oborty falują na jałowym przy hamowaniu i skręcaniu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

oborty falują na jałowym przy hamowaniu i skręcaniu

Postprzez Stary552 » 5 sty 2014, o 15:34

Witam mam taki problem ( nie dawno kupiłem golfa ) wymieniłem w nim kila rzeczy kable do gazu itp, i od jakiegoś czasu mam problem z gazem strasznie falują obroty przy hamowaniu o zakrętach w lewo jak i w prawo. ( potrafi zagasnąć ), dodam ze nie mam silniczka krokowego podczepionego i komp podaje błąd czujnika halla i styku biegu jałowego. Któregoś dnia znajomi wyregulowali ( mechanicy) mi obroty tak by w miarę jeździł i na benzynie nie było takich poblemów ze hamowałem i spadały obroty czy przy mocnych zakrętach by coś sie działo. Mam zamiar iśc na szrot i kupić przepustnicę całą i wsadzić ją, zapłon zrobić świece itp

Z góry dzięki za pomoc ;) :zalamany:
Stary552
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 15:01
Lokalizacja: Nasielsk

oborty falują na jałowym przy hamowaniu i skręcaniu

 

Postprzez pietrasiak2 » 5 sty 2014, o 15:46

Sprawdz na postoju jak wcisniesz hamulec czy spadna obroty? Jak tak to prawdopodobnie masz nieszczelny uklad podcisnienia , ew servo.Co do zakretow to moze cos przy mono sie dzieje :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Stary552 » 5 sty 2014, o 17:51

Nie spadają. ;-)
Stary552
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 15:01
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez pietrasiak2 » 5 sty 2014, o 18:09

to moze byc zle wyregulowany TPS lub walnieta podstawa monowtrysku :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Stary552 » 5 sty 2014, o 18:50

przypuszczam ze masz rację. wiedziałem od początku ze coś jest z przepustnica. 1 podpięcie pod komputer wyskoczyły błędy z czujnikiem położenia przepustnicy itp ( coś było jeszcze ale nie pamiętam ) a teraz są styki biegu jałowego. Muszę dokupić krokowiec do tej przepustnicy sam krokowiec chiński zwykły 80 zł lepszy 140 a dobrej firmy 180, na szrocie całą kompletną przepustnicę bd miał za 80 zł i 2 dni gwarancji na nią. Będę kombinował z tym.a tym czasem dzięki za pomoc ! :)
Stary552
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 15:01
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez pablomed » 6 sty 2014, o 10:43

Stary552, a dopisz jeszcze czy to falowanie na obu paliwach czy tylko na LPG? Czemu nastawnik odłaczony? Gorzej było z podpiętym?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Stary552 » 7 sty 2014, o 20:25

jest. lecz po tym jak Ci mechanicy jakos oborty mi podnieśli na Pb to nie spadały przy zakrętach czy hamowaniu albo na luzie tylko trzymały się tam tyle co mi ustawili.( na LPG jak stoję w miejscu trzymają sie ale czasami potrafią wpaść w falowanie. a przy ostrym hamowaniu nie zawsze , ale na zakrętach ostrych zawsze spadają.
Stary552
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 15:01
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez pablomed » 7 sty 2014, o 23:52

nie da się tak ot podnieść obrotów. Rządzi nimi sterownik silnika. Jakoś podnieśli to pewnie oznacza że podciągnęli linkę gazu albo opóźnili zapłon nadmiernie , to na dłuższą metę nie metoda, ale jeśli pomogło i na benzynie nie gaśnie to zapewne żeby znikł falowanie na LPG starczy podregulować instalację.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez pietrasiak2 » 8 sty 2014, o 06:15

Stary552 napisał(a):a przy ostrym hamowaniu nie zawsze , ale na zakrętach ostrych zawsze spadają.

Tak może gdybam ale jak spadają obroty przy kręceniu kierownicą to może pompa wspomagania ma ciężko i to może być przyczyną , głupia bo głupia ale się zdarza :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Stary552 » 8 sty 2014, o 17:13

Wątpię ze to pompa bo tylko na LPG podczas skręcania się tak dzieje. na PB nie ma takich objaw.
Stary552
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 15:01
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez pietrasiak2 » 8 sty 2014, o 18:35

Wątpię ze to pompa bo tylko na LPG

Możesz mieć rację może na LPG ma za małą dawkę LPG . Sprawa Aktuatora-silnika krokowego LPG też . Jeśli się dzieje to tylko na LPG to tylko kwestia regulacji u gazownika / chyba że coś przeoczyłem w postach
Co jeszcze to należy sprawdzić zawór stabilizacji biegu jałowego czy pracuje. na takim cienkim wężyku z wtyczką :-)























0 silniczku krokowym
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Stary552 » 14 sty 2014, o 20:44

wymiana przepustnicy nowy krokowiec i chodzi jak igiełka ;)
Stary552
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 15:01
Lokalizacja: Nasielsk


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości