na marginesieKriss_Lodz, może kupiłeś poprostu zajechane silniki i faktycznie taka zmiana ma wpływ, nie wiem, ale znam gro osób( w tym mechaników) co leją lotusa-ja nie, i są w pełni szcześliwe, auta mają nalatane ponad 200 i żyją
To powiedz tym mechanikom żeby zawody pozmieniali bo mam na co dzień do czynienia z takimi mechanikami, jak rozbiorą i odrestaurują tyle silników co ja to będziemy mogli porozmawiać. Na każdym forum na pęczki jest takich co udają że się znają i wprowadzają ludzi w błąd, ja nie powiedziałem że silnik się rozpadnie po 100km, czytaj ze zrozumieniem a nie co 4 linijkę, każda zmiana marki nie jest zdrowa dla silnika dlatego że firmy które produkują dodatki do olei są 3 na świecie, i jak by każdy pisał co jest w oleju to nie było by żadnej różnicy który olej zalewasz, jak myślisz po co wydaje się miliony na opracowanie nowych receptur, owszem w głównej mierze ekologia się do tego przyczynia, ale są oleje które znacząco wydłużają żywotność silnika i nie są to tylko moje fanaberie. I muszę cie zaskoczyć bo 4 dni temu miałem szkolenie odnośnie olei silnikowych, co prawda nie wniosło ono zbyt wiele do posiadanej przezemnie wiedzy, jak dla mnie możesz nawet silnik zalewać olejem Lubro, twój silnik i rób sobie z nim co ci się podoba a skoro uważasz się za takiego znawce to możemy rozebrać 2 silniki mój z W124 200D z roku 86 po przebiegu ponad 1.5 mln kilometrów i dowolnie wybrany przez ciebie silnik zobaczysz na czym taka niby niewielka różnica polega.
[ Dodano: 2011-09-10, 12:18 ]przemke, Wejdź sobie na dowolną stronę Mobil, Vavoline, Castrol, Liqui Moly. i zobacz jaki olej jest dopuszczalny do tego silnika, to że zmienisz na półsyntetyczny nie oznacza katastrofy, musisz po prostu wypłukać silnik ale samym olejem, czyli zalewasz dowolny 10W40 może być nawet lotos, robisz na nim 2-3 tyś km i zmieniasz filtr oleju co 1 tyś, ogólnie LPG ma dziwne właściwości myjące i silnik pracujacy na LPG ma czystszy olej ale jest to zgubne ponieważ olej na zasilaniu LPG traci swoje właściwości 2 razy szybciej niż na tradycyjnym zasilaniu, zaraz posypie się lawina pytań czemu LPG rozpuszcza osady, wystarczy podręcznik z Chemii. żaden producent nie zaleca oleju Mineralnego a już zwłaszcza przy hydraulicznych popychaczach, tym bardziej że silniki VW są dość ciasno spasowane i taki olej im po prostu szkodzi.