Niskie odciecie paliwa, dusi się.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Niskie odciecie paliwa, dusi się.

Postprzez winiarsko » 8 paź 2012, o 21:50

Czesc, ostatnio mam problemy z jazda na benzynie, ponieważ samochód podczas gwałtowniejszego dodawaniu przerywa i raczej nie przyspiesza tak jak powinien. Poza tym odciecie jest przy około 5000 tyś co wydaje mi sie mało bo na gazie mam do konca obrotów, a na benzynie na jedynce do odciecia jedzie gorzej jak moj stary eskort 54 konie w dizlu:D co może byc przyczyną? byłem w warsztatach czytałem fora pytałem w sklepach i kazdy mowi co innego i komu tu wierzyc. Niby cewka, niby czujnik polozenia wału, niby czujnik halla. A wy co o tym myslicie? pytam wstepnie bo na razie nie mam jak podjechac pod komputer w najblizszym czasie. i przypomianam, ze na gazie jezdzi lepiej niz na benzynie. I jeszcze na benzynie strasznie szarpie przy gwałtowniejszym odpuszczaniu gazu. Pozdro.
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Niskie odciecie paliwa, dusi się.

 

Postprzez pablomed » 8 paź 2012, o 23:17

Kolego istotny jest typ silnika, jeśli to jest nowszy AGG lub ADY (porównaj fotki w necie) to najczęstszą przyczyną jest uszkodzony czujnik halla w aparacie zapłonowym lub nieprawidłowo zamontowany - pod złym kątem - aparat zapłonowy albo przestawione koło rozrządu na wałku pośrednim np przy okazji niefachowej wymiany paska rozrządu. Diagnostyka komputerowa powinna to wyjaśnić. W starszym silniku 2E - prawdopodobnie czujnik spalania stukowego ale trudno powiedzieć - trzeba się podeprzeć komputerowo.
Czujnik wału odpada i cewka też odpada
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez trollu » 9 paź 2012, o 00:30

przede wszystkim, tak jak pisze pablomed podaj kod silnika albo chociaż rok auta. przyjmijmy że masz ADY/AGG ;-)
padnięty czujnik położenia wału unieruchamia ADY/AGG, na 99,9% będzie winny hall
co do złego ustawienia aparatu to skoro winiarsko pisze
winiarsko napisał(a):ostatnio

to liczę że nie było nic grzebane ;-)
przy wymianie halla trzeba dobrze zapamiętać w jakiej pozycji jest aparat żeby w takiej samej go zamontować. w ADY/AGG nie ustawia się zapłonu kręcąc aparatem
jeżeli to hall to na VAGu nie wyjdzie. na zgaszonym silniku zawsze pokaże błąd a na odpalonym w bloku pomiarowym obroty będzie czytał jeżeli czujnik położenia wału jest sprawny.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez winiarsko » 9 paź 2012, o 16:48

sory koledzy, silnik agg rok 97. No własnie tez słyszałem ze komputer nic nie pokaze, ale chyba i tak bede musdiał z niego skorzystac. CZyli mowicie, ze jest to czujnik halla tak ? a słyszeliscie cos o tym baybassie ? bo w sklepie m0toryzacyjnym mi powiedziano ze to baypas. wole sie spytac bo nie chce wywalac kasy w błoto a musze kupic oponki...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez trollu » 9 paź 2012, o 17:04

winiarsko napisał(a): baypas.

czy ja wiem? hall to hall :-P
w ADY/AGG hall jest czujnikiem wspomagającym, główny jest czujnik położenia wału. dlatego gdy padnie hall to kończy się tak jak u Ciebie a jak padnie czujnik wału to kicha i nigdzie nie pojedziesz ;-)
przerabiałem jedno i drugie ;-)

nie masz gdzieś dojścia do jakichś części? ja akurat halla mam używkę i od 2 lat mam spokój. jak nowy to pytaj o EPS czy coś lepszego, nie kupuj chinola bo to kasa w błoto
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pablomed » 10 paź 2012, o 19:28

nie siedzę w VAGU ale o ile wiem VAG jak najbardziej wykaże uszkodzenie halla jak i przestawienie kąta aparatu, po to sa dwa czujniki żeby sterownik widział czy odpowiednio w stosunku do siebie działają w przesunięciu w czasie oba te czujniki i sam ustawiał wyprzedzenie zapłonu, robi to tylko pod warunkiem że aparat jest dobrze wsadzony i wałek pośredni tez na znakach ustawiony co się często pomija bo w starszych silnikach bez czujnika wału nie miało to znaczenia. Bez działjącego halla lub z źle wsadzonym typowo odcina na 5000 - poprzez odcięcie wtrysku nie iskry więc na lpg chodzi wyżej.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez winiarsko » 24 paź 2012, o 23:30

a powiedzcie mi jeszcze czy podpiecie pod vag i usuniecie błedu usunie usterke czy trzeba wynmienic ten czujnik ? kurde ciagle nie mam czasu nawet podskoczyc gdzies go podpiąc... da sie jakos samemu zastąpic taki vag doowymi sposobami ?
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez pablos » 24 paź 2012, o 23:47

usunięcie błędu vagiem nic nie da bo musisz naprawić usterkę fizycznie czyli wymienić czujnik inaczej błąd będzie powracał, vag jest głównie po to aby diagnozowac usterki
pablos
Czytacz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 9 sty 2012, o 01:18
Lokalizacja: Chełm

Postprzez KaMe101 » 3 lis 2012, o 23:09

Mam podobny problem. Jest to błąd halla tzn. sygnał poza granicami ma hall. Ale gdy odpalam silnik i usuwam ten błąd to silnik kręci do końca :P
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez pietrasiak2 » 4 lis 2012, o 09:39

Hala wywali zawsze jak silnik nie pracuje. :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez winiarsko » 4 lis 2012, o 20:57

to da sie go usunąc komputerowo czy trzeba wymienic ten czujnik ?;p kurde bede musiał oddac w koncu te auto do mechanika bo normalnie na benzynie juz sie nie da jezdzic powoli.. na wolnych jak lekko nadusze pedł gazu bez sprzegła to zgaśnie.. i praktycznie od poczatku obrotów do konca go muli... to nie jest 115 koni.. jak myslicie czy to przez halla czy moze cos jeszcze? bo kurde peugeot 1.4 75 koni mojej dziewczyny lata szybciej od mojego;/ jak myslicie co to moze byc? bo szkoda mi 80 zł za podpiecie do komputera jak nic nie pokaze albo blednie wyswietli... i ostatnio tez ciezko odpala jak postoi przez noc.. ze dwa trzy razy trzeba zakrecic...
winiarsko
Czytacz
 
Posty: 122
Dołączył(a): 22 lut 2012, o 22:58
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez trollu » 5 lis 2012, o 00:01

winiarsko napisał(a):to da sie go usunąc komputerowo czy trzeba wymienic ten czujnik ?

usuniesz zapamiętany błąd ale przy kolejnym odpaleniu jeżeli czujnik jest uszkodzony to nie ma siły żeby silnik po poprawnie działał i błąd znowu wyskoczy.
winiarsko napisał(a):na benzynie juz sie nie da jezdzic powoli

na gazie jest ok?
winiarsko napisał(a):ostatnio tez ciezko odpala jak postoi przez noc.. ze dwa trzy razy trzeba zakrecic...

a kiedy były wymieniane kable WN, świece, czyszczona kopułka i palec? :chytry:
zacznij może od wymiany halla skoro odcina za wczesnie i muli ale za układ zapłonowy tez się weź bo mamy teraz m.in. dużo wilgotniejsze powietrze i niedomagania wychodzą
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości