Obroty same rosną i skaczą

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Obroty same rosną i skaczą

Postprzez raff » 2 paź 2009, o 19:21

Witam.
Proszę o pomoc bo ani ja ani kilku mechaników z którymi rozmawiałem nie mają pojęcia co się dzieje.
Silnik czasem wariuje, obroty same się podnoszą, lub skaczą cyklicznie.
Kiedy silnik pracuje na benzynie to na luzie obroty skaczą mi z podstawowych 800 do 1600 obr/min, jak to napisałem skoki są cykliczne, w trakcie jazdy także obroty skaczą gdyż wyczuwalne są małe szarpnięcia i nie ważne na jakich obrotach podczas jazdy się to dzieje.
Kiedy silnik pracuje zasilany gazem na luzie obroty podnoszą sie do 4000 obr/min i podobnie podczas jazdy, silnik sam dodaje sobie gazu podczas jazdy.
Dzisiaj byłem u jednego z mechaników i wykryliśmy że silnik krokowy biegu jałowego blokuje się na jakiejś pozycji a potem jeszcze bardziej dociska ślimaka który porusza klapkę przepustnicy a do którego jest także zamocowana jest linka gazu. Kiedy zablokuje się bolec który dociska ślimaka to linka jest luźna.
Wydaje się że że silnik krokowy dostaje mylne sygnały i otwiera bardziej przepustnicę ale nie wiem skąd dostaje te sygnały, myślałem że to może sonda lambda, nie wyczuwa udpowiednich ilości tlenu to zmienia skład mieszanki, ale to tylko takie moje luźne myśli.
Może silnik krokowy jest uszkodzony?, nie wiem.
Jeśli mieliście jakieś podobne sytuacje to proszę napiszcie, lub poradźcie co zrobić.
Dzięki
raff
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:44
Lokalizacja: Kraków

Obroty same rosną i skaczą

 

Postprzez K@mil » 2 paź 2009, o 19:32

Ja bym najpierw sprawdzil wlasnie ten silniczek krokowy bo od niego sa czasem skoki obrotow...


raff napisał(a):myślałem że to może sonda lambda


ona nie ma tu nic do dodawania dawki... gdyby golf za duzo palił to wtedy moze byc wina sondy... ale najlepiej sonde sprawdzic pod Vagiem
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez raff » 2 paź 2009, o 19:44

Silnik sprawdziłem pod kątem; czy łączą styki podłączone do główki bolca który dotyka tego ślimaka i styki działają.
raff
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez oizo » 3 paź 2009, o 17:52

a nie odczepil ci sie jakis przewod od podcisnienia ja tak mialem i obroty wariowaly
oizo
 

Postprzez Skubi » 3 paź 2009, o 18:24

Tez miałem podobny problem. U mnie winny był krokowiec.
Czy obroty na biegu jałowym czasem skaczą ci od tych 800 do 1600 na 800 i tak w kółko, ale na gazie?
Jeśli tak zacznie się dziać przełącz na benzyne obroty powinny sie ustabilizować, a jak przełączysz znowu na gaz znowu zaczną skakać z 800 na 1600 to prawie na 99% krokowiec Ci się zawiesza i takie efekty. Możesz spróbować go przeczyścić, ale za jakiś czas znów będzie to samo. Najlepiej wymienić na nowy, ale nie jakiś zamiennik tylko oryginał. Zamienniki są niezbyt dobrej jakości.
Skubi
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 19:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez art1809 » 3 paź 2009, o 23:29

witam ja też miałem coś takiego a winna okazała się podstawa wtrysku po wymianie wszystko wróciło do normy. Można to sprawdzić na ciepłym silniku najlepiej na lpg lekko przytkać ręką wlot powietrza do filtra jeżeli dolożysz rękę tak na ok 0,5cm od wlotu i obroty same wzrosną no to masz już przyczynę problemu. Po całkowitym przytkaniu wloty powinno przydusić silnik jeżeli się tak nie stanie to znaczy ze lapie lewe powietrze najprawdopodobniej właśnie pod podstawą wtrysku sprawdż sobie to może pomoże
art1809
Czytacz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 23 lis 2008, o 10:29
Lokalizacja: nowy sącz

Postprzez raff » 7 paź 2009, o 20:05

Rozebrałem silnik krokowy, wyczyściłem styki, szczególnie te które wchodzą w bolec dotykający ślimaka a następnie nasmarowałem.
Teraz silnik trzyma obroty i zachowuje się jak przedtem.
Mam nadzieję że udało mi się zrobić, jak nie to dam znać i będę dalej szukał.
Pozdrawiam wszystkich którzy starali się mi pomóc ;-)
raff
Czytacz
 
Posty: 29
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:44
Lokalizacja: Kraków

Postprzez kraszan607 » 10 paź 2009, o 08:18

Witam ja tez mialem cos podobnego,ale winna była w filtrze gazu.Nie wymienialem go przez jakiś okres czasu i zaczał mi glupiec na obrotach.Pojechałem do gazownika,wymienił mi filtr gazu.I juz prawie bylo ok,ale jeszcze falował na obrotach.Aż do czasu jak mi zgasł na skrzyżowaniu,wtedy sobie strzlił i od tamtej pory obroty sa idealne.Trzymają sie w granicy 800 obr/min.Pozdrawiam
Kraszan607
kraszan607
Berbeć
 
Posty: 12
Dołączył(a): 23 sie 2009, o 15:09
Lokalizacja: Debrzno GCZ

Postprzez mlody158 » 10 lut 2013, o 22:41

witam podepnę sie pod temat . Mam golfa III 1.8 90 km B+LPG i mam problem dotyczący obrotów otóż na benzynie jak odpalę to na ssaniu jest ok a potem obroty skaczą 600 - 1600 obrotów i na wyższych obrotach też spadają a nawet gaśnie . Na gazie jest ok wszystko gra . zaobserowowałem też że jak ściągne puszke od filtra i jak patrze na wtrysk paliwa to sa przerwy z dawka paliwa . A jak odczepię wtyczke od położenia przepustnicy to obroty są bardzo małe ale nie skacze już i nie wiem jaki to ma związek dodam tez że wymieniałem już przepustnice kilka razy tak samo jak sam wtrysk sprawdzane były podcisnienia przewód od servo czy nie puszcza gumę pod monowtryskiem a kolektorem i nie wiem co jest proszę o jakieś rady . A i dodam że silniczek krokowy jest sprawny bo tez z 10 ich wymieniłem i dalej to samo ponieważ przekąłdałem cały monowtrysk od kumpla i u niego chodziło a u mnie nie .
mlody158
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 22:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez rozyk23 » 10 lut 2013, o 23:23

Ja także mam problem z obrotami aczkolwiek. Wcześniej po odpaleniu silnika na benzynie wchodził na 2 tys obrotów po przelaczeniu na gaz to samo. Dałem do mechanika stwierdził ze krokowy do wymiany, kupiłem co prawda zamiennik wymieniony został i podziałał chyba 1,5 tygodnia wszystko bylo ok dopoki nie jechalem ok 140 km/h po wrzuceniu luzu wskazowka skoczyla na 4 tys obrotow. Natomiast teraz na benzynie faluje non stop od 1,5-2 tys a po przelaczeniu na gaz trzyma 2-3 tys do czasu aż sie zagrzeje.
Czyzby krokowy był felerny ?? pomóżcie
rozyk23
Berbeć
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 sty 2013, o 22:51
Lokalizacja: Kozienice


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości