczy ze jest przestawiony o pol zabka i juz ci bedzie zaplon wypadal przy 5000 tys obotach, wszystko musi sie zgrywac jak pisalem ja mialem to samo . Jak palec jest przesuniety trzeba odkrecic aparat zaplonowy i go przekrecic lub wlozyc tak aby palec wskazywal 1 cylinder.. U mnie pomoglo wlasnie takie rozwiazanie
krzys2711
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez winiarsko » 16 lut 2013, o 21:15

czesc, ja wracam znowu, przez pewien okres wszystko było ok, samochod tylko raz mi nie odpalił przy -10( kręciłem z 15 razy az do rozładowania akumulatora, po naładowaniu odpalił za 2 razem) dzisiaj odpaliłem i znowu, przy mocniejszym wcisnieciu gazu samochod dusi się a czasami gasnie, wcześniej wstawiałem filmik, a teraz mam znowu tro samo... już nie mam siły. żaden mechanik nie chce się podjąc szukania przyczyny tylko czyszczą wymieniają a to nic nie daje;/ rozrząd i palec i kopułke miałem zmieniana dwa miesiące temu i raczej musi być wszystko dobrze ustawione choć kto wie, a samemu to nie wiem jak sprawdzić ustawienie rozrządu i zapłonu... rece już opadają bo tylko wydaje kase a problem dalej jest;/ a takie wymienianie wszystkiego mnie zrujnuje... jest ktoś z pobliska kto się zna i poradziłby se z tym bo do mechanikow już nie mam sił nerwow i kasy...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krzys2711 » 17 lut 2013, o 17:47

czyli rozrzad na znaki i ustawienie aparatu zaplonowego mechanicy sprawdzili, bo to jest podstawa przy odcince zaplonu przy 5tys. Jezeli tak to jedz na Vaga bo chyba jeszcze nie byles bo juz zbyt dlugo sie meczysz. Co do tudnosci z zapalaniem to Sprawdz jeszcze przekaznik 167 od pompy paliwowej i 30 od zasilania ECU najlepiej pod lupa pod katem popekanych lutow, jak masz spekane warto przelutowac je lub kupic nowe przekazniki koszt niewielki a moze sie polepszyc
krzys2711
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez winiarsko » 17 lut 2013, o 22:06

mechnicy sprawdzili bo zakładali nowy rozrząd i nowu palec i kopułke, wiec musi być ok ale chyba podjade do innego warsztatu, byłem u kolegi na vagu i pokazuje błąd g40 czujnik halla poza wartościami granicznymi, ale czytełem ze hall uszkodzony to samochod gasnie i nie chce odpalić, a mi nie gasnie, tylko po prostu rano ma problemu z zapaleniem... czasami kreci kreci az rozłąduje akumulator i nic... a czasami odpali od strzała ledwo co zakreci rozrusznukiem.. wkurzajace to jest bo jakbym miał jechac gdzies dalej a auto miało by nie odpalić to kaplica;/ jutro sprawdze te przekaźniki... najwięcej meczy mnie ten czujnik halla bo każdy mowi, ze to on, ale niby był sprawdzany i wszystko jest ok i samochod mi nie gasnie i w ogole, ale komputer pokazuje właśnie ten błąd... g40 czujnik halla poza wartościami granicznymi. na gazie wszystko jest ok...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krzys2711 » 18 lut 2013, o 07:10

to juz masz odpowiedz , albo zle wlozony aparat , lub padniety Hall lub przerwana wiazka od Halla, na Vagu trzeba bylo zobaczyc jaki masz kat wyprzedzenia zaplonu i skasowas blad Halla i zobaczyc czy sie wkreca do konca, jak tak mialem ze po skasowaniu bledu wkrecal sie do konca az do nastepnego odpalenia, przyczyna byl zle wlozony aparat po wymianie Halla.
Co do odpalania to zobacz te przekazniki 167 i 30 ja mialem spekane luty w przekaniku 30 co objawialo sie gasnieciem auta po rozgrzaniu i dopiero jak odstygl to go moglem odpalic, dopiero po przelutowaniu wszystko wrocilo do normy ale dla pewnosci kupilem nowy koszt chyba 20 PLN-ow.
Aha w naszych silnikach zapalic auto mozesz z odpietym czujnikiem HALLA I CHODZI BEZ NIEGO , mysle ze mechanik skopal sprawe przy wymianie rozrzadu i probowal ustawiac zaplon krecac aparatem. Jedz do mechanika niech ci ustawi rozrzad na znaki i zdejmie kopulek od aparatu i zobaczy jak jest ustawiony palec rozdzielacza bo musi byc centralnie na nacieciu w obudowie na aparacie jezeli tak nie jest niech ustawi go wlasnie na to naciecie.
krzys2711
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez winiarsko » 18 lut 2013, o 17:08

mam nadzieje ze to aparat zle włożony albo rozrząd zle ustawiony, bo właśnie te kłopoty aie zaczęły z odpalaniem odkład odebrałem samochod... a z reklamacja nie mogę wrocic bo dzieje się to sporadycznie;/ przekaźniki sprawdzałem i sa mysle ze w dobrym stanie, znaczy się "czyste" te wtyczki... będzie trochę czasu to będzie trzeba podjechać do mechanika... a mogłby mi ktoś wysłąc jakiś link czy zdjecie odpowiedniego czujnika do mojego aparatu ? silnik 2.0 agg 97 rok. bo patrzyłem na allegro ale sa rozne... same kabelki, z jakims metalowym pierścieniem i sam nie wiem... ale mam nadzieje ze hall będzie sprawny.
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez krzys2711 » 19 lut 2013, o 07:16

przekazniki trzeba rozebrac a nie wtyczki z wierzchu sprawdzac , wyjmij przekaznik i zdejmij plastikowa oslone i wtedy sprawdzasz w jakim stanie sa luty w srodku , a z tego co mi wiadomo to zimne luty w naszych dziadkach to dosc czesta przypadlosc ktora i mnie nie ominela.
Po drugie jedz do mechanika i powiedz mu co chcesz tzn zeby dokladnie ustawil rozrzad na znaki i niech zdejmie kopulke i zobaczy czy palec rozrzdu wskazuje naciecie na aparacie zaplonowym bo jak sie myle to masz tak jak ja tylko jedno naciecie i innego nie ma bo jak to jest skopane to nawet po wymianie czujnika Halla bedziesz mial odcinke zaplonu, wiec narazie nie pchaj sie w koszty z wymiana tylko jedz do mechanika sprawdzic ten rozrzad.
I co sprawdzales czy auto chodzi z odpieta wtyczka od Halla?
A jak to ci sie zaczelo dziac po wymianie rozrzadu to wracaj do tego dziada co ci to robil, bo z tego co piszesz to wlasnie on skopal robote i zle ustawil rozrzad a pozniej pewnie probowal krecic aparatem zeby zaplon ustawic .
krzys2711
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 20:15
Lokalizacja: lubuskie

Postprzez winiarsko » 19 lut 2013, o 16:42

no byłem już i zostawiłem samochod i on pwiedział ze cos tam posprawdzał i wszystko jest w porządku i mu normalnie odpalał, ale dalej tak się dzieje;/ najgorsze jest to ze tak jak mowie tydzień samochod stał i odpalił od pierwszego a przyjadę do pracy o 15 chce odpalić i kapa... nie wiem od czego to zależy... musze poszukać jakiesgos innego ;/ a przy zle ustawionym rozrządzie to nie odpalał by zawsze zle ? bo jak już odpalii to pali fajnie, obstawił bym ten zapłon.. a da się to jakos samemu sprawdzić/ustawić? jak się tym palcem kreci recznie czy trzeba cos luzować?
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości