ogromne spalnaie Pb LPG w pewnym momęcie traci moc i szarpie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

ogromne spalnaie Pb LPG w pewnym momęcie traci moc i szarpie

Postprzez radek1919 » 28 gru 2009, o 15:09

Witam piszę ponieważ od dłuższego czasu mam problemy z moim golfem 1996 1.6 ABE 75 KM wielopunktowy wtrysk benzyna gaz sekwencyjny(plastikowy kolektor) i nikt nie może dojść co się dzieje a wiec opiszę całą sytuację i jeśli ktoś miał takie problemy bądź wie o co chodzi PROSZĘ O POMOC.

Problemy z moim autem rozpoczeły się gdy oddałem samochód po kolizji do blacharza na wymianę i malowanie błotnika po kilku dniach jak już je odebrałem coś było nie tak szarpał mi na gazie i był nieco słabszy na benzynie niż zwykle(normalnie zwijał asfalt bez problemu) ale pojeździłem jeszcze kilka dni a objawy się nasiliły do tego stopnia że nie dało się samochodem normalnie jeździć na gazie i zaczeły skakać obroty co powodowało drżenie silnika pojechałem tam gdzie montowali mi gaz stwierdzili że przewody wysokiego napięcia mogą być już zużyte(przejechałem na nich 35 tys to max) wymienili koszt 130 do tego stwierdzili przy okazji że kopułka i palec są zużyte a więc wymienili 55+30 zł filtry gazu i powietrza 80 zł wyczyścili odmę za 20 zł

Jak szarpał tak szarpie dalej

Pojechałem do elektryka samochodowego może coś z elektryką dochodził 3 dni do tego że uszkodzona jest lambda mówiłem mu że pali ogromne ilości benzyny lub gazu. Wymienił sondę ale niestety nic to nie dało ale podobno stara była padnięta. Na początku myślał że to przepustnica z krokowcem w moim aucie są one połączone ale skombinował jakąś inną i było to samo. Zapłaciłem 370 zł i samochód jeżdźił w miarę normalnie może tydzień. Komputer nie pokazywał żadnych błędów

Po czym objawy znowu się nasiliły obroty zaczeły skakać na tyle że auto gasło przy ostrzejszym hamowaniu i wciśnięciu sprzęgła jak zapaliłem obroty rosły don 2500 ale tylko na zimnym silniku

Pojechałem do kolejnego elektryka samochodowego podpioł pod komputer nic nie pokazywało ale ustawił zapłon znalazł jakiś kabelek od termostatu był niedociśnięty podobno jest jakiś 4 żyłowy dwa kable idą do wskaźnika termostatu w aucie a dwa do komputera przeczyścił przepustnicę zapłaciłem 20 zł ale auto nie gasło trzyma obroty jak w zegarku jedno co zostało :

Strasznie duże spalanie benzyny 12l/100 palił 7maxxx
Gaz masakra 14l/100 palił 8 maxxxx


Jak jadę na benzynie jest zamulony i nie ma takiego przyspieszenia jak kiedyś czasami po prostu traci moc trwa to 3-4 sek po czym wraca z szarpnięciem silnika najczęściej gdy gaz mam wciśnięty tak do połowy na gazie też nie ma takiej mocy jak kiedyś gaz mam od 2 lat



PROSZĘ O POMOC BO JUŻ NIE MAM SIŁY auto ma przebiegu 240 000 przed awarią chodził jak szatan a teraz jedzie się jak taczką


Kolor czerwony jest kolorem używanym przez administrację
Ostatnio edytowano 28 gru 2009, o 15:33 przez radek1919, łącznie edytowano 1 raz
rado
radek1919
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 10:55
Lokalizacja: Świętokrzyskie

ogromne spalnaie Pb LPG w pewnym momęcie traci moc i szarpie

 

Postprzez WASKIVR6 » 1 sty 2010, o 15:19

Ciezka i dziwna sprawa u ciebie z tego co przeczytalem twoj post to zostal czujnik temperatury silnika stary wiec ja w tej sytuacji bym go wymienil na nowy ale oryginalny z serwisu.Wiadomo sprzydalo by sie zdiagnozowac go vagiem czy nie ma bledow i jakie sa wartosci na blokach.Jesli nie ma bledow wymienil bym praekaznik zasilajacy sterownik silnika.Moja odpowiedz traktuj jako podpowiedzi ciezko jest naprawic auto przez neta gdybym go mial przed soba sprawa bylaby latwiejsza.
Avatar użytkownika
WASKIVR6
Czytacz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 31 gru 2009, o 19:59
Lokalizacja: KRAKÓW

Postprzez PabloSBT » 1 sty 2010, o 15:39

a jaka masz temperature ? ja miałem spalanie koło 13 L PB jak termostat mi siadł i nie mógł sie silnik nagrzać mół był niesamowity wymieniłem termostat i spalanie znacznie spadło a samochód stał sie zrywniejszy
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez pablomed » 2 sty 2010, o 00:41

radek1919, fakt jak koledzy pisza cieżka sprawa ale mam takie propozycje z rzeczy które sam możesz zrobić:
1. napisz typ silnika (ABE nie jest typem silnika to tylko taki symbol pewnej normy z tabliczki znamionowej), właściwy masz na wlepie w bagażniku np AEA, AEE AFT tego typu oznaczenia lub daj w miarę dokładną fotkę.
2. Jeśli robiony był prawy błotnik - zajrzyj na dolot powietrza z błotnika do filtra powietrza, może tam coś się zatkało i jest zdławiony dolot
3. Czy przy kolizji nie doszło to jakiegoś rozszelnienia wydechu? Chodzi o odcinek przed sondą lambda - mała dziurka zafałszuje działanie sondy i takie spalanie może dać.
4. Czy mechanik sprawdzał rozrząd, może jakieś szarpnięcie przy kolizji spowodowało jego przeskok o ząbek czy dwa.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez radek1919 » 2 sty 2010, o 00:45

Oki dzięki spróbuje wymienić termostat może w tym diabeł pogrzebany chociaż wzrokowo jest gitara.Dzięki za podpowiedzi

[ Dodano: 2010-01-02, 13:30 ]
[quote="pablomed"]radek1919, fakt jak koledzy pisza cieżka sprawa ale mam takie propozycje z rzeczy które sam możesz zrobić:
1. napisz typ silnika (ABE nie jest typem silnika to tylko taki symbol pewnej normy z tabliczki znamionowej), właściwy masz na wlepie w bagażniku np AEA, AEE AFT tego typu oznaczenia lub daj w miarę dokładną fotkę.
2. Jeśli robiony był prawy błotnik - zajrzyj na dolot powietrza z błotnika do filtra powietrza, może tam coś się zatkało i jest zdławiony dolot
3. Czy przy kolizji nie doszło to jakiegoś rozszelnienia wydechu? Chodzi o odcinek przed sondą lambda - mała dziurka zafałszuje działanie sondy i takie spalanie może dać.
4. Czy mechanik sprawdzał rozrząd, może jakieś szarpnięcie przy kolizji spowodowało jego przeskok o ząbek czy dwa.[/q


FAKTYCZNIE od jakiegoś czasu słyszę coś dodatkowo jakby drugi cichy odgłos silnika co brzmi podobnie jak praca silnika ale z oddźwiękiem jakby gdzieś była mała dziurka w wydechu niedaleko silnika co mnie dziwiło bo wydech wymieniałem ostatnie dwa elementy wydechu ale właśnie ostatnio założyłem osłonę pod silnik żeby się nie brudził i jak stoję na światłach zaleciało czasami spalinami a więc w poniedziałek sprawdzę ten wątek i napiszę o wynikach mam symbol AEE 1.6

[ Dodano: 2010-01-02, 13:32 ]
co do rozrządu nie sprawdzałem ale zmieniałem rozrząd już po kolizji i byłem u raczej solidnego fachowca przejechałem na nim tak z 10000
rado
radek1919
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 10:55
Lokalizacja: Świętokrzyskie


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości