odłączenie pompy paliwa podczas pracy na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

odłączenie pompy paliwa podczas pracy na LPG

Postprzez killah » 21 mar 2014, o 15:49

Witam,

Chciałbym odłączyć pompkę paliwa na zasadzie że jak przełączam pstryczkiem na zasilanie gazem to wtedy pompa paliwa się odłącza.

Pewnie musiałoby się to odbyć na zasadzie przekaźnika który po otrzymaniu napięcia odłącza przepływ prądu na innym pinie czyli przerwało by zasilanie pompy.

Jakieś pomysły? Nie chcę osobnego przełącznika.
killah
 

odłączenie pompy paliwa podczas pracy na LPG

 

Postprzez Gesiu_15 » 21 mar 2014, o 16:03

moim zdaniem nie ma sensu , poprostu miej sprawną pompę paliwową , mieć w baku ponad rezerwę i będzie dobrze :-) też nad tym myślałem ale odradzili mi :luka:
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 21 mar 2014, o 16:14

też się kiedyś nad tym zastanawiałem ale odpuściłem temat :D niech sobie pracuje, filtruje i miesza paliwo
a na dłuższą metę pewnie lepiej jej wyjdzie ciągła praca niż długie zastoje
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez killah » 21 mar 2014, o 16:53

Słyszałem że przez to że jest ciągły obieg tego samego paliwa pompa się przegrzewa i dlatego pada. Wiem że trzeba mieć dużo w baku ale wolałbym nie zmieniać pomp za często.
killah
 

Postprzez trollu » 21 mar 2014, o 17:49

killah napisał(a):Słyszałem że przez to że jest ciągły obieg tego samego paliwa pompa się przegrzewa i dlatego pada.

ściema. że niby masz 1/4 baku i paliwo sie gotuje bo pompka je nagrzewa? :lol:
pompy zacierają się tylko i wyłącznie od pracy na sucho. paliwo smaruje pompę, nie ma paliwa nie ma smarowania, proste.
ja pilnuję teraz żeby wskazówka nie dochodziła do rezerwy i jest spokój. wcześniej różnie bywało to i pompa padła chociaż jak wszystko, ma prawo się zepsuć
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Gesiu_15 » 21 mar 2014, o 17:55

trollu napisał(a):ja pilnuję teraz żeby wskazówka nie dochodziła do rezerwy i jest spokój. wcześniej różnie bywało to i pompa padła chociaż jak wszystko, ma prawo się zepsuć


ja też pilnuję i jest spokój ;-)
Avatar użytkownika
Gesiu_15
Moderator Globalny
 
Posty: 3757
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 21:32
Lokalizacja: Kielce
Rocznik: 1994
Silnik: 2.0 2E GTI
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 21 mar 2014, o 17:59

to ja nic nie mówię... :hyhy:
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez adams » 21 mar 2014, o 20:32

killah też bym sobie to na Twoim miejscu darował, jak zdechnie na gazie to po przełączeniu na benzynke jedzie odrazu dalej bez zająknięcia. Ale pytanie było nie "CZY zrobić odcięcie" ale "JAK zrobić odcięcie" :mrgreen: Chcesz wersje najbardziej uproszczoną ze wszystkich możliwych ? :) zapinasz dodatkowy przekaźnik z przełącznym stykiem. Ostatnio kupowałem w motoryzacyjnym 9 zł/sztuka. W elektronicznym chcieli 5zł ale trzeba było czekac jeden dzień a tyle czasu nie miałem :P Podajesz minus na cewke bezpośrednio z masy a plus bierzesz NA PRZYKŁAD!! z elektrozaworu na parowniku (piny 85/86 masz załatwione). Teraz pod 30 i 87a podpinasz rozcięty jeden z przewodów zasilających pompę. FINITO. Kiedy przekaźnik nie dostaje napięcia jest zwarty styk 30 z 87a i auto śmiga na benzynie. Gdy przełącza się na gaz cewka przekaźnika dostaje napięcie i rozłącza zasilanie pompy paliwa. No i tak bym to widział :mrgreen: POZDRO :super:
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez killah » 22 mar 2014, o 09:37

A nr tego przekaźnika jak coś jaki jest?
killah
 

Postprzez adams » 22 mar 2014, o 12:13

killah napisał(a):A nr

Po numerze to Ci nie powiem bo tego jest w pysk rodzajów i firm, jak powiesz przekaźnik samochodowy ze stykiem przełącznym/przełączanym to powinieneś otrzymać coś wyglądającego jak to http://www.elstat.com.pl/przekazniki/pr ... hodowy.jpg Zazwyczaj w motoryzacyjnych to maja jeśli nie to idziesz do sklepu elektronicznego i mówisz że przekaźnik wysokoprądowy na 12V ze stykiem przełączanym. Cena od 5 do 10 zł max.
Avatar użytkownika
adams
Gaduła
 
Posty: 562
Dołączył(a): 2 cze 2007, o 03:10
Lokalizacja: włocek
Rocznik: 1994
Silnik: ABU
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez łukasz1983 » 22 mar 2014, o 12:22

killah, Jest to przekaźnik "zwierno-rozwierny"
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 23 mar 2014, o 17:58

killah, najzwyczajniejszy przekaźnik samochodowy, taki sam jak montujemy dodatkowo do świateł, jak zajrzysz na spód ma 5 nóżek o numerach 85 i 86 (te są od cewki czyli sterują pracą przekaźnika) oraz styki robocze 30, 87a i 87. Tego ostatniego styku w tym układzie nie używasz. Kabel zasilający pompę jest czerwono - żółty.
Jeśli masz elektrozawór przy zbiorniku LPG (dawniej tam nie montowano teraz obowiązkowo) to łatwo go właśnie w bagażniku zamontować masz elektrozawór LPG blisko i wiązkę do pompy też.
Ja miałem długo takie odcięcia ale pewnego razy zaszwankował mi ten przekaźnik przez co natraciłem nerwów w trasie i zlikwidowałem to , zysk z tego mały szkoda o tym myśleć w ogóle. Niech lepiej ta benzyna krąży w układzie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości