Padnięta cewka

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Padnięta cewka

Postprzez Joshy » 18 sie 2012, o 09:07

Witam,
ostatnio ciężko chodzi mi golfik (silnik 1.8 rocznik 1992), tzn. po wymianie oleju, gdzie olej był nadlany i na bagnecie było o 3-5 mm za dużo w zeszłym miesiącu jeden dzień szarpał podczas jazdy, po czym przez cały miesiąc jeździł świetnie.
Teraz od tygodnia na zimnym silniku dobrze chodzi, ale po przejechaniu kilku km - gdy silnik się zagrzeje zaczyna szarpać, dusi się i jedyne wyjście to jechać na bardzo wysokich obrotach.
Auto było u mechanika, który jednak wyjeżdżał na wakacje i nie dał rady go zrobić, powiedział tylko, że na razie na szybko przesuszył cewkę, bo była mokra, stwierdził, że na razie powinno być ok, ale będzie trzeba ją wymienić, bo jest strzelona (pęknięta?).

Chciałabym wiedzieć czy da radę coś takiego wymienić amatorsko w warunkach garażowych?
Jak to zrobić?
Jakiej firmy cewkę kupić?
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Padnięta cewka

 

Postprzez KaMe101 » 18 sie 2012, o 09:56

Chodzi Ci o cewkę zapłonową? Wymiana jej jest bardzo prosta odpinasz kabel od cewki który idzie do aparatu zapłonowego i jedną wtyczkę 3 pinową i odkręcasz 2 śruby które trzymają cewkę i dziękuje. A firmę to ciężko powiedzieć ja akurat dostałem ori cewkę. Przy okazji możesz profilaktycznie wymienić kopułkę i palec rozdzielacza.
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez trollu » 18 sie 2012, o 10:07

najlepiej szukaj Beru ale ja mam jakiegoś chinola i przeszło rok bez problemu
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Re: Padnięta cewka

Postprzez trojeczkaGT » 18 sie 2012, o 10:22

Joshy napisał(a):Witam,
ostatnio ciężko chodzi mi golfik (silnik 1.8 rocznik 1992), tzn. po wymianie oleju, gdzie olej był nadlany i na bagnecie było o 3-5 mm za dużo w zeszłym miesiącu jeden dzień szarpał podczas jazdy, po czym przez cały miesiąc jeździł świetnie.
Teraz od tygodnia na zimnym silniku dobrze chodzi, ale po przejechaniu kilku km - gdy silnik się zagrzeje zaczyna szarpać, dusi się i jedyne wyjście to jechać na bardzo wysokich obrotach.
Auto było u mechanika, który jednak wyjeżdżał na wakacje i nie dał rady go zrobić, powiedział tylko, że na razie na szybko przesuszył cewkę, bo była mokra, stwierdził, że na razie powinno być ok, ale będzie trzeba ją wymienić, bo jest strzelona (pęknięta?).

Chciałabym wiedzieć czy da radę coś takiego wymienić amatorsko w warunkach garażowych?
Jak to zrobić?
Jakiej firmy cewkę kupić?


Nie ma sensu wymieniac profilaktycznie czegos ;) (chodzi o kopulke i palec jezeli jest dobry) lepiej kupic ladna bluzke na lato

cewke mozna kupic ori nowa za ok 125 zl czylko po co ?? a kupowanie nowego zamienika dla mnie jest rowne z ori uzywka dobra.

takze kup uzywana originalna cewke cena ok 50 70 zl i bedzie jezdzic dlugo jeszcze.

jezeli chodzi o palec i kopulke aparatu zaplonowego to poprostu trzeba ocenic w jakim stanie sa styki i wtedy wymieniac.
Ostatnio edytowano 18 sie 2012, o 13:22 przez trojeczkaGT, łącznie edytowano 1 raz
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Joshy » 18 sie 2012, o 11:03

No to super, taka powinna być chyba dobra:

http://moto.allegro.pl/wv-golf-iii-1-8-benz-75km-cewka-zaplonowa-orginal-i2508228985.html

A kopułkę i palec sprawdzę czy są w dobrym stanie.
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez trojeczkaGT » 18 sie 2012, o 11:05

tak cewka bedzie dobra u mnie taka chodzi juz prawie rok :D mam druga w zapasie

no zobacz w jakim stanie sa styki w kopulce i palec czy jest caly i czysty
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 18 sie 2012, o 12:11

trojeczkaGT napisał(a):Nie ma sensu wymieniac profilaktycznie czegos

skoro cewka jest na wykończeniu to gdzie tutaj widzisz profilaktykę? jak będzie dalej jeździć na tej cewce to kiedyś w trasie auto zdechnie na środku drogi i kicha jak nie wiem, pół biedy jak jesteśmy niedaleko domu albo jak mamy blisko do sklepu z częściami( jak tak miałem jak moja cewka odmówiła posłuszeństwa - 300m z buta do sklepu szedłem bo fura na środku skrzyżowania klękła)
co do używek a tanich zamienników - loteria. w chinola nie wejdziemy tak samo jak w używkę. cewkę mam jakąś no name bo potrzebowałem czegoś na szybko i przeszło rok bez problemu, halla mam używanego i 2 lata jeździ.
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez Radekb351 » 18 sie 2012, o 21:01

Z chinolami i używkami jest loteria. Pęknięta cewkę trzeba wymienić.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez k-m-r1 » 19 sie 2012, o 09:50

jak to cewka na wykonczeniu?
albo cewka działą albo nie i nie odpalisz

jak pasrka to albo przewody i iskra przeskakuje bo przetarte lub mniej prawdopodobne że kopułka i palec do wymiany

jescze mniej prawdopodobne świece

a wymiana cewki to zdjecie podszybia bo tam jest srubka i nakretka i wpadnie jak nie złąpiesz z 2 strony

ja mam zamienniek za 70 zł z przesyłką i ponad rok smigam
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez trollu » 19 sie 2012, o 12:11

k-m-r1 napisał(a):albo cewka działą albo nie i nie odpalisz

no właśnie nie, ja miałem tak że na zimnym było ok, jak pod maską ciepło się zrobiło to zdychał. Macha w górę, klep łapą w cewkę i auto odpalało, po paru km powtórka z rozrywki. kumpel ma podobnie w feli, jak nie chce odpalić to musi "dobić" cewce :lol:
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - - Termoformowanie



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości