Odpala , gaśnie, obr falują

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Odpala , gaśnie, obr falują

Postprzez KaMe101 » 27 mar 2012, o 19:07

Panowie jest problem nagle po dniu samochód nie chciał odpalić, gdy odpalił obroty od razu spadały do zera na PB i LPG, jak się troszkę nagrzał tym kręceniem to trzymał 400 obr/min, później gdy się silnik dogrzał do około 60 stopni, może trochę więcej to samochód trzymał obroty nieco ponad 800 i na LPG i na PB czyli obroty prawidłowe.
Co może być przyczyną przy takich objawach?
Muszę jeszcze dodać że na VAGu wyszedł mi błąd 00515 (G40) czyli brak sygnału czy sygnał poza zakresem czujnika halla na wałku rozrządu
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Odpala , gaśnie, obr falują

 

Postprzez Emiczka » 27 mar 2012, o 20:03

Moze i ten czujnik halla
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez KaMe101 » 27 mar 2012, o 22:12

Też tak strzelam ale gdy się nagrzewa silnik to pracuje wtedy normalnie?

A też druga sprawa słyszałem że w silnikach AFT są dwa czujniki halla jeden na wałku rozrządu a drugi na wale korbowym to prawda?
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez trollu » 28 mar 2012, o 00:01

KaMe101 napisał(a):A też druga sprawa słyszałem że w silnikach AFT są dwa czujniki halla jeden na wałku rozrządu a drugi na wale korbowym to prawda?

na innych forach piszą że ma też czujnik położenia wału
KaMe101 napisał(a):Też tak strzelam ale gdy się nagrzewa silnik to pracuje wtedy normalnie?

z reguły jest na odwrót, przynajmniej z czujnikiem położenia wału. najprostszy sposób to zrzucić wtyczkę z halla, jeżeli ma czujnik położenia wału to silnik odpali.
KaMe101 napisał(a):Muszę jeszcze dodać że na VAGu wyszedł mi błąd 00515 (G40) czyli brak sygnału czy sygnał poza zakresem czujnika halla na wałku rozrządu

nie wiem jak w AFT ale ADY zawsze pokaże błąd halla, podpinasz VAGa na zgaszonym silniku, czujnik nie podaje sygnału i automatycznie pokazuje błąd.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez g323 » 28 mar 2012, o 09:35

Zapal go i wdedy do vag-a podlacz mi w seacie tez wywalalo taki błąd ale na zapalonym silniku nie bylo zadnego bledu...
Avatar użytkownika
g323
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 25 lut 2012, o 20:27
Lokalizacja: Królowa Górna/Nowy Sącz

Postprzez KaMe101 » 28 mar 2012, o 17:47

Na odpalonym też wywala ten błąd bo już kiedyś tak sprawdzałem
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez trollu » 28 mar 2012, o 18:39

KaMe101 napisał(a):Na odpalonym też wywala ten błąd bo już kiedyś tak sprawdzałem

to czujnik uwalony. sprawdzałeś może przy ilu obr odcina? w ADY z uszkodzonym/odpiętym hallem odcina przy niecałych 5k, chyba najprostszy sposób na sprawdzenie.
ale ogólnie jeżeli jest jak piszesz to kwalifikuje się do wymiany
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez KaMe101 » 28 mar 2012, o 22:26

Ale czy przez czujnik halla miałbym takie problemy z odpalaniem? Jak wcześniej też był trzaśnięty i normalnie samochód odpalał.
A z tym czujnikiem hala ciekawostka z błędem w komputerze na PB kręci do 5k obrotów na LPG normalnie do końca czyli tam 6k z groszami, ale gdy silnik pracuje i usuniemy błąd czujnika halla silnik na benzynie kręci się normalnie do końca, lecz po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu błąd powraca.
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez trollu » 29 mar 2012, o 00:16

zmień halla i zobaczysz co dalej
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez KaMe101 » 29 mar 2012, o 19:14

Mnie się wydaje że przyczyna może leżeć gdzieś indziej, gdy samochód jest zimny jak odpalę to muszę przytrzymać samochód na obrotach po przytrzymaniu przez 10s na obrotach(1500-2000 obr/min) obroty w miarę się stabilizują i samochód łapie wolne obroty normalne, oczywiście czym bardziej rozgrzany silnik tym wolne obroty lepsze.
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez trollu » 29 mar 2012, o 22:32

albo czujnik temperatury, ECU widzi rozgrzany silnik i podaje ubogą dawkę, to by jakoś tłumaczyło dlaczego na zimnym zdycha a na ciepłym nie
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez KaMe101 » 31 mar 2012, o 11:58

Ostatnio jak byłem u gazownika i podłączył mi samochód pod VAGa powiedział że czujnik temperatury jest walnięty bo złą temperaturę mu na komputerze pokazywał, a lambda przy pracującym silniku fakt daje uboga dawkę 1,17 i są jej skoki na komputerze 1,17-0,17 ale z tego co ja wiem i zasięgnąłem informacje u znajomego mechanika to lambda tak pracuje ale nie na tak ubogiej mieszance, prawidłowa praca lambdy to mieszanka stechiometryczna 1,00 +/- 0,03
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości